ریاضی دوازدهم تجربی IQ گاج

ریاضی دوازدهم تجربی IQ گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: حسین اسفینی, یوسف داستان
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دوازدهم تجربی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
520,000
416,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

ریاضی دوازدهم تجربی IQ گاج

  


کتاب ریاضی دوازدهم آی‌کیو گاج کتابی است با درسنامه‌های جمع و جور و خلاصه و بیش از 1100 تست که می‌تواند برای همه دانش‌آموزان رشته تجربی با هر  سطحی مناسب باشد. کتاب‌های iq گاج چند سالی است که دیگر ادعای سطح بالاتر  را ندارند و مشابه کتاب‌های میکرو همین انتشارات کاملا روند ارائه مطالب در  سطح استاندارد را پیش گرفته‌اند.

در این کتاب، 7 فصل کتاب درسی ریاضی 12ام به همان ترتیب پوشش داده شده و  در فهرست جز شماره آغازین فصل، شماره صفحه پاسخ تشریحی و جمع‌بندی انتهای  فصل، مطلب قابل ذکر دیگری نیامده است.

در ادامه به بررسی کتاب ریاضی دوازدهم iq گاج نوشته حسین اسفینی و یوسف داستان می‌پردازیم.

ساختار کتاب به این‌گونه است که هر فصل با درسنامه‌های آن آغاز می‌شود  که به بخش‌های بسیار کوچک و کم‌حجم تقسیم شده، طوری که اکثر درسنامه‌ها  حجمی کمتر از دو صفحه دارند. تست‌های مرتبط با هر درسنامه هم بلافاصله بعد  از آن آمده است و این موضوع کتاب را به حالت میکروطبقه‌بندی نزدیک کرده است.

ظاهر کتاب ریاضی دوازدهم نکاتی قابل ذکر دارد. درسنامه‌های کتاب تقریبا  شلوغ ترین بخش کتاب هستند که بدلیل عدم استفاده از کادر برای تست‌ها،  فرمول‌ها و نکات به این شکل درآمده اند.

ولی برخلاف این بخش در پاسخنامه بدلیل تک ستونه بودن خواننده حس خوبی را  تجربه خواهد کرد. دو رنگ مشکی و قرمز در تمام کتاب مورد استفاده قرار  گرفته است. طرح روی جلد کتاب مشابه همه سری کتاب‌های آی کیو است و اشاره‌ای  هم به فصل هفتم یعنی احتمال دارد.

مجموعا کنکوری‌های رشته تجربی می‌توانند از این کتاب در طول سال تحصیلی  استفاده کنند و بدلیل حجم بالای تست‌ها، نباید حل آنها را به روزهای پایانی  و ایام جمع‌بندی بسپارند.

آموزش (درسنامه) کتاب ریاضی دوازدهم آی کیو گاج

درسنامه‌های کتاب ریاضی 12 تجربی IQ گاج را نمی‌توان مفصل نامید. تا جای  ممکن سعی شده درسنامه حجیم نباشد ولی در عین حال آوردن مثال‌های تشریحی و  مکالمات فرضی با دانش‌آموزانی که سوالاتی را در خلال تدریس مطرح می‌کنند،  درسنامه را به حالت خودآموز نزدیک کرده است.

البته نمی‌توان توقع بررسی اکثر تیپ‌های تستی را از درسنامه داشت، ولی  اکثر تیپ‌ها در تست‌های تمرینی بعد از درسنامه پوشش داده شده است. سوال و  جواب‌هایی که توسط دانش‌آموز پرسیده شده و جواب آن توسط معلم داده شده،  بسیاری از ابهام‌های ممکن را برطرف می‌کند.

بخصوص اینکه با توجه به ذکر نام پرسشگر آن، این سوالات واقعا از مولفان  محترم سر کلاس پرسیده شده و این موضوع ارزش این سوالات را بالاتر هم  می‌برد، چرا که تجربه نشان داده سوالات دانش‌آموزان بعد ازطرح یک موضوع  عموما مشابه هم‌اند. توضیح ساده و روان، ارائه راه حل کامل برای سوالات و  توضیحات فارسی مفصل در حل سوالات، به قابل فهم بودن درسنامه کمک شایانی  کرده است.

بعد از اتمام فصل، یک جمع‌بندی برای فصل ارائه شده که  شاید از یک جهت منحصربفرد باشد. جمع‌بندی انتهای فصل در واقع مناسب برای دو  قشر نوشته شده است. اول کسانی که در ایام جمع‌بندی می‌خواهند دانسته‌های  خود را مرور کنند و دسته دوم کسانی که فرصت زیادی برای مطالعه درسنامه‌های  کتاب ندارند.

منحصربفرد بودن جمع‌بندی این کتاب از این جهت است که دارای مثال است و  سعی شده بعد از ارائه هر مطلب، مثالی خواندنی ارائه گردد. در واقع می‌توان  گفت جمع‌بندی‌های انتهای فصل، نسخه فشرده‌تر درسنامه‌های ابتدایی آن فصل  است.

تست های کتاب ریاضی 12 ام IQ گاج

تست‌های این کتاب توزیع مناسبی بین فصول مختلف دارد. تعداد 1152 تست در کتاب ریاضی دوازدهم آی‌کیو گاج وجود دارد که برای تامین آنها از تست‌های تالیفی، تست‌های  کنکور و تمارین کتاب درسی استفاده شده است. بعد از هر درسنامه، تست‌های  مرتبط با آن تقریبا دارای چینش ساده به سخت هستند.

همه تست‌ها دارای سطح‌بندی نیستند، ولی تست‌های سخت و خیلی سخت با دو علامت از سایرین جدا شده‌اند که اکثرا در میان تست‌های پایانی دیده  می‌شوند. نکته مثبت کتاب این است که تست‌های سخت هم به جاده خاکی نزده‌اند و  چارچوب کتاب و کنکور را می‌شناسند.

همچنین تست‌هایی که شماره آبی رنگ دارند، مناسب ایام جمع‌بندی و همچنین  مناسب کسانی هستند که فرصت کافی برای بررسی همه تست‌های کتاب را ندارند و  فقط می‌خواهند تیپ‌های مهم و پرتکرار را حل و بررسی کنند.

پوشش تیپ‌های مرسوم به خوبی در کتاب صورت گرفته و پوشش خوب تمارین کتاب  درسی از نقاط مثبت کتاب است. اما یکی از نقط ضعف تست‌ها، عدم پوشش تست‌های  کنکورهای جدید است.

در مورد پاسخنامه تشریحی کتاب هم باید صحبت کرد چرا که یکی از بخش‌های  قدرتمند کتاب محسوب می‌شود. این بخش با حوصله تمام و دقت زیاد نوشته شده و  از توضیح ساده‌ترین مطالب هم به راحتی عبور نشده است. در موارد نیاز  یادآوری‌هایی از درسنامه آورده شده و استفاده مناسب از دو رنگ در پاسخ‌ها،  خواندن آنها را ساده‌تر کرده است.

لازم به ذکر است که مکالمه معلم و دانش‌آموز در بخش پاسخ‌نامه هم جریان دارد و به فهم بهتر و رفع ابهام‌های احتمالی کمک می‌کند.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
حسین اسفینی, یوسف داستان
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دوازدهم تجربی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
432
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
ندارد
تست
دارد
شابک
9786220307198
وزن
870

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...