سیرتاپیاز ریاضی نهم گاج

سیرتاپیاز ریاضی نهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: مهدی موسی وند, علی اصغر حیدری, مجتبی عارف نسب
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: نهم
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
640,000
511,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز ریاضی نهم گاج

  


با توجه به اهمیتی که پایه نهم دارد، همواره دانش آموزان این پایه به  دنبال یک منبع آموزشی هستند که علاوه بر اینکه در کنار کتاب درسی بتوانند  از درس نامه های آن استفاده کنند، بتوانند سوالات تشریحی استانداردی نیز  داشته باشند تا خود را برای شرکت در آزمون های نهایی آماده کنند. همچنین به  دنبال یک منبع قوی تست هستند تا برای شرکت در آزمون های ورودی مدارس برتر  خود را آماده سازند.

کتاب ریاضی نهم از مجموعه سیر تا پیاز محصول انتشارات گاج به این نیاز  دانش آموزان جواب داده است و کتابی به انتشار رسانیده که هر آنچه مخاطب  لازم داشته باشد را به طور کامل در یک کتاب دارد. کتاب شامل سه بخش متفاوت  است، بخش اول آن درس نامه، بخش دوم پرسش های تشریحی و در بخش انتهایی  سوالات تستی گرد آوری شده اند. لحن کتاب کاملاً رسمی است و فهرست کتاب کمی  ناقص است و تنها صفحات شروع هر فصل را مشخص کرده است. در ادامه به بررسی ریاضی نهم سیر تا پیاز گاج اثر احمد شهیدی دلشاد و مجتبی عارف نسب می پردازیم.

جلد کتاب سیر تا پیاز ریاضی 9 ام رنگ آمیزی متنوعی دارد که عمدتاً از  رنگ سبز روشن استفاده شده است. طرح روی جلد کتاب بسیار متناسب با موضوع،  محتویات و نام کتاب است. مشخصات کتاب نیز روی جلد چاپ شده است. برای ایجاد  تمایز میان بخش های اصلی کتاب برای حاشیه صفحات هر بخش، از رنگ جداگانه ای  استفاده شده است. تیرگی کاغذ کتاب بخاطر جنس کاغذ آن است، اما این تیرگی  باعث می شود انعکاس نور کمتر شود و چشم را کمتر اذیت کند. فونت نوشته ها و  فاصله بین خطوط بسیار مناسب است و همچنین اَشکال با رنگ های متنوع و کیفیت  بالایی ترسیم شده اند.

کتاب ریاضی نهم سیر تا پیاز گاج در واقع تجمیع شده 3 کتاب است، درس نامه  ها، سوالات تشریحی و سوالات تستی کتاب هایی هستند که در این کتاب تجمیع  شده اند. هر آنچه یک مخاطب نیاز دارد تا هم بتواند در آزمون نهایی موفق  باشد و هم بتواند در آزمون های تیزهوشان ورودی مدارس برتر شرکت کند در این  کتاب برایش فراهم شده است. حجم کتاب زیاد است اما این حجم متناسب با  محتویات آن است. این کتاب دارای حجم 480 صفحه، 1148 سوال تشریحی و 852 تست  می باشد. دقت نگارشی کتاب بالاست و در بررسی اولیه غلط املایی به چشم نمی  خورد.

توصیه می شود مخاطب هم زمان با کلاس درس، از این کتاب به عنوان یک کتاب  مکمل آموزشی و منبع قوی سوال استفاده کند. در حقیقت ابتدا درس نامه های  کتاب، سپس سوالات تشریحی و در انتها سوالات تستی کتاب را حل کنند. قبل از  خرید اینترنتی کتاب سیرتاپیاز ریاضی 9 ام گاج ادامه مطلب را بخوانید.

محصولات مرتبط: کتاب های آمادگی دفاعی نهم

آموزش (درسنامه)

درس نامه های کتاب سیر تا پیاز ریاضی نهم گاج، در اولین بخش آن آورده  شده اند. هر آن چه مخاطب نیاز دارد، صفر تا صد موضوع در این درس نامه ها  جمع آوری شده است و اصطلاحاً درس نامه ها از سیر تا پیاز موضوع را شامل می  شوند و فرصت را در اختیار دانش آموزانی که امکان حضور در کلاس درس را  ندارند قرار می دهد تا با مرور این درس نامه ها به آنچه می خواهند برسند.  هر چند هیچ منبعی جایگزین کلاس درس و توضیحات دبیر نمی شود، اما در صورت  لزوم این کتاب می تواند بخش زیادی از آنچه دانش آموز در کلاس می آموزد را  به او آموزش دهد.

درس نامه های خود آموز کتاب سیر تا پیاز ریاضی نهم که پله به پله مطالب  را توضیح می دهند فرصت را در اختیار تمامی دانش آموزان مخصوصاً دانش آموزان  ضعیف تر می گذارد تا بتوانند با آرامش خاطر به موضوعات پی ببرند. حجم درس  نامه ها بسیار معقول است، درس نامه های نکته ای و یا درس نامه ها با  توضیحات فراوان که مخاطب را دچار سردرگمی می کند و او را خسته کند در کتاب  دیده نمی شود. همه درس نامه ها با نگاه آموزش عمقی نوشته شده اند.

تمامی درس نامه ها بر اساس مباحث اصلی کتاب درسی طبقه بندی شده اند و  مطالب و مباحث آن ها نیز در حد کتاب درسی است. نویسنده از بیان درس نامه  های پیشرفته و همچنین درس نامه هایی مربوط به مباحث بالاتر از سطح کتاب  درسی خودداری نموده است. بنابراین می توان گفت مخاطب اصلی کتاب سیر تا پیاز  ریاضی نهم گاج آن دسته از دانش آموزانی هستند که هدفشان تسلط کامل بر  ریاضی 9 است. نکته یا مبحثی در کتاب درسی نیست که در این کتاب به طور مفصل  شرح و بسط داده نشده باشد. بنابراین می توان گفت کتاب پوششی برای کتاب درسی  است.

کتاب سیر تا پیاز ریاضی 9 ام سرشار از مثال های آموزشی است. از مثال های  ساده که به راحتی کاربرد نکات را مشخص می کنند تا مثال هایی که باعث شده  است وجه تمایز برخی نکات در حل سوالات دیده شود. این مثال ها فرآیند یاد  گیری را سرعت می دهند.

 

تست (تمرین)

بخش دوم کتاب ریاضی 9 ام سیر تا پیاز شامل سوالات تشریحی فصل به فصل  است. طبقه بندی سوالات هر فصل بر اساس طبقه بندی درس نامه هاست که این  امکان را به مخاطب می دهد پس از هر درس نامه، سوالات مربوط به آن را حل  کند. انواع سوال در بین این پرسش ها دیده می شود که ابعاد مختلف درس نامه  ها را ارزیابی می کند. تعداد این سوالات بسیار متناسب با شرایط کتاب و  محتویات درس نامه هاست، به طوریکه با حل این سوالات اولاً مخاطب به این  اطمینان می رسد که تمامی مطالب را به طور کامل یاد گرفته است و ثانیاً به  منبع دیگری احتیاج پیدا نمی کند. بسیار سعی شده سوالات متنوع باشند. سوالات  تکراری نیز با روش های متفاوتی پاسخ داده شده اند تا مخاطب با انواع راه  حل آشنا شود.

مخاطب اصلی سوالات تمامی دانش آموزان هستند، حتی در بسیاری از موارد  معلمین نیز می توانند از این سوالات در تدریس خود استفاده کنند. سوالات سطح  بندی نشده اند و هر بخش، سوالات با انواع سطوح را در خود جای داده است. پس  از سوالات هر درس نامه، در انتهای هر فصل یک آزمون برای کل فصل طراحی شده  است. مخاطب با حل این آزمون با اطمینان خاطر، فصل های بعدی را شروع خواهد  کرد.

سوالات همگی تألیفی هستند که البته با توجه به نیاز دانش آموزان بهتر  است در بین سوالات، سوالات آزمون نهایی سال های اخیر نیز اضافه شوند. هر  چند سوالات استاندارد کتاب تشابه بسیار بالایی با آزمون نهایی دارند، اما  سوالات با ذکر منبع، امید بیشتری به مخاطب می دهد. پاسخ تشریحی سوالات نیز  در انتهای همان بخش آورده شده است. پاسخ نامه با توضیحات کامل و به صورت دو  ستونه است و مخاطب به راحتی می تواند آنچه را لازم دارد، استفاده کند.

سوالات تستی در بخش سوم کتاب سیر تا پیاز ریاضی نهم گاج قرار داده شده  اند. این سوالات نیز همانند بخش قبلی، بر اساس طبقه بندی درس نامه ها آورده  شده اند. تعداد سوالات تستی نیز برای هر فصل زیاد و متناسب با محتویات فصل  است و دانش آموزان با حل این سوالات، قدرت تست زنی خود را بیشتر می کنند.  در بین سوالات، نمونه سوالاتی از آزمون هایی همچون تیزهوشان، ورودی مدارس  نمونه دولتی، مسابقات ریاضی، مسابقات جهانی IMC، آزمون های تیمز، کانگورو و  انرژی اتمی دیده می شود که تعدادشان نیز بسیار زیاد است.

پاسخ نامه تشریحی سوالات تستی در انتهای بخش دوم قرار دارند اما در بین  سوالات تستی سوال هایی دیده می شود که کمی بالاتر از سطح درس نامه ها و  کتاب هستند که البته با توجه به اینکه کتاب سیر تا پیاز ریاضی نهم به عنوان  یک منبع آزمون های مختلف نیز معرفی می شود این امر بدیهی است. این کتاب  پاسخ نامه کلیدی ندارد که بهتر است این قسمت نیز به کتاب اضافه شود.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانسوالات تشریحیآزمونتست

1مجموعه ها14621115
2عدد های حقیقی1122289
3استدلال و اثبات در هندسه15920123
4توان و ریشه14321110
5عبارت های جبری10019103
6خط و معادله های خطی9422103
7عبارت های گویا822088
8حجم و مساحت982081
آزمون نوبت اول25
آزمون نوبت دوم24
آزمون استعداد های درخشان 96-97
20
آزمون استعداد های درخشان 97-98
20
مجموع934214852
موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
مهدی موسی وند, علی اصغر حیدری, مجتبی عارف نسب
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
نهم
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
506
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786220306238
وزن
1.066 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...