سیرتاپیاز زبان انگلیسی دوازدهم گاج

سیرتاپیاز زبان انگلیسی دوازدهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: سعید ابراهیمی
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دوازدهم ریاضی, دوازدهم تجربی, دوازدهم انسانی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
385,000
308,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز زبان انگلیسی دوازدهم گاج

  


مقدمه

هدف نویسنده از تالیف کتاب سیر تا پیاز انگلیسی دوازدهم گاج، پوشش کامل و  جامع هر آنچه دانش آموز سال دوازدهم به آن نیاز دارد است و هم آزمون های  تشریحی و هم آزمون های تستی و کنکور را پوشش می دهد. چیدمان فصل ها به  ترتیب روند کتاب درسی و مطابق با اصول علمی آموزش آنهاست.

برخلاف سایر نمونه های مشابه، فهرست کتاب سیر تا پیاز انگلیسی دوازدهم  گاج تا حدی اطلاعاتی از جزئیات بخش های کتاب را ارائه می دهد، اما همچنان  می تواند برای دستیابی آسان دانش آموز به بخش مورد نیاز کامل تر تهیه گردد.  لحن کتاب نیز رسمی و روان است.

 

آموزش (درسنامه)

درسنامه ی کتاب سیر تا پیاز زبان انگلیسی دوازدهم گاج تا حد بسیار خوبی  ساده، روان و قابل فهم است و دانش آموز به راحتی می تواند بخش های مختلف  درسنامه را از هم تشخیص دهد. درسنامه به شدت جامع و کامل است و به همین  دلیل حجم زیادی دارد، اما با توجه به محتوای ارائه  شده قابل توجیه است.

همه ی کلمات کتاب درسی و کتاب کار در قالب جدیدی که نویسنده ارائه کرده  است به همراه جمله نمونه و ترجمه آن و اشکال مختلف واژه آورده شده است.  گرامر با انواع مثال های متعدد بیان شده است و سطح ارائه ی درسنامه یک سر و  گردن از سایر نمونه های مشابه بالاتر است.

درسنامه تک تک جزئیات مورد بحث در کتاب درسی و تمریناتش را پوشش داده  است و رد تمارین کتاب درسی در درسنامه واضح است. نکات تستی موجود در درس،  در قالب نکات طلایی آورده شده اند و آزمون های نهایی هم در قالب و چهارچوب  درسنامه و پوشش دهنده است. درسنامه را هر دانش آموزی با هر سطحی می تواند  بخواند، یاد بگیرد و از آن استفاده کند، فارغ از اینکه هدف شرکت در آزمون  های تشریحی باشد یا آزمون های تستی.

شاید بتوان گفت درسنامه کتاب سیر تا پیاز زبان انگلیسی دوازدهم گاج،  بهترین نمونه ای باشد که حد وسط این بازه را رعایت کرده است و به سمت هیچ  کدام متمایل نیست. دانش آموز با مطالعه ی کامل درسنامه کتاب می تواند به  خوبی مفاهیم را یاد بگیرد و از آن در راستای پاسخ به سوالات استفاده کند.  درسنامه چهارچوب کنکوری و آزمون تشریحی خود را حفظ کرده است و از این مسیر  خارج نشده است.

کتاب هم شامل مثال های تشریحی و هم مثال های تستی است و این مثال ها به  خوبی انتخاب شده اند و سادگی آنها در گام های ابتدایی در نظر گرفته شده  است. درسنامه برای پاسخگویی به تست ها و آزمون های تشریحی کتاب کافی می  باشد و با تسلط بر مفاهیم مورد بحث در کتاب می توان به خوبی به سوالات جواب  داد.

نویسنده یکی از کامل ترین درسنامه هایی که می توان به آن دست یافت را  نوشته است به طوری که همه ی سطوح دانش آموزان و نیازهای آنها را پوشش داده  است.

 

تست (تمرین)

در کتاب سیر تا پیاز انگلیسی دوازدهم گاج تعداد تست های هر بخش برای  رسیدن به تسلط کافی است و تست های سطح ۲ مشخص می کند تا چه حد دانش آموز  مفاهیم را فرا گرفته است. سوالات آزمون های تشریحی کتاب آزمون را هم به  خوبی نکات و مباحث پوشش داده است. تست ها دو سطح دارند که ترتیب سختی  سوالات را حفظ کرده اند و به ترتیبی که در درسنامه آموزش داده شده است،  آورده شده اند. تست ها به شکل میکروطبقه بندی آورده نشده اند.

تست ها انواع مختلف تیپ های سوالات را پوشش می دهند که این نکته را به  خصوص در بخش تست های درک مطلب و کلوزتست می توانیم ببینیم. همچنین سوالات  آزمون های تشریحی کتاب آزمون نیز اقسام متنوع سوالات تشریحی را پوشش می  دهد.

شاید بتوان ضعف تست های کتاب را در این بخش دانست، که ایده نویی در طرح  تست ها به کار نرفته است و تست ها معمولا سبک سوالات کنکور را دارند، اما  در بخش کتاب آزمون تمریناتی با ایده جدید وجود دارد.

تا حد بسیار خوبی مرزهای کنکور حفظ شده است. تست های سطح ۱ کاملا در سطح  کتاب و کنکور هستند و دانش آموز متوسط و ضعیف باید آنها را بلد باشد. تست  های سطح ۲ اما فراتر از کتاب درسی هستند و سوالات سخت کنکور هستند.

دانش آموزان هر سطحی می توانند از تست های کتاب استفاده کنند. دانش  آموزان سطح بالا که به دنبال درصدهای خیلی بالا در کنکور هستند، می توانند  تست های سطح ۲ را بزنند تا میزان مهارت و دانش خود را بسنجند. تمارین کتاب  آزمون هم مناسب دانش آموزان ضعیف و متوسط است که نیاز به تسلط بر سوالات  تشریحی دارند.

پاسخ های تشریحی ترجمه همه ی جملات را شامل می شوند و به خوبی پاسخگوی  ایرادات و ابهامات دانش آموزان است. پاسخ تشریحی در قسمت کتاب آزمون هم  وجود دارد و پاسخ کامل سوالات نوشته  شده است. در پاسخ های تشریحی نکات  مهمی که در تست وجود دارد مورد بحث قرار گرفته است و به طور مجزا مشخص شده  است. در صورت وجود ابهام در تست و سخت  بودن آن، همه گزینه ها بررسی شده  اند و توضیح غلط بودن سایر گزینه ها آورده شده است.

به طور کلی، کتاب های تست و آزمون همه ی آنچه برای آماده سازی دانش آموز  برای شرکت در کنکور و آزمون های تشریحی را نیاز دارد جمع آوری کرده است.

 

تعداد تست ها و سوالات

درسعنوانتعداد تست ها

1Sense of Appreciation370
Exam50
2Look it up370
Exam50
3Renewable Energy370
Exam50
تکنیک های خواندن متن135
مجموع1395

 

ظاهر کتاب

در کتاب سیر تا پیاز زبان انگلیسی دوازدهم گاج سایز و فونت نوشته ها  استاندارد و خوانا انتخاب شده است و دانش آموز دچار مشکلی برای خواندن متن  نمی شود. از نکات مثبت و پررنگ کتاب، صفحه آرایی و استفاده از جداول رنگی  متمایزکننده ی بخش های مختلف کتاب است. این قسمت بندی واضح، دانش آموز را  از سردرگمی میان مفاهیم زیاد کتاب می رهاند و به خاطر سپردن مفاهیم را آسان  تر می کند.

رنگ های به کار رفته در هر سه کتاب، به خوبی انتخاب شده اند که هم چشم  را اذیت نمی کند و هم از یکدیگر مستقل و واضح انتخاب شده اند. کیفیت کاغذ  کتاب مناسب است و به طور کلی به لحاظ زیبایی های ظاهری و طرح روی جلد، کتاب  خیلی خوب عمل کرده است که دانش آموز با دیدن کتاب، به خواندن آن رغبت پیدا  می کند.

 

جمع بندی

کتاب سیر تا پیاز انگلیسی دوازدهم گاج از سایر نمونه های مشابه به خصوص  که تنها برای یک سال تحصیلی نوشته شده است، حجیم تر است. اما محتوای جامعی  که در آن ارائه شده است این حجم زیاد را توجیه می کند. در کتاب غلط واضحی  به چشم نمی خورد و ویراست و نگارش کتاب به خوبی صورت گرفته است.

از ویژگی های خاص کتاب سیر تا پیاز انگلیسی دوازدهم گاج، وجود بخش جامع و  جدید آموزش واژگان است که شامل یک جمله مشابه، اشکال مختلف کلمه و کلمات  متضاد، هم خانواده و مترادف است.

همچنین توجه به کتاب کار در تالیف کتاب هم از ویژگی های برجسته ی آن  است. به طور کلی کتاب شاید برای یک سال تحصیلی بیش از حد محتوا ارائه کرده  باشد و این نکته موجب شود دانش آموزانی که نمی خواهند برای درس زبان در یک  سال در این حد زمان بگذارند، سمت آن نروند. کتاب به عنوان منبع اول و کافی  برای تمام سال تحصیلی پیشنهاد می شود.

بهترین زمان استفاده از کتاب همگام با تدریس معلم و انجام تک تک بخش های آن برای بهینه کردن یادگیری کتاب خواهد بود.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
سعید ابراهیمی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دوازدهم ریاضی, دوازدهم تجربی, دوازدهم انسانی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
316
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
ندارد
شابک
9786003599383
وزن
660

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...