بانک تست فیزیک کامل کنکور تجربی میکرو طلایی گاج (جلد اول)

بانک تست فیزیک کامل کنکور تجربی میکرو طلایی گاج (جلد اول)

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: امیر حسن محمدپور, علیرضا سلیمانی, هادی حمزه پور
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دوازدهم تجربی, یازدهم تجربی, دهم تجربی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
830,000
666,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

بانک تست فیزیک کامل کنکور تجربی میکرو طلایی گاج (جلد اول)

  


چکیده

کتاب فیزیک کامل تجربی سری میکروطلایی از انتشارات گاج با هدف آموزش و  ایجاد تسلط روی مطالب کنکور سراسری تالیف شده و سعی شده تمام مباحث کنکور  سراسری در آن بدون کم و کاست آموزش داده شود. چیدمان فصل ها طبق کتاب درسی  است، ولی برخی از مطالب نسبت به کتاب درسی کمی جابجا شده اند و دلیل این  جابه جایی یادگیری بهتر مطالب و منسجم شدن درسنامه ها می باشد.

در فهرست این کتاب هر فصل به چند موضوع اصلی تقسیم شده است. لحن غالب  کتاب رسمی است ولی جملاتی صمیمی نیز در هر صفحه وجود دارد که باعث می شود  دانش آموزان ارتباط بهتری با کتاب برقرار کنند. کتاب فیزیک کامل تجربی  میکرو طلایی گاج دو جلدی است. جلد اول شامل بانک تست و پاسخنامه تشریحی و  جلد دوم شامل درسنامه می باشد.

در ادامه به بررسی کتاب دو جلدی فیزیک تجربی میکرو طلایی اثر امیر حسن محمد پور، علیرضا سلیمانی و هادی حمزه پور می پردازیم.

سایز و فونت نوشته های کتاب فیزیک کامل تجربی گاج خوب انتخاب شده اند و  برای هر عنوان از فونتی خاص استفاده شده است. به طور مثال فونت مورد  استفاده برای جملات آموزشی با فونت جملات صمیمی متفاوت است. صفحات کتاب به  دلیل استفاده از کاغذ کاهی و رنگ های مشکی و آبی بسیار کسل کننده اند و هیچ  جذابیت ظاهری نیز در صفحات وجود ندارد.

طرح روی جلد کتاب جذاب است، اما چون روی جلد کتاب های دیگر این انتشارات  از همین طرح استفاده شده، تکراری می باشد. نمودارها و تصاویر مختلف نیز  دقیق و بی اشکال ترسیم شده اند.

حجم کتاب فیزیک رشته تجربی سری میکرو طلایی گاج نسبت به محتوایی که در  آن ارائه شده، معقول است و بهتر است دانش آموزان از این کتاب به عنوان مکمل  جزوۀ دبیر مدرسه برای یادگیری بهتر مطالب و نکات تستی استفاده کنند.  بهترین زمان استفاده از کتاب در طول سال تحصیلی و پا به پای دبیر مدرسه  است، زیرا می تواند مطالب جا مانده یا بیان نشده در کلاس درسی را پوشش دهد.

جلد اول کتاب دارای 3800 تست و 800 صفحه می باشد و جلد دوم نیز حجم 381  صفحه ای دارد. در بررسی اولیه کتاب غلط املایی و علمی خاصی به چشم نمی  خورد.

پیش از خرید اینترنتی کتاب فیزیک کنکور تجربی میکرو طلایی گاج ادامه مطلب را بخوانید.

 

آموزش (درسنامه)

درسنامه های کتاب فیزیک کامل تجربی سری میکرو طلایی در جلد دوم تحت  عنوان «درسنامه های فیزیک کامل کنکور تجربی میکرو طلایی گاج» قرار گرفته  است. مخاطب اصلی درسنامه ها دانش آموزانی هستند که دید کلی نسبت به مطالب  کتاب درسی دارند، ولی اطلاعاتشان دسته بندی نشده و در یادگیری مطالب کم و  کاستی هایی وجود دارد. در قسمت مقدمه کتاب، در رابطه با درسنامه ها اینچنین  توضیح داده شده:

«در هر مبحث درسی، درسنامۀ کامل و جامعی آورده شده است. مطالب گفته  شده کاملاً کتاب های درسی فیزیک 1، 2 و 3 تجربی را پوشش می دهد و حتی سعی  شده است که مطالب کتاب درسی عمیق تر بررسی و موشکافی شود و تمام جوانب  مبحث، مورد بررسی قرار گیرد.»

نکته مهم و مثبتی که در درسنامه های میکرو طلایی فیزیک رشته تجربی گاج  وجود دارد این است که سعی شده در کنار آموزش مفهومی و دقیق مطالب درسی،  تمامی نکات کنکوری و کلیدی و راه های میانبر و تستی آورده شود. در بعضی  موارد می توانید به کمک نکات ارائه شده، بسیار سریع تر به پاسخ برسید. این  گونه نکات و روش ها با عبارت «STP» نشانه گذاری شده اند که روش های پر  اهمیت برای تست زنیِ سریع است.

در درسنامه ها سعی شده با حل مثال و تست های آموزشی مختلف ضمن برداشتن  لایه های بیش تری از مطالب، به دانش آموزان کمک شود تا درک عمیق تری از  موضوعات داشته باشند. در آموزش برخی از کمیت های فیزیکی که لازم بوده  توضیحات مفصل و کاملی ارائه شود، خلاصه گویی شده است.

داشتن تعداد تست های مناسب و بررسی حالات مختلف یک موضوع از ویژگی های  خوب این کتاب است، اما این رویکرد درسنامه که برای برخی حالات، فرمول های  خاص گفته شده است، مثل بررسی دو قطبی های الکتریکی، زیاد جالب نیست، زیرا  دانش آموزان نظام جدید مبنای بدست آمدن این فرمول ها را نمی دانند و قطعاً  در آزمون ها قادر به استفاده از اینگونه فرمول ها نخواهند بود. از طرف دیگر  مثال ها آسان به سخت چیده نشده اند.

روش آموزش برخی از مطالبی که برای اکثر دانش آموزان چالشی است، بسیار  عالی است؛ مثلاً دو مفهومی که خیلی از دانش آموزان متوجه نمی شوند و در  آزمون های مختلف دچار اشتباه می شوند، مبحث انرژی پتانسیل الکتریکی و  پتانسیل الکتریکی است که این کتاب بسیار زیبا توضیح داده است و هر دانش  آموزی با مطالعۀ این قسمت ها کاملاً به این مباحث اشراف پیدا خواهد کرد.

 

تست (تمرین)

تمارین تستی کتاب فیزیک کامل کنکور تجربی گاج در جلد اول آن تحت عنوان  «بانک تست فیزیک کامل کنکور تجربی میکرو طلایی گاج» قرار گرفته است. ساختار  این جلد به این صورت است که در ابتدای هر فصل تست های میکروطبقه بندی شده  قرار گرفته اند و پس از اتمام تست ها، پاسخنامه تشریحی آن فصل آغاز می شود.  در انتهای کتاب نیز کنکور سراسری سال 1400 (رشته ریاضی و تجربی) قرار داده  شده است.

تعداد تست های در نظر گرفته شده برای هر مبحث مناسب است و دانش آموزان  با تمامی تیپ های مختلف مسائل آشنا می شوند. هر فصل شامل تست های استاندارد  طبقه بندی شده ای است که دانش آموزان با پاسخ دادن به آن ها، به آن موضوع  درسی کاملاً مسلط می شوند. تمام تست های کنکور داخل و خارج کشور در سال های  اخیر و تست های قدیمی که قابلیت طرح در کنکور سراسری را دارند، در هر فصل  آورده شده است.

با توجه به نگاه ویژه کنکور به تمرین های کتاب درسی در سال های اخیر، از  تمام تمرین ها، پرسش ها و فعالیت های کتاب درسی، تست طراحی شده و در این  کتاب آمده است. در هر فصل، تعدادی تست ستاره دار وجود دارد که اگر  دانش آموزان وقت کافی برای حل تمام تست ها را نداشته باشند، با پاسخ دادن  به این تست ها عملاً تمام موضوعات را بررسی خواهند کرد. در هر فصل تعدادی  تست با علامت بمب مشخص شده اند. این تست ها مخصوص دانش آموزان قوی  می باشد. دانش آموزانی که می خواهند تست های چالشی و دشوار حل کنند، می  توانند به این تست ها مراجعه کنند.

تمام تست های کتاب بانک تست فیزیک کامل کنکور تجربی میکرو طلایی گاج  منطبق بر کتاب درسی نظام جدید می باشد و هیچ تستی خارج از مسیر کنکور  سراسری در آن قرار داده نشده است. با توجه به توضیحات فوق می توان نتیجه  گرفت تمام دانش آموزان کنکوری می توانند از این کتاب بهره ببرند. اما سطح  علمی غالب تست ها متوسط است و تست های ترکیبی زیادی مطرح نشده، به همین  خاطر دانش آموزان قوی بهتر است از منبع تستی دیگری نیز استفاده کنند.

در بخش پاسخنامه کادرهایی وجود دارد که دانش آموزان با مطالعه مطالب  داخل آن کادر می توانند نکات و روابط مربوطه را مرور کنند. پاسخ اغلب تست  ها به صورت کاملاً تشریحی نوشته شده است، اما برای حل برخی از تست ها از  نتیجه ای که در راه حل تست قبل بدست آمده استفاده شده است. البته فقط به  بیان راه حل تستی بسنده نشده و راه حل دوم به صورت کاملاً تشریحی بیان شده  است. روش حل تست ها، نیز مطابق درسنامه ها می باشد.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
امیر حسن محمدپور, علیرضا سلیمانی, هادی حمزه پور
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دوازدهم تجربی, یازدهم تجربی, دهم تجربی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
848
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
ندارد
تست
دارد
تعداد جلد
2
شابک
9786220300212
وزن
1.75 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...