کارپوچینو ریاضی ششم ابتدایی گاج

کارپوچینو ریاضی ششم ابتدایی گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: فاطمه مصدقی
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: ششم دبستان
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
395,000
316,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

کارپوچینو ریاضی ششم ابتدایی گاج

  


هدف از انتشار سری کتاب های کارپوچینو گاج یادگیری عمیق مطالب کتاب  درسی، تسلط بر امتحانات و آزمون های تشریحی می باشد. چیدمان فصل های کتاب  ریاضی ششم کارپوچینو همانند کتاب درسی می باشد و شماره صفحات آغازین فصل  ها، آزمون نوبت اول و دوم و هم چنین نمونه سوالات استعداد تحلیلی در فهرست  مشخص شده است.

لحن کتاب رسمی اما در عین حال روان می باشد و قالب کتاب بدین صورت است  که در ابتدا، درسنامه های هر فصل قرار گرفته است، سپس سوالات تشریحی در  اشکال مختلف قرار داده شده اند و در انتهای هر فصل یک آزمون پایانی به صورت  تشریحی طراحی شده است. هم چنین یک نمونه آزمون نوبت اول و دوم نیز در میان  سوالات گنجانده شده اند. در ادامه به بررسی کتاب ریاضی 6 ام کارپوچینو اثر  فاطمه مصدقی می پردازیم.

فونت نوشته ها مناسب می باشد و ایجاد خستگی نمی کند.در بخش درسنامه ها،  از رنگ های متنوع استفاده شده است. به طور مثال تیتر مباحث و بخش های مختلف  به صورت بولد و رنگی نوشته شده و هم چنین مطالب و نکات مهم با رنگ قرمز  نمایش داده شده است که باعث جذب مخاطب می شود. کاغذ به کار رفته در کتاب  سفید و با کیفیت است.

طراحی روی جلد کتاب نیز کارتونی و جذاب می باشد و از المان های ریاضی در  آن استفاده شده است. کتاب دارای 640 سوال تشریحی، 60 تست و 224 صفحه می  باشد. با توجه به مطالب ارائه شده در آن، از حجم خوبی برخوردار است. از  ویژگی های خاص کتاب می توان به تنوع بالای سوالات اشاره نمود که در بخش های  مختلف آورده شده است.

تمرین های تشریحی کتاب را تمامی دانش آموزان می توانند همگام با پیشرفت  کلاس درسی حل کنند و آزمون های پایانی هر فصل و نوبت اول و دوم را می  توانند در شب های امتحان حل کنند و به وسیله آن سطح یادگیری خود را بسنجند.  قبل از خرید اینترنتی کتاب ریاضی ششم ابتدایی کارپوچینو گاج ادامه مطلب را  بخوانید.

محصولات مرتبط: کتاب های تیزهوشان ششم

آموزش (درسنامه)

یکی از جذاب ترین بخش های این سری از کتاب های انتشارات گاج (کارپوچینو)  درسنامه های آن ها می باشد، زیرا اکثر مخاطبین این کتاب دانش آموزانی می  باشند که با هدف یادگیری بهتر و عمیق تر مطالب سراغ این کتاب می آیند. کتاب  دارای درسنامه هایی مفصل با زبانی ساده است، به طوریکه اگر دانش آموزی به  هر نحو نتواند در کلاس درس و در حضور معلم درس را بیاموزد به خوبی می تواند  با مطالعه ی درسنامه ها روی موضوعات تسلط یابد.

درسنامه ها به صورت موضوعی بیان شده و از گفتن مطالب اضافی و خارج از  کتاب درسی خودداری شده است. مطالب در کادری جداگانه و آبی رنگ نوشته شده  اند. مثال های هر درسنامه یادگیری مطالب را در ذهن دانش آموزان سرعت می  بخشند، زیرا همه ی مثال ها شامل نکته های مهم و کاربردی می باشد و با  مطالعه ی دقیق و مرور مثال ها دانش آموزان به راحتی می توانند به روش  استفاده از نکات برای حل مسائل پی ببرند.

پس از توضیحات اصلی درسنامه، مبحثی با عنوان “ایستگاه جمع بندی” قرار  گرفته است که شامل مجموعه ای از آنچه که گفته شده همراه با نکات مهم، مثال و  روش های متنوع حل مسئله می باشد. یکی دیگر از مباحثی که در انتهای مطالب  درسنامه ها قرار گرفته است تحت عنوان “یک پله بالاتر” می باشد که در آن  نکات فوق العاده مهم و کاربردی و مثال های مهم و نکته دار برای دانش  آموزانی که به دنبال یادگیری عمیق تر و تخصصی تر می باشند قرار گرفته است.

 

 

تست (تمرین)

از ویژگی های مهم تمامی کتاب های کار، داشتن سوالات متنوع و گوناگون می  باشد تا مخاطب بتواند مهارت خود را با استفاده از تمارین افزایش دهد. کتاب  ریاضی ششم کارپوچینو گاج این نکته را به خوبی رعایت کرده است. سوالات  تشریحی پس از اتمام هر بخش از درسنامه ی هر فصل قرار گرفته است. تنوع  سوالات به کار رفته بسیار بالا می باشد و بر اساس سبک های مختلف شناختی،  تصویری، طراحی و … تألیف شده است. این تنوع سوالات باعث تسلط دانش آموزان  بر روی موضوع اصلی درسنامه ها خواهد شد.

سوالات از ساده به دشوار قرار گرفته اند به طوریکه مخاطب در ابتدا با حل  سوالات ساده تر مباحث را در ذهن خود تثبیت کند و سپس به سراغ سوال های  دشوار تر برود و خود را به چالش بکشد. به همین دلیل چند نمونه از سوالات  چهار گزینه ای از آزمون های تیمز، کانگورو و نمونه دولتی و استعداد های  درخشان در انتهای سوالات به چشم می خورد. بخش بعدی سوالات، “سوال های  تنوری” می باشند که در انتهای هر فصل آورده شده اند. سوال های دشوار تشریحی  آزمون های سرشناس ریاضی در این بخش دیده می شوند.

بخش بعدی سوالات، سوالات چهار گزینه ای هستند که تعداد این سوالات به  نسبت کم تر است و فقط در انتهای هر فصل آورده شده اند. این سوالات  همگی  نسبتاً پیشرفته می باشند به طوری که بتواند ذهن مخاطب را درگیر کند. در بین  سوالات، چندین نمونه سوال از آزمون های معروف تیمز، کانگورو، تیزهوشان و  نمونه دولتی به چشم می خورد.

بخش چهارم سوالات در قالب آزمون پایانی هر فصل می باشد که محکی برای  یادگیری دانش آموزان است. در واقع توصیه می شود دانش آموزان بیشتر در ایام  امتحانات از آن ها استفاده نمایند و حتی معلمین گرامی نیز می توانند از  سوالات این قسمت در امتحانات خود استفاده نمایند. آزمون های نوبت اول و دوم  نیز در کتاب آورده شده است که آزمون های مناسب و استانداردی برای شب  امتحان می باشند.

آخرین بخشی که در انتهای کتاب آورده شده است، سوال های استعداد تحلیلی  می باشد که شامل هجده سوال از آزمون های تیمز، کانگورو، هوش و استعداد  تحلیلی و تیزهوشان است. این بخش مختص دانش آموزانی می باشد که می خواهند  فراتر از کتاب درسی بیاموزند. هیچ پاسخنامه ای در کتاب به چاپ نرسیده است،  اما در مقدمه ی کتاب گفته شده که دانش آموزان می توانند برای دسترسی به  پاسخنامه ی آزمون های پایان هر فصل و آزمون های نوبت اول و دوم به سایت  انتشارات گاج مراجعه کنند.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانسوالات تشریحیتستآزمون تشریحی فصل

1عدد و الگوهای عددی711117
2کسر721018
3اعداد اعشاری78615
4تقارن و مختصات5488
5اندازه گیری821115
6تناسب و درصد79813
7تقریب51615
آزمون نوبت اول26

آزمون نوبت دوم22

سوالات استعداد تحلیلی (تستی و تشریحی)18

مجموع5536087
موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
فاطمه مصدقی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
ششم دبستان
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
224
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786003595323
وزن
492

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...