پرسمان ریاضی هشتم گاج

پرسمان ریاضی هشتم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: رضا نصرت زاده
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: هشتم
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
350,000
280,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

پرسمان ریاضی هشتم گاج

  


چکیده

کتاب ریاضی هشتم سری پرسمان از انتشارات گاج به عنوان یک کتاب کمک  آموزشی و مکمل کتاب درسی تألیف شده است تا مخاطب بتواند با مطالعه آن، تسلط  خود را روی کتاب درسی بیشتر کند. هدف اصلی از نشر این کتاب آماده سازی  مخاطبین برای شرکت در آزمون های داخلی مدرسه و آزمون های ترم می باشد و در  راه تحقق این هدف برای هر فصل آن، درس نامه هایی استاندارد در چارچوب کتاب  درسی، نمونه سوالات تشریحی و تستی در نظر گرفته شده است. لحن کتاب کاملاً  رسمی است و فهرست دقیقی دارد، بطوریکه عناوین هر مبحث در هر فصل نیز مشخص  شده است. در ادامه به بررسی کتاب پرسمان ریاضی 8 ام گاج اثر رضا نصرت زاده  می پردازیم.

جنس کاغذ کتاب تیره و ماده اصلی آن تفاله نیشکر است که باعث صرفه جویی  در مصرف کاغذ می شود، این تیرگی باعث انعکاس کمتر نور می شود و چشم را خسته  نمی کند، اما در برخی موارد که بیشتر در سوالات دیده می شود، مشخص شدن  تصویر پشت صفحه و فاصله کم بین خطوط ممکن است مخاطب را کمی خسته و کلافه  کند. فونت نوشته ها خوب است.

فضا برای پاسخ به برخی سوالات وجود ندارد. طرح روی جلد کتاب مرتبط با  محتویات کتاب است اما زمینه آن طوسی است که ممکن است برای دانش آموز پایه  هشتم جذابیتی نداشته باشد. همچنین رنگ طوسی استفاده شده برای کادر برخی  مباحث و ترکیب آن با رنگ تیره کاغذ، جذابیت کتاب را کمتر کرده است.

حجم کتاب متناسب است و به عنوان یک منبع کمک آموزشی به خوبی می تواند  مخاطب را به هدف خود که همان رسیدن به موفقیت در آزمون های داخلی و پایان  ترم است، برساند. دقت آن بالاست و ایراد علمی و نگارشی در بررسی اولیه آن  دیده نمی شود. کتاب منبع قوی تست نیست و دانش آموزان تیزهوش و داوطلبین  شرکت در آزمون های تیزهوشان بهره چندانی از کتاب نخواهند برد. بهتر است  مخاطب هم زمان با شروع سال تحصیلی و با پیشرفت کلاس درس از کتاب استفاده  کند. قبل از خرید اینترنتی کتاب ریاضی هشتم پرسمان گاج ادامه مطلب را  بخوانید.

 

آموزش (درسنامه)

هر فصل کتاب شامل چند درس نامه مجزا است و هر درس نامه، به مباحث مرتبط  به هم پرداخته است. درس نامه های کتاب به صورت خود آموز هستند، بدین صورت  که توضیحات از ابتدایی ترین مفهوم شروع شده و پس از توضیحات گام به گام،  مبحث به انتها کشیده شده است. ارتباط گرفتن و درک درس نامه ها کار ساده ای  خواهد بود، زیرا با نگاهی آموزشی نوشته شده اند و از ذکر مباحث به صورت  تیتر وار و نکته ای خودداری شده است. این امر فرصت دوباره ای برای دانش  آموزان ضعیف تر است که مجدد بتوانند موارد را مرور کنند همچنین دانش  آموزانی که به هر نحو امکان حضور در کلاس درس را نداشته اند می توانند با  استفاده از درس نامه های این کتاب نیاز خود را برطرف سازند.

مباحث در چار چوب کتاب درسی است و تقریباً عناوین، همان عناوین ریاضی  هشتم است. جایی برای مباحث پیشرفته و همچنین مباحث فراتر از پایه هشتم در  کتاب وجود ندارد، پس دانش آموزانی که با هدف آماده سازی و تثبیت مباحث پایه  هشتم از کتاب استفاده می کنند با خیالی راحت و آسوده می توانند از درس  نامه های کتاب استفاده کنند.

استفاده از رنگ های متنوع مرز قسمت های مختلف کتاب را به خوبی مشخص کرده  است به طوریکه مثال ها همگی در کادرهای طوسی رنگ آورده شده اند تا مخاطب  مرز میان مثال و درس نامه را به راحتی تشخیص دهد. هر جا نکته ای مهم وجود  داشته باشد، درون یک کادر آبی رنگ آورده شده تا مخاطب روی آن تأکید کند.  مثال های کتاب بسیار مناسب انتخاب شده اند، اولاً خیلی ساده اند و ثانیاً  توضیحات کامل آن ها، به مخاطب در یادگیری بهتر مباحث کمک می کند تا سرعت  یادگیری او بیشتر شود.

 

 

از آن جایی که در پایه هشتم برخی از فصل ها، ادامه و دنباله مباحث پایه  هفتم هستند این نکته خیلی مهم است که مخاطب قبل از شروع پایه هشتم، گریزی  به پایه هفتم هم داشته باشد تا مطالب را به یاد بیاورد. این اتفاق به خوبی  در کتاب رخ داده است و در ابتدای هر فصل و هر درس نامه، یادآوری مباحث سال  گذشته نیز وجود دارد.

درس نامه های کتاب به خوبی تمارین کتاب درسی را پوشش داده اند و توضیحات  آن ها می تواند مخاطب را آماده کند تا سوالات کتاب درسی را به خوبی حل  کند. همچنین نکات لازم برای حل سوالات تشریحی و تستی درون خود کتاب نیز در  اختیار مخاطب قرار داده شده است بدین صورت که هر سوالی که در کتاب وجود  دارد، نکته اش از قبل ذکر شده است.

 

تست (تمرین)

کتاب شامل دو نوع سوال است. سوالات تشریحی که پس از درس نامه ها قرار  دارند و سوالات تستی که در پایان فصل آورده شده اند. طبقه بندی سوالات  تشریحی بر اساس درس نامه ها انجام شده است به طوریکه بلافاصله پس از هر درس  نامه سوالات مربوط به آن نیز آورده شده است تا مخاطب خود را محک بزند و با  آنچه از درس نامه ها یاد گرفته است بتواند به سوالات پاسخ دهد. انواع  سوالات جای خالی، صحیح و غلط، پاسخ کوتاه و سوالات تشریحی در هر بخش قرار  دارند.

تعداد سوالات هر بخش متناسب در نظر گرفته شده و از هر مبحث در بین  سوالات آورده شده است، همچنین تنوع سوالات باعث می شود مخاطب از زاویه های  متفاوت مسائل و نکات را بررسی کند. سوالات سطح بندی نشده اند اما معمولاً  سوالات ابتدایی را سوالات ساده تشکیل داده اند تا مخاطب با حل آن ها انگیزه  کافی برای حل سایر سوالات را به دست بیاورد و سوالات انتهایی نسبتاً سخت  تر هستند، اما سخت نه به معنای چالشی؛ زیرا اگر مخاطب روی مباحث تسلط پیدا  کرده باشد حل سوالات انتهایی نیز کار ساده ای خواهد بود.

خبری از سوالات ترکیبی و سوالات چالشی نیست در واقع سوالات نیز در  چارچوب کتاب درسی هستند به طوریکه مشابه بسیاری از تمارین کتاب درسی نیز در  بین سوالات دیده شده است و مخاطب با حل آن ها می تواند به این اطمینان  برسد که روی کتاب درسی نیز تسلط پیدا کرده است پس می توان گفت همانند درس  نامه ها، مخاطب سوالات نیز تمامی دانش آموزان هستند و هر سطح آموزشی می  تواند از آن ها استفاده کند.

 

 

عدم وجود سوالات تشریحی پایان هر فصل، یکی از نقاط ضعف کتاب به شمار می  آید، زیرا مخاطب نیاز دارد تا بدون دانستن مبحث هر سوال، تعدادی سوال در  دسترس داشته باشد تا بتواند خود را محک بزند. پاسخ تشریحی در پایان فصل و  قبل از سوالات تستی قرار دارد. توضیحات کامل و با استفاده از درس نامه ها  انجام شده است و توصیه می شود مخاطب در صورت پاسخ درست نیز، پاسخ نامه کتاب  را مرور کند.

بخش آخر هر فصل، تست های فصل هستند. طبقه بندی تست ها نیز بر اساس مباحث  صورت گرفته و سطح بندی نیز نشده اند اما تست ها همگی در سطح کتاب هستند و  سوالات چالشی در بین آن ها وجود ندارد. همه سوالات تألیفی هستند و خبری از  سوالات آزمون های متفاوت وجود ندارد. البته بر خلاف سوالات تشریحی، تعداد  سوالات تستی بسیار کم است به طوریکه نمی توان از کتاب به عنوان یک منبع قوی  تست نام برد.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانسوالات تشریحیتست

1عدد های صحیح و گویا11230
2عددهای اول4420
3چند ضلعی ها7020
4جبر و معادله9725
5بردار و مختصات7020
6مثلث5720
7توان و جذر10820
8آمار و احتمال3820
9دایره5620
آزمون نوبت اول17 
آزمون نوبت دوم19 
مجموع688195
موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
رضا نصرت زاده
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
هشتم
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
215
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
ندارد
شابک
9786003592070
وزن
482

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...