سیرتاپیاز حسابان یازدهم گاج

سیرتاپیاز حسابان یازدهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: ابوالقاسم شعبانی
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: یازدهم ریاضی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
580,000
464,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز حسابان یازدهم گاج

  


کتاب‌های سیرتاپیاز گاج همواره به عنوان منبعی اقتصادی برای استفاده دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در چاپ جدید کتاب حسابان یازدهم سیر تا پیاز علاوه بر بخش‌های آموزش، تست و سوالات امتحانی، بخش فیلم‌های آموزشی نیز اضافه شده است.

دانش آموزان با اسکن کیوآرکدهای موجود در فهرست کتاب برای هر یک از فصول  کتاب، فیلم آموزشی در دستری خواننده قرار گرفته است. در واقع با خرید این  کتاب همه نیازهایتان به آموزش، سوالات امتحانی و مهارت تست‌زنی پوشش داده  خواهد شد.

در فهرست اولیه کتاب که کاملا مشابه فصل‌بندی کتاب درسی است، شماره  اولین صفحه درسنامه‌ها، تست‌ها و سوالات امتحانی مشخص شده است. ضمن اینکه  در ابتدای هر فصل مجددا این اطلاعات تکرار شده و ضمن آن تعداد تست‌ها،  سوالات و مثال‌های درسنامه نوشته شده است.

در ادامه به نقد و بررسی کتاب حسابان 11ام سیرتاپیاز گاج نوشته ابوالقاسم شعبانی می‌پردازیم.

استفاده از سه رنگ مکمل آبی، قرمز و سبز برای سه بخش آموزش، تست‌ها و  سوالات باعث می شود به راحتی و بدون مراجعه به فهرست به بخش مورد نظر  مراجعه کنید. استفاده درست از کادر در درسنامه‌ها برای تست‌ها و فرمول‌های  ارائه شده، صفحه آرایی منطمی را در این بخش شکل داده است. اندازه و فونت  نوشته ها مناسب است و طرح روی جلد کتاب هم به جان نپر ریاضیدان اسکاتلندی  اختصاص داده شده است.

در مجموع کتاب سیر تا پیاز حسابان 1 گاج را می‌توان یکی از اقتصادی‌ترین  انتخاب‌های ممکن برای این درس است که با حل سوالات و تست‌های آن همگام با  پیشروی کلاس درس می‌توان به درجه بالایی از تسلط رسید. این کتاب دارای 566  صفحه است که با توجه به مطالب موجود در آن کاملا منطقی بنظر می‌رسد.

محصولات مرتبط: حسابان دوازدهم

درسنامه کتاب حسابان یازدهم سیرتاپیاز گاج

درسنامه‌های کتاب سیر تا پیاز حسابان 11 گاج، پر است از مثال و تست که  هیچ عجله‌ای برای بالا بردن سطح آنها وجود ندارد. در چینش مثال‌ها و تست‌ها  بسیار دقت شده تا خواننده ناامید نشود و بتواند قدم به قدم با مولف پیش  بیاید.

معمولا بعد از توضیحات اولیه درباره یک مبحث، یک یا چند مثال تشریحی  (بعضا چند قسمتی) وجود دارد که شما را برای ورود به تست‌های آن آماده  می‌کند. و پس از آن تست‌ها به مرور سخت‌تر می‌شوند.

در موارد مورد نیاز مباحثی از پایه دهم نیز مرور شده است. مثلا در همان  درس اول از فصل 1 که در مورد مجموع جملات دنباله‌های حسابی و هندسی صحبت  شده، مطالب مرتبط با آنها از ریاضی دهم مرور شده است. این مرور شامل حل  مثال و تست نیز می‌شود.

پوشش مباحث کتاب در بخش آموزش آن به خوبی صورت گرفته است. اما ذکر چند تکته مفید است:

  • مطالبی در درسنامه تحت عنوان «ویژه علاقه‌مندان» آمده که نشان‌دهنده آن  است که این مطلب خارج از کتاب درسی است. از جمله آنها می‌توان به  هم‌ارزی‌ها در حدود مبهم اشاره کرد.
  • در مواردی با ادبیات مورد استفاده در درسنامه دقت کافی نشده، مثلا در  درسنامه توابع نمایی لگاریتمی به صعودی و نزولی بودن آنها و مجانب قائم  اشاره شده که دانش‌آموز یازدهمی هیچ یک از آنها را نخوانده است.
  • در بخش توابع مثلثاتی، موضوعات دوره تناوب و حداقل و حداکثر تابع مربوط به مثلثات حسابان دوازدهم است و لزومی به طرح این مباحث نبود.

تست ها و سوالات کتاب حسابان یازدهم سیر تا پیاز گاج

بعد از بخش درسنامه به تست‌های کتاب می‌رسیم که شامل 1370 تست است و  برای اکثریت دانش‌آموزان این تعداد تست پاسخگوی نیاز آنها در طول سال  تحصیلی است. توزیع تعداد تست‌ها بین فصول متناسب است و فصل اول با داشتن  بیشترین حجم دارای 376 تست است.

در میان تست‌ها، سوالات کنکور سراسری تا کنکور 1400 به چشم می‌خورد و  همچنین تمارین مهم کتاب درسی در طراحی بعضی تست‌ها و همچنین سوالات امتحانی  نقش داشته‌اند. در بین تست‌ها تیترهایی وجود دارد که درس‌های هر فصل را از  هم جدا می کند و حتی در تست‌های هر درس نیز تیترهایی وجود دارند که  تست‌های موضوعات مختلف را طبقه‌بندی می‌کنند.

در تست‌های هر موضوع مطابق با مقدمه کتاب، سعی شده روند ساده به سخت حفظ  شود. در تست‌های پایانی هر موضوع چند تست با علامت بمب مشخص شده‌اند که  سخت‌تر از بقیه هستند. در طراحی تست‌های سخت نیز سعی شده چیزی خارج از  محدوده کتاب مورد سوال قرار نگیرد.

برای کسانی که وقت کمتری برای حل تست دارند نیز تست‌های مهم‌تر که  نماینده یک تیپ تستی هستند با علامت ستاره مشخص شده‌اند. در بخش سوالات  تشریحی هم علاوه بر توجه به تمامی تمارین کتاب درسی، سوالات امتحانات نهایی  حسابان نیز پوشش داده شده است.

پاسخنامه کتاب در هر دو بخش تست‌ها و سوالات از نقاط مثبت کتاب است و  دارای توضیحات مفصلی است که بعید است برای خواننده با خواندن آن‌ها ابهامی  باقی بماند.

تعداد سوالات و تست های حسابان 1 سیر تا پیاز گاج

فصلعنوانتعداد تستتعداد سوال امتحانی

1جبر و معادله376110
2تابع307109
3توابع نمایی و لگاریتمی20559
4مثلثات18176
5حد و پیوستگی301108
مجموع1,370462
موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
ابوالقاسم شعبانی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
یازدهم ریاضی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
455
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786003595897
وزن
1.214 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...