سیرتاپیاز آمار و احتمال یازدهم گاج

سیرتاپیاز آمار و احتمال یازدهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: یازدهم ریاضی
  • قطع کتاب: رحلی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
470,000
377,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز آمار و احتمال یازدهم گاج

  


مقدمه

کتاب سیر تا پیاز آمار و احتمال یازدهم گاج همانند سایر کتاب های این  سری از کتاب ها کتابی سه منظوره است و شامل سه کتاب در یک کتاب می باشد.  جلد اول کتاب به هدف آموزش مطالب نوشته شده است. جلد دوم کتاب مجموعه کاملی  از تست های کنکور سراسری و تست های تالیفی است که برای آمادگی در کنکور و  آزمون های آزمایشی نوشته شده است. جلد سوم مختص امتحانات تشریحی و مدرسه  است.

چیدمان فصل ها در تمام این سه جلد با هم یکسان است، ولی کمی با کتاب  درسی پایه یازدهم ریاضی تفاوت دارد. مباحث در کتاب سیر تا پیاز آمار و  احتمال یازدهم گاج به بخش های ریزتر و جزئی تر تقسیم شده است ولی در برخی  فصل ها مانند آمار توصیفی و آمار استنباطی مطالب دقیقا همانند کتاب درسی  تقسیم بندی شده اند. لحن کتاب نیز رسمی است.

 

آموزش (درسنامه)

درسنامه های کتاب سیر تا پیاز آمار و احتمال یازدهم گاج که در جلد اول  آمده اند درسنامه هایی کامل و ساده هستند. متن کاملا روان و قابل فهم  درسنامه باعث شده تا خواننده از درسنامه ها لذت ببرد و همه مطالب را خیلی  سریع فرا بگیرد.

در هر درسنامه تعدادی مثال و تست آورده شده است که از ساده به سخت  هستند. یعنی مثال های اولیه ساده و تست های بعد از آنها کمی دشوارتر هستند.  تست های درسنامه به گونه ای آورده شده اند که اگر دانش آموزی فقط به فکر  امتحانات تشریحی و مدرسه است می تواند از تست ها عبور کند و چیزی را از دست  ندهد. تست های درسنامه مختص افرادی است که خود را برای کنکور سراسری آماده  می کنند.

انطباق کامل مفاهیم تست ها با سبک و سیاق تست های کنکور باعث می شود ذهن  دانش آموز به دنیای کنکور نزدیک و نزدیک تر شود. مطالب درسنامه ها کاملا  عمقی و به دور از نکته گویی هستند. مطالب پراکنده و جسته گریخته نیستند که  باعث می شود ذهن دانش آموزان متمرکز بماند. درسنامه ها به دانش آموزان ضعیف  خیلی کمک می کنند و باعث رشد آنها می شوند. ولی بالعکس کمک خاصی به دانش  آموزان قوی نمی کنند.

درسنامه ها برای پاسخگویی به تست های کنکور و تالیفی جلد دوم سطح پایینی  دارند و شاید برای حل تمام تست ها ناکافی باشند. زیرا کتاب سعی کرده است  از محتوای داخل کتاب درسی پا را فراتر نگذارد و تعداد زیادی از نکته های  کار آمد و مفید را ذکر نکرده است.

تمارین کتاب درسی آمار و احتمال اصلی ترین نقش را در نوشتار درسنامه و  سوالات و تست های درسنامه دارند. همین موضوع سبب آن می شود که نکات اضافه و  زاید در کتاب وجود نداشته باشد و صد در صد مطالب کارآمد و مفید هستند. در  کل درسنامه ها به دانش آموزان ضعیف و متوسط پیشنهاد می شود ولی اگر سطح  بالایی دارید این کتاب سود چندانی برایتان ندارد.

 

تست (تمرین)

جلد دوم کتاب سیر تا پیاز آمار و احتمال یازدهم گاج جلد پرسش های چهار  گزینه ای است. در این جلد بانک کاملی از تست های کنکور ها و تست های تالیفی  آورده شده است که پس از مطالعه درسنامه در جلد اول باید به آن ها پاسخ  داد. البته اگر هر دو هدف امتحانات تشریحی و تستی را دنبال می کنید پیشنهاد  می شود ابتدا به سراغ جلد سوم بروید و تمارین و مثال های تشریحی را حل  کنید و سپس به سراغ جلد دوم بیایید.

ترتیب تمارین و تست های آورده شده در هر دو جلد متناسب با مطالب درسنامه  و کتاب درسی است و تست ها به صورت میکرو طبقه بندی نیستند. تست ها تیپ های  متنوع و گوناگونی دارند ولی در تمرین ها، مثال های چالشی و دشوار دیده نمی  شود و اکثرا سوالات تکراری با اعداد متفاوت هستند.

در هر مبحث در جلد دوم اکثر تست های سراسری داخل و خارج کشور آورده شده  است که بسیار مطلوب است، اما تست های سخت و ایده دار در میان تست های  تالیفی چندان به چشم نمی خورد و تست ها روتین هستند. ولی خوبی آن ها این  است که اصلا از هدف اصلی یعنی کنکور فاصله نگرفته اند.

پاسخ های تشریحی در هر دو قسمت تست و تمرین عالی هستند. توضیحات کاملا  روان و اصولی می باشند و در موارد مورد نیاز تمام گزینه ها بررسی شده اند.  در عین حال خلاصه و قابل فهم بودن پاسخ های تشریحی مخاطب را ترغیب می کند  تمامی پاسخ ها را چند باره بخواند. تنها نقطه ضعف پاسخ های تشریحی مخصوصا  در قسمت تست ها این است که نکات اضافه و تستی در آن ها جایی ندارد.

در کل این ایده که کتاب کامل باشد خوب است ولی ممکن است برای جمعیت خیلی  زیادی قسمتی از کتاب بی استفاده باقی بماند که اصلا خوب نیست و برای مثال  ممکن است افرادی فقط به دنبال تست زنی یا فقط به دنبال گرفتن نمره بالا در  امتحانات تشریحی باشند که مجبورند قسمت های اعظمی از کتاب را نخوانده باقی  بگذارند.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانتعداد تست ها

1آشنایی با مبانی ریاضیات204
2احتمال209
3آمار توصیفی124
4آمار استنباطی66
مجموع603

 

ظاهر کتاب

جلد تمامی کتاب های سیر تا پیاز گاج سبز رنگ هستند و روی آنها تصویر  دانشمندی مرتبط با هر درس آورده شده است. روی جلد کتاب سیر تا پیاز آمار و  احتمال یازدهم گاج هم تصویر برتراند راسل آورده شده است. از نقاط قوت این  کتاب صفحه آرایی های دقیق و بسیار منظم است. کیفیت اشکال و نمودار ها بسیار  عالی است و کیفیت کاغذ به کار رفته معمولی است.

از جذابیت های کتاب که در انتشارات گاج جدیدا مرسوم شده است رایحه شکلات  داخل جلد کتاب است. در هر جلد کتاب از دو رنگ خاص استفاده شده است؛ جلد  اول آبی و مشکی، جلد دوم مشکی و صورتی و جلد سوم سبز و مشکی.

 

جمع بندی

در کل کتاب سیر تا پیاز آمار و احتمال یازدهم گاج کتابی جامع و کامل است  که سعی کرده تمامی اهداف آموزش، تستی و تشریحی را در یک کتاب بگنجاند و  همه دانش آموزان را از سایر منابع بی نیاز کند که در این امر تا حدودی موفق  هم بوده است. با اینکه این نوع کتاب ها اکثرا ناقص و بی فایده می شوند ولی  این کتاب این گونه نیست و اهداف خود را به خوبی و کامل دنبال کرده است.

استفاده از این کتاب را برای دانش آموزان ضعیف و متوسط به عنوان منبع  اول توصیه میکنیم ولی برای دانش آموزان قوی تر استفاده از یک منبع با تست  های دشوارتر در کنار این کتاب پیشنهاد می شود. از این کتاب می توان در تمام  طول سال استفاده کرد و از جلد سوم برای مرور و جمع بندی در شب امتحان بهره  برد

موضوع
کتاب کمک آموزشی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
یازدهم ریاضی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
279
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786003597044
وزن
618

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...