فیزیک یازدهم ریاضی میکرو گاج

فیزیک یازدهم ریاضی میکرو گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: یازدهم ریاضی
  • قطع کتاب: رحلی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
620,000
496,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

فیزیک یازدهم ریاضی میکرو گاج

  


مقدمه

کتاب فیزیک یازدهم رشته ریاضی میکرو گاج با هدف ارتقای سطح علمی دانش  آموزان سال یازدهم تالیف شده است که بتوانند بر روی مباحث فیزیک 2 تسلط  یابند و در آزمون های آزمایشی که برای آمادگی کنکور شرکت می کنند، درصد های  بالاتری کسب کنند. چیدمان فصل های این کتاب مطابق کتاب درسی می باشد (فصل  اول: الکتریسیته ساکن، فصل دوم: جریان الکتریکی، فصل سوم: مغناطیس و فصل  چهارم: القا).

فهرست کتاب فیزیک یازدهم رشته ریاضی میکرو گاج فقط حاوی نام فصل ها و  شماره صفحه ی شروع هر فصل می باشد. قالب کلی این کتاب به این صورت است که  هر فصل به چند قسمت تقسیم شده و در هر قسمت درسنامه، سوالات چهارگزینه ای و  پاسخنامه تشریحی مربوط به آن موضوع قرار داده شده است. لحن کتاب رسمی است،  اما در قسمت های مختلف جملات صمیمی نیز وجود دارد.

 

آموزش (درسنامه)

درسنامه ی کتاب فیزیک یازدهم رشته ریاضی میکرو گاج در حجمی مناسب تمامی  مطالب کتاب درسی را بیان کرده است. اما نکته ی قابل توجه این است که مولفین  مباحث را طبق نظر خود چیده اند. به طور مثال در کتاب درسی ابتدا تمامی راه  های باردار شدن اجسام بیان شده و سپس قانون کولن؛ اما در اینجا ابتدا  باردار کردن جسم با روش مالش گفته شده و سپس قانون کولن و بعد از آن باردار  کردن اجسام به روش تماس بیان شده است، که این نوع چیدمان با کتاب درسی  کاملا تفاوت دارد.

در میان آموزش مطالب، تست هایی نیز مطرح شده است که دانش آموزان با حل  آن ها به درک و تسلط بیشتری برسند. این تست ها گاهی از کنکور های سراسری و  تمارین کتاب درسی انتخاب شده اند و در کنار آنها تست های تالیفی زیادی نیز  وجود دارند.

درسنامه ی کتاب فیزیک یازدهم رشته ریاضی میکرو گاج برای دانش آموزان  ضعیف و متوسط بسیار مفید می باشد. زیرا مولفین مطالب را به صورت جامع و  کامل بیان کرده اند و از بیان نکات کنکوری خاص که فقط تعداد کمی از سوالات  را حل می کند اجتناب شده است. از آنجایی که مطالب از پایه ای ترین قسمت  بررسی شده اند و توضیحات کاملی برای آموزش دادن به دانش آموزان بیان شده  میتوان این درسنامه ها برای رشد سطح علمی دانش آموزان ضعیف بسیار مفید تر  می باشد.

مولفین کتاب فیزیک یازدهم رشته ریاضی میکرو گاج در تمامی قسمت های  درسنامه سعی کرده اند در مسیر کنکور سراسری حرکت کنند و مطلبی خارج از  کنکور که به درد دانش آموزان نمیخورد بیان نکنند. مثال های درسنامه نیز  بسیار خوب و دقیق انتخاب شده اند. ساده بودن تست های ابتدایی نیز در نظر  گرفته شده است. دانش آموزان با مطالعه و تسلط بر درسنامه میتوانند بیش از  80 درصد سوالات تستی موجود در این کتاب را خودشان پاسخ دهند.

 

تست (تمرین)

تست های هر قسمت از کتاب فیزیک یازدهم رشته ریاضی میکرو گاج، پس از  درسنامه ی مربوطه آورده شده است. به طور مثال قسمت اول فصل الکتریسیته ساکن  در رابطه با روش های باردار کردن اجسام، قانون کولن و میدان الکتریکی می  باشد و پس از پایان درسنامه ی مربوط به میدان الکتریکی، تست های این قسمت  در دو فاز (فاز اول شامل: تست های تالیفی، کتاب درسی و کنکور های قبل از  سال 86 و فاز دوم شامل: تست های کنکور های سال دوازدهم سال اخیر) آورده شده  اند.

تعداد تست های مربوط به هر قسمت بسیار مناسب می باشد که به صورت میکرو  طبقه بندی آورده شده اند و مولفین سعی کرده اند روند تست ها منطبق بر زیر  مباحث درسنامه باشد و از آسان به دشوار چیده شوند.

در کتاب فیزیک یازدهم رشته ریاضی میکرو گاج تعداد تست های مربوط به هر  قسمت تمامی تیپ های مختلف سوال را پوشش میدهد و از بیان تست های تکراری  اجتناب شده است، اما در میان سوالات تست هایی به چشم میخورد که مناسب دانش  آموزان سال یازدهم نیست و حتی منطق آن با رویکرد کنکور نظام جدید متفاوت  است. به طور مثال برای حل سوال 111 که مربوط به قانون کولن می باشد، دانش  آموزان باید مشتق گیری بلد باشند که در سال دوازدهم با مفهوم مشتق و  اکسترمم آشنا میشوند و بهتر بود بیان نمیشد.

در آخر هر فصل نیز آزمونی تحت عنوان VBD قرار گرفته  است که تعداد تست های کمی دارد (کمتراز 20 تست) و ویژه ی دانش آموزان با  سطح علمی بالاتر می باشد و اگر دانش آموزی دنبال سوالات بالاتراز سطح کنکور  میگردد، فقط از این قسمت کتاب می تواند استفاده کند.

مخاطب تست های کتاب فیزیک یازدهم رشته ریاضی میکرو گاج دانش آموزان ضعیف  و متوسط می باشند. پاسخ های تشریحی اکثر تست ها خوب است، اما راه حلی که  برای برخی تست ها بیان شده سخت و غیر قابل فهم می باشد در صورتی که می  توانستند از راه حل های بهتر و قابل فهم تر استفاده کنند.

در پاسخ های تشریحی گاهی نکات تستی هم بیان شده است. در پاسخ سوالات  مفهومی لازم است تمامی گزینه ها بررسی شوند اما در پاسخنامه فقط گزینه ی  درست توضیح داده شده و یا نهایتا یکی از گزینه های غلط نیز توضیح داده شده  است.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانتعداد تست

1الکتریسیته ساکن264
2جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم376
3مغناطیس194
4القای الکترومغناطیسی و جریان متناوب158
کنکورهای 97 و 9825
مجموع1017

 

ظاهر کتاب

سایز و فونت نوشته ها در کتاب فیزیک یازدهم رشته ریاضی میکرو گاج قابل  قبول است. صفحه آرایی کتاب نیز زیبا است و باعث کسلی نمیشود، اما کیفیت رسم  اشکال و نمودارها اصلا مناسب نیست و بسیار بد رسم شده اند و کاملا مشخص  است که یا زمان مناسبی برای رسم اشکال گذاشته نشده است و یا به دلیلی ظاهر  اشکال و نمودارها بهم ریخته است.

در کل کتاب فیزیک یازدهم رشته ریاضی میکرو گاج فقط از رنگ های آبی، مشکی  و طوسی استفاده شده است که برای چشم خسته کننده است. گرافیک و طرح روی جلد  زیبا می باشد و بیان کننده ی مطالب موجود در داخل کتاب است. کیفیت کاغذ به  کار رفته ضعیف است.

 

جمع بندی

حجم کتاب فیزیک یازدهم رشته ریاضی میکرو گاج در مقایسه با مطالبی که  بیان کرده است، مناسب است و دانش آموزان سال یازدهم میتوانند با مطالعه ی  این کتاب به میزان تسلط نسبی برسند. از ویژگی های خاصی که در این کتاب به  کار رفته است میتوان به طرز تقسیم بندی و نوع قرار گرفتن بخش های مختلف  اشاره کرد.

استفاده از کتاب فیزیک یازدهم رشته ریاضی میکرو گاج به عنوان منبع اول  به دانش آموزان توصیه میشود و بهترین زمان استفاده از این کتاب در طول سال  تحصیلی و همگام با تدریس دبیر مدرسه می باشد. غلط های علمی و املایی در  بررسی اولیه به چشم نمیخورد.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
یازدهم ریاضی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
528
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
ندارد
تست
دارد
شابک
9786003596207
وزن
1.032 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...