سیرتاپیاز عربی دوازدهم گاج

سیرتاپیاز عربی دوازدهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: اسرافیل قربان پور
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دوازدهم ریاضی, دوازدهم تجربی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
230,000
184,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز عربی دوازدهم گاج

  


مقدمه

کتاب سیر تا پیاز عربی دوازدهم گاج به گونه ای نوشته شده است که به  آموزش، تست و سوالات تشریحی به طور جداگانه پرداخته شده است و هدف ازاین  گونه نوشتار نیز همان طور که در قسمت مقدمه کتاب گفته شده است، جمع آوری سه  کتاب در یک کتاب بوده است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

نوشتار فصل های کتاب سیر تا پیاز عربی دوازدهم گاج منطبق بر کتاب درسی  است. در قسمت فهرست مطالب، صفحات مربوط به هر تیپ از سوالات آورده شده است و  لحن کتاب نیز رسمی می باشد.

 

آموزش (درسنامه)

شروع بخش درس نامه کتاب سیر تا پیاز عربی دوازدهم گاج در هر درس با  ترجمه متن آن درس می باشد. ترجمه دروس کامل و روان بوده است و برخی نکات  ترجمه ای هر درس نیز در قسمت پاورقی آن درس آورده شده است. پس از ترجمه متن  درس، جدول واژگان به همراه کلمات مترادف، متضاد و جمع مکسر نوشته شده است  که دربرگیرنده ی همه ی کلمات می باشند.

به طورکلی ساختار درس نامه به این صورت است که شامل پاسخ و ترجمه تمامی  بخش های کتاب درسی ازجمله «عین الصحیح و الخطا» در پایان هر درس، بخش های  «اختبر نفسک» و تمارین کتاب درسی هست که از مزیت های این کتاب به حساب می  آید. پاسخ های تمارین کتاب درسی نیز کامل می باشند.

حال به بررسی توضیحات قواعد در درس نامه ها می پردازیم که مهم ترین قسمت  آن ها محسوب می شوند. قواعد ذکرشده برای چهار درس در چارچوب کتاب درسی  بیان شده است، اما کادرهایی با تیتر ویژه علاقه مندان نیز نوشته شده است که  مطالعه آن ها برای امتحانات ضروری نیست. برای مثال در درس سوم در کادر  ویژه علاقه مندان در رابطه با اعراب مستثنی توضیح داده شده است. اما دانستن  اعراب مستثنی از اهداف کتاب درسي نیست.

توضیح قواعد با زبانی ساده صورت گرفته است و با ذکر مثال همراه است. تست  های مربوطه در پایان توضیحات نیز آمده است و برای آشنایی اولیه دانش  آموزان مناسب می باشند، اما تعداد آن ها کم است. توضيحات قواعد به گونه ای  نوشته شده است که دانش آموزان ضعیف نیز می توانند از آن بهره گیرند و تمامی  مطالب موجود در کتاب را نیز پوشش می دهند.

در مجموع می توان گفت درس نامه های کتاب سیر تا پیاز عربی دوازدهم گاج  کامل است و آموزش قواعد نیز در آن ها با زبانی آسان و قابل فهم انجام شده  است . در بین توضیحات داده شده به نکات ترجمه نیز پرداخته شده است، اما  بهتر بود در بخشی جدا از قواعد به ترجمه پرداخته می شد تا خواننده را از  سردرگمی دربیاورد. حجم درس نامه ها نیز معقول می باشد. در آخر قابل ذکر است  مطالعه درس نامه برای پاسخ دهی به تست ها کافی می باشد.

 

تست (تمرین)

در بخش دوم و سوم کتاب سیر تا پیاز عربی دوازدهم گاج بعد از قسمت آموزش،  سوالات تستی و تشریحی قرارگرفته شده است. پرسش های چهارگزینه ای در هر درس  شامل سوالات مربوط به واژگان، ترجمه و مفهوم، درک مطلب و قواعد است.

سوالات مربوط به واژگان در هر چهار درس در تعدادی محدود طرح شده اند که  البته کافی می باشند و پاسخ دهی به آن ها در رابطه با واژگان برای دانش  آموزان پایه دوازدهم کافی است. سوالات ترجمه و مفهوم در تمامی درس ها در  تعدادی بالا طرح شده اند و تنوع خوبی در بین آن ها نیز دیده می شود که از  نکات مثبت این بخش به شمار می رود و اهمیت بخش ترجمه به خوبی قابل مشاهده  است.

در بین آزمون ها چند سوال با تیتر ویژه علاقه مندان دیده می شود که  مربوط به سوالات تعریف هستند که در کتاب درسی جدید طرح سوال از آن ها ممنوع  شده است. در انتهای آزمون های ترجمه سوالات کنکور مطابق با کتاب درسی جدید  مطرح شده اند. تیپ سوالات تالیفی نیز مشابه کنکور می باشند.

بعد از ترجمه به سوالات درک مطلب می رسیم که شامل سه متن برای هر درس  است. تعدادی از متن ها تالیفی و تعدادی دیگر از کنکورهای سراسری انتخاب شده  اند. در این قسمت نیز برخی سوالات ویژه علاقه مندان هستند که مربوط به  اعراب گذاری کلمات می شوند که همانند گفته های قبلی در رابطه با سوالات  ویژه علاقه مندان از اهداف کتاب درسی جدید نمی باشند. درمجموع تعداد متن ها  برای درک مطلب کافی نیست و دانش آموزان به تعداد متن های بیشتری برای کسب  مهارت کافی در این بخش نیاز دارند.

در آخر نیز تست های قواعد قرارگرفته اند که همانند بخش ترجمه در تعدادی  مناسب به همراه سوالات کنکور مطرح شده اند. شروع تست ها با سوالات آسان  صورت گرفته است. تنوع خوبی هم در بین تست ها دیده می شود. مخاطب تست ها  دانش آموزان متوسط و قوی هستند.

در انتهای کتاب سیر تا پیاز عربی دوازدهم گاج نیز سوالات تشریحی برای هر  درس به همراه چند نمونه امتحان نوبت اول و دوم قرار گرفته است و برای  آمادگی در امتحانات تشریحی مهارت کافی را در دانش آموزان ایجاد می کنند.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
اسرافیل قربان پور
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دوازدهم ریاضی, دوازدهم تجربی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
158
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
ندارد
شابک
9786220300052
وزن
346

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...