زیست شناسی دهم میکرو گاج (ویژه کنکور 1405)

زیست شناسی دهم میکرو گاج (ویژه کنکور 1405)

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: گروه آموزشی زیستاز
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دهم تجربی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
595,000
477,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

زیست شناسی دهم میکرو گاج (ویژه کنکور 1405)

  


در کتاب زیست شناسی دهم میکرو گاج تلاش زیادی انجام شده است تا تقریباً  تمام نیازهای آموزشی و تستی دانش آموزان پایه دهم تجربی برای هر نوع آزمونی  به خصوص کنکور برطرف شود. تالیف درسنامه ها و تست های این کتاب کاملا  منطبق با کتاب درسی می باشد (حتی اگر کتاب درسی بخش هایی را به اشتباه گفته  باشد !) البته در قسمت های مختلفی مطالب اضافی و علمی در کادرهایی در  حاشیه یا در پاورقی ها ذکر شده اند که صرفاً برای اطلاعات بیشتر می باشد.

چیدمان فصل های نوشته شده منطبق با کتاب درسی می باشد. چینش مطالب در هر  گفتار به اینگونه است که ابتدا درسنامه هر گفتار و بعد تست های آن گفتار  آمده است و در پایان هر فصل پاسخنامه تشریحی قرار گرفته است. لحن کتاب زیست  شناسی دهم میکرو گاج عموماً صمیمی است، به خصوص در درسنامه ها.

 

آموزش (درسنامه)

در کتاب زیست شناسی دهم میکرو گاج، متن اصلی درسنامه شامل بیان مفاهیم  کتاب درسی می باشد. در تالیف کتاب درسی دهم از بیان مطالب تکراری که قبلاً  در کتابهای علوم هفتم، هشتم و نهم مطرح شده بودند، خودداری شده است ولی در  درسنامه این کتاب چنین مواردی در قالب یادآوری ذکر شده است. علاوه بر توضیح  کامل متن کتاب درسی، نکات مفهومی و ترکیبی هم در درسنامه ها و پاسخنامه ها  به صورت نکته و ترکیب ذکر شده است.

در کادرهای فعالیت به طور کامل فعالیت های کتاب درسی بررسی شده و نکات  مربوط به آن آورده شده است. در کادر نکات شکل، هر شکلی که در فصل های مختلف  وجود دارد بررسی شده و و نکات آنها آورده شده است. در کادرهای حاشیه  همانطور که از اسمشان مشخص است به بیان مطالب حاشیه ای و خارج از کتاب  پرداخته شده است که فقط برای اطلاعات بیشتر آورده شده اند.

از آنجایی که تمرین های موجود در کتاب درسی نه از نظر تعداد و نه از نظر  نوع سوالات همسویی زیادی با سوالات طرح شده درکنکور و آزمون های آزمایشی  ندارد، نگارش این کتاب به گونه ای می باشد که دانش آموز درک درستی از  مفاهیم کتاب درسی داشته و بتواند به سوالات امتحانی به خصوص سوالات تستی  مربوط به آزمون های مختلف پاسخ بدهد. تمام دانش آموزان متوسطه دوم با هر  سطحی (از ضعیف تا قوی) می توانند از درسنامه و تستهای موجود در کتاب بهره  ببرند.

محصولات مرتبط: سری کتاب های زیست دهم تجربی

تست (تمرین)

تست های گفتارهای مختلف کتاب زیست شناسی دهم میکرو گاج از هم جدا شده  اند و داخل هر گفتار نیز تست ها به صورت میکروطبقه بندی در مباحث مختلف  قرار گرفته اند. تست های ترکیبی با علامت خاصی مشخص شده است. هر فصل دارای  آزمونی از کل مباحث می باشد که با کمک آن می توان فصل را جمع بندی کرد.

در انتهای هر فصل تست های ترکیبی با فصل های دیگر قرار گرفته که خود به 2  صورت است : اول تست های ترکیبی با فصل های قبل و بعد تست های ترکیبی با  فصل های بعدی، که جلوی هر سوال فصل هایی که نکات ترکیبی آنها داخل سوال  قرار دارد ذکر شده اند. اگر وقت کافی برای حل تمام تست ها را ندارید، تست  های منتخب که شامل 50 الی 60 درصد تست های کل فصل هستند را بزنید. شماره  آنها با رنگ آبی مشخص شده است.

در پاسخنامه کتاب زیست شناسی دهم میکرو گاج درجه دشواری تست ها با سه  رنگ مختلف مشخص شده است. این کتاب دارای پاسخنامه کاملا تشریحی می باشد که  حاوی نکات بسیار زیادی است و مهارت های حل سوال با فونت خودمونی ذکر شده  اند تا مهارت تست زنی نیز تقویت شود. تعداد تست های مربوط به هر فصل قابل  توجه و کافی می باشد.

بعد از درسنامه ها در ابتدا تست هایی که بیشتر هدف تقویت یادگیری را  دنبال می کنند آورده شده، سپس تست های با کیفیت و سطح بالا در بین تست ها  گنجانده شده که نیاز تمام دانش آموزان را برطرف خواهد کرد.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانتعداد تست

1زیست شناسی دیروز، امروز و فردا80
2گوارش و جذب مواد410
3تبادلات گازی234
4گردش مواد در بدن387
5تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد209
6از یاخته تا گیاه189
7جذب و انتقال مواد در گیاهان156
مجموع1665

 

ظاهر کتاب

انتشارات گاج یکی از انتشارات های موفق در زمینه کیفیت کاغذ، طراحی زیبا  و نوین و …. می باشد و کتاب زیست شناسی دهم میکرو گاج نیز نمونه ای زیبا  از کارهای این انتشارات است ولی از آنجا که این کتاب حجم بالایی از مطالب  را در خود جای داده، برای اینکه تعداد صفحات زیاد نشود به ناچار فونت  نوشتاری در درسنامه و پاسخنامه کمی کوچک می باشد، ولی با طراحی بسیار زیبا  مطالعه را دلنشین می کند.

 

جمع بندی

کتاب زیست شناسی دهم میکرو گاج یکی از کم نظیرترین کتابهای موجود در  زیست شناسی می باشد که دارای محتوی آموزشی زیاد و غنی می باشد که نیاز  آموزشی شما را تقریباً به طور کامل رفع می کند. با توجه به میکرو طبقه بندی  بودن تست های آن روند آموزشی خوبی را طی خواهید کرد و با استفاده از تست  های ترکیبی به تسلط قابل قبولی دست خواهید یافت.

بهترین زمان برای اینکه بتوان از درسنامه ها و تست های این کتاب بهره  کامل برد، همان سال دهم است چون حجم مطالب آموزشی و تست های این کتاب زیاد  است، ولی اگر کنکوری هستید می توانید به عنوان یکی از کتاب های تست، این  کتاب را در اولویت قرار دهید.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
گروه آموزشی زیستاز
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دهم تجربی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
752
سال چاپ
1403
تست
دارد
شابک
9786220307266
وزن
1.58 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...