سیرتاپیاز شیمی دوازدهم گاج

سیرتاپیاز شیمی دوازدهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: محمد رضا نصیری اوانکی
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دوازدهم ریاضی, دوازدهم تجربی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
520,000
416,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز شیمی دوازدهم گاج

  


چکیده

کتاب شیمی دوازدهم سری سیر تا پیاز از انتشارات گاج شامل 3 کتاب در یک  کتاب است، این کتاب متشکل از 3 بخش مجزا که بخش اول آن تحت عنوان کتاب  آموزش، بخش دوم با نام کتاب کنکور (تست) و بخش سوم تحت عنوان کتاب امتحان  است. در تألیف کتاب سعی شده تمام مطالب به صورت جامع، منطبق بر کتاب درسی و  یک پله بالاتر برای موفقیت در امتحانات نهایی گنجانده شود.

چیدمان فصل ها در هر بخش به طور مجزا، متناسب با فصول کتاب درسی است. به  طور مثال بخش اول (کتاب آموزش) شامل 4 فصل، بخش دوم (کتاب تست) و بخش سوم  (کتاب امتحان) نیز هر کدام جداگانه شامل 4 فصل می باشند. در فهرست نیز این  تفکیک قابل مشاهده است. گفتار کتاب، همانند متن کتاب درسی رسمی است.

در ادامه به بررسی کتاب سیر تا پیاز شیمی دوازدهم گاج اثر ابراهیم چترچی، اکبر فروزانفر و محمد حسین زینالی می پردازیم.

جلد کتاب سبز رنگ است و کیفیت و هارمونی رنگ طرح روی جلد مخاطب را به  خود جذب می‌کند. طرح روی جلد «هنری لوئی لوشاتلیه» به جذابیت و تناسب آن به  درس شیمی افزوده است. ضخامت کاغذ اندکی کم است به‌طوری‌که در برخی موارد،  مطالب پشت برگه نیز مشخص‌ شده است.

سه بخش کتاب با سه رنگ متفاوت از هم جدا شده اند تا مرز بخش‌ها به‌راحتی  مشخص باشد. اَشکال، جداول و نمودارها با کیفیت بالایی ترسیم‌ شده‌اند.  فونت و سایز نوشته‌ها مناسب انتخاب‌ شده است، مثلاً فونت نکات داخل کادر،  برجسته تر از متن است تا وجه تمایز آن مشخص باشد.

کتاب سیر تا پیاز شیمی 12 ام به‌عنوان یک کتاب مکمل آموزشی و کمک‌درسی  به‌خوبی توانسته در راستای هدف اصلی خود یعنی رشد در جهت یادگیری و آموزش  بهتر، نیاز مخاطب را برآورده سازد. حجم کتاب با توجه به 3 کتاب آموزش، تست و  آزمون در یک کتاب بسیار متناسب است. کتاب دارای حجم 723 صفحه، 296 سوال  تشریحی و 1400 تست می باشد.

تفکیک کتاب به سه بخش اصلی، این امکان را به مخاطب می‌دهد تا بخش مورد  نیاز خود را به‌راحتی انتخاب کند. نگارش کتاب به دقت انجام شده است، بطوری  که غلط املایی و علمی در بررسی اولیه کتاب دیده نمی‌شود. بهتر است دانش  اموزن عزیز هم‌زمان با کلاس های مدرسه و فصل‌به‌فصل از هر بخش کتاب استفاده  کنند.

قبل از خرید اینترنتی کتاب شیمی 12 ام سیر تا پیاز گاج ادامه مطلب را بخوانید.

 

آموزش (درسنامه)

در بخش اول کتاب سیر تا پیاز شیمی دوازدهم، تلاش بر آموزش اصولی و پوشش  کامل، منطبق بر متن کتاب درسی و به همراه مثال و تست بوده است. درس‌نامه‌ها  به آموزش صفر تا صد موضوع می پردازند و این فرصت را به مخاطب ضعیف می‌دهند  تا از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین مطالب شروع کند. اما در بعضی مباحث انتظار  توجه بیشتری می رود، مثلاً در بخش مسائل مانند pH در فصل دوم و بعضی  مفاهیم مانند جدول پتانسیل های الکترودی، درون درسنامه چند مثال و تست حل  شده به چشم می خورد، اما در بعضی مباحث مانند فلزها، رنگ، نماد زیبایی و  عوامل موثر بر استحکام شبکه بلور فلزات، مثال و تست حل شده ای نمی بینم.

اگر مثال های داخل باکس های درسنامه بیشتر شود قطعاً شاهد روند آموزشی  بهتری خواهیم بود. مثلاً در مبحث واکنش های اکسایش – کاهش و میزان الکترون  مبادله شده در فصل دوم، یک مثال حل شده وجود دارد و این به تنهایی نمی  تواند مطلب را به دانش آموزان تفهیم کند یا به اصطلاح جا بیاندازد. نکات  مهم در کادرهای رنگی قرار داده‌ شده است تا در مراجعه مجدد به کتاب  به‌راحتی در دسترس باشند. هر فصل به تعدادی قسمت تقسیم شده است.

در کتاب سیر تا پیاز شیمی 3 گاج، ابتدا شاهد درسنامه هایی مناسب برای  دانش آموزان با هر سطحی و با زبانی ساده هستیم و بعد از آن به ایستگاه های  مرور درس (سوالات جای خالی و درست نادرست) و پاسخنامه تشریحی ایستگاه ها می  رسیم. نکات کنکوری در قالب «نکته»، «توجه» و «راهکارهای میانبر تستی» در  درسنامه قابل مشاهده است. همچنین «فعالیت»، «خود را بیازمایید»، «باهم  بیندیشیم» و… در درسنامه پوشش داده شده است.

درسنامه های سیر تا پیاز شیمی دوازدهم گاج، هم با هدف قبولی در امتحانات  نهایی و هم در جهت موفقیت در کنکور سراسری نگارش شده اند و در آن ها شاهد  یادآوری از مفاهیم سال های قبلی هستیم، مثلاً در فصل اول قبل از شروع مبحث  انواع کلوئیدها، مفاهیم محلول همگن و ناهمگن یادآوری شده است.

تست هایی که در درسنامه آورده شده اند، جنبه ی آموزشی دارند و کمک  شایانی به بخاطر سپاری مطالب می کنند. تست های ابتدایی ساده ترند و هرچه به  سمت جلو حرکت می کنیم روند تست ها از ساده به سخت طی می شود. از نکات قابل  توجه و مثبت درسنامه ها، می توان به جمع بندی های جدولی و نموداری آخر هر  مبحث اشاره کرد.

 

تست (تمرین)

در بخش دوم کتاب سیر تا پیاز شیمی دوازدهم نیز همانند بخش اول، هر فصل  به ریز موضوع تقسیم بندی شده است. ترتیب تست ها از ساده به دشوار و همچنین  موضوعی مرتب شده اند. پوشش سطر به سطر متن کتاب درسی، تمرین های دوره ای  انتهای هر فصل در قالب تست های تألیفی و همچنین وجود تست های کنکور سراسری  داخل و خارج از نکات حائز اهمیت است.

تست ها با علامت ستاره توخالی و توپر به ترتیب به معنی واجب و دشوار  علامت گذاری شده اند. اول هر قسمت، محدوده ی صفحه کتاب درسی مشخص شده است.  مثلاً در مبحث قدرت اسیدی به محدوده صفحات 19 تا 23 و همچنین صفحه ی 28 و  29 کتاب درسی اشاره شده است.

سطح تست ها در سطح کتاب و درس‌نامه‌ است و هر دانش آموزی با هر سطح علمی  می‌تواند از تست ها بهره لازم را ببرد. با توجه به هدف کتاب سیر تا پیاز  شیمی دوازدهم گاج که بیشتر جنبه آموزشی دارد و نه ارزش یابی، تعداد سؤالات  این قسمت متناسب با محتویات درس‌نامه و اهمیت فصل است.

در فصل دوم تعداد تست ها به دلیل اهمیت فصل، نسبت به بقیه فصل ها بیشتر  است. در ریز موضوعات نیز این نکته قابل مشاهده است. مثلاً موضوعاتی مانند  سری الکتروشیمیایی و سلول های گالوانی و الکترولیتی تعداد تست بیشتری نسبت  به بقیه ریز موضوعات دارند. سؤالات چالش برانگیز در بین سؤالات تستی دیده  نمی‌شود و سؤالات اغلب تألیفی هستند.

تست ها دارای پاسخنامه تشریحی کامل و قابل فهم و تشریح اغلب گزینه ها  است. همچنین نکات مهم مجدداً در پاسخنامه تکرار شده است. پاسخ‌نامه تشریحی  این سؤالات در پایان همان بخش، به‌صورت دو ستونه و با همان روش های حل  موجود در درس نامه آورده شده است. در بخش سوم (کتاب آزمون) نیز همانند بخش  اول و دوم شاهد سوال های تشریحی استاندارد با توجه به ریز موضوعات و متناسب  با امتحان نهایی هستیم. پس از این سوالات نیز پاسخ نامه تشریحی آن ها قرار  گرفته اند.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
محمد رضا نصیری اوانکی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دوازدهم ریاضی, دوازدهم تجربی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
384
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786220307457
وزن
822

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...