هندسه یازدهم میکرو گاج

هندسه یازدهم میکرو گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: علی منصف شکری, محمد رضا حسینی فرد
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: یازدهم ریاضی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
290,000
233,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

هندسه یازدهم میکرو گاج

  


مقدمه

با توجه به این که کلیه ی سوالات کتاب هندسه یازدهم میکرو طبقه بندی گاج  به صورت تستی مطرح شده اند و درسنامه به صورت نسبتا خلاصه و با تاکید بر  نکات مهمتر نگاشته شده است، هدف کتاب عمدتا آزمون های آزمایشی است. کتاب مطابق با فصل ها و تیتربندی کتاب درسی پایه یازدهم ریاضی پیش می رود و ترتیب علمی مطالب در آن رعایت شده است. لحن کتاب نیز رسمی و روان است.

 

آموزش (درسنامه)

در کتاب هندسه یازدهم میکرو طبقه بندی گاج نحوه ی بیان مطالب و ادبیات  به کار رفته در درسنامه به گونه ایست که مجموعه ی قابل فهم و ساده ای را به  وجود آورده است. هر فصل کتاب به چند زیربخش با درسنامه ی مجزا تقسیم شده و در انتهای هر بخش سوالات تستی مربوط به آن آورده شده است.

حجم درسنامه ها کم است ولی عمده ی مطالب لازم را در بر میگیرد. اثبات و  توضیحات طولانی در درسنامه دیده نمی شود و روند کلی عنوان کردن مباحث به  صورت خلاصه و با تاکید بر نکات مهم تر می باشد، برای مثال روابط مهم در  کادر های آبی رنگ تعبیه شده اند و در بیشتر موارد نحوه ی رسیدن به آن ها به  طور مختصر بیان شده است. اما به طور کلی از عمق دادن به مطالب، بیان نکات  بیشتر و اضافی و ریز شدن در مباحث خودداری شده است.

در داخل متن درسنامه سوالات آموزشی به صورت تستی قرار دارند، اما تعداد  این سوالات کم است. بیشتر بودن این سوالات باعث می شد مخاطب بتواند به تسلط  و درک بهتری از مطلب برسد. همچنین این سوالات با توجه به آموزشی بودنشان  ساده هستند و برای سوالات سنگین تر دانش آموز باید به قسمت تستی کتاب  مراجعه کند.

کتاب هندسه یازدهم میکرو طبقه بندی گاج منطبق بر کتاب درسی تدوین شده و  از بیان موضوعاتی فراتر از سطح آن اجتناب شده است. نکات موجود در تمارین و  فعالیت های کتاب به صورت کامل در درسنامه بیان نشده و بعضی از آن ها در  خلال سوالات تستی و پاسخ تشریحی آن ها آمده است و درسنامه به تنهایی جامع  نیست. همچنین در قسمت هایی از متن درسنامه آوردن جزئیات بیشتر می توانست  عاملی کمک کننده و بهبود  دهنده باشد.

با توجه به این که کنکور سراسری در راستای کتاب درسی طراحی می شود این  کتاب تا حد قابل قبولی نیازهای دانش آموز در این زمینه را برطرف می کند،  اما خواندن دقیق کتاب درسی در کنار این کتاب توصیه می شود. با توجه به این که درسنامه ی این کتاب خیلی مباحث را بسط نمی دهد و از از  ارائه ی توضیحات بیشتر در آن اجتناب شده، مخاطب آن افرادی هستند که تا  حدودی آشنایی قبلی با مباحث دارند و می توانند مطالب را با طبقه بندی بهتری  در این کتاب پیدا کنند. اما برای دانش آموزان قوی تر که به دنبال چالش  هستند، شاید انتخاب اول نباشد.

درسنامه ی کتاب هندسه یازدهم میکرو طبقه بندی گاج منبع خوبی برای پاسخ  گویی به تست هاست و عمده ی نکات و مطالب به کار رفته در آن ها را در بر می  گیرد. به صورت کلی نمی توان درسنامه ی این کتاب را جامع نامید، اما تا حد قابل قبول و مناسبی مطالب را پوشش می دهد.

 

تست (تمرین)

در کتاب هندسه یازدهم میکرو طبقه بندی گاج تست های مربوط به هر بخش پس  از درسنامه آورده شده است و تعداد مناسبی دارد که به مخاطب امکان بررسی و  تحلیل کلیه ی آن ها را می دهد. این مجموعه ی تست تیپ های مختلف سوال که  دانش آموز در حیطه ی مطالب کتاب درسی و کنکور سراسری ممکن است با آن ها  مواجه شود را به خوبی پوشش می دهد و برای جا افتادن مطلب و نشان دادن  کاربرد های نکات در هر تیپ سوال چندین نمونه از آن قرار داده شده است. در  بین سوالات، تست های کنکور  سال های گذشته نیز دیده می شود، اما تعداد آن  ها زیاد نیست و کلیه ی آن ها را نمی توان در این کتاب یافت زیرا عمده ی  سوالات این کتاب تالیفی یا از سوالات معروف هستند.

از نقاط ضعف این کتاب عدم وجود سطح بندی مناسب برای سوالات است. هیچ  نشانه گذاری و ترتیبی برای مشخص شدن سطح سوال (آسان-متوسط-سخت) دیده نمی  شود و خود دانش آموز باید این موضوع را تشخیص دهد. علاوه بر این اگر سوالات  مهم (سوالات پر تکرار یا دارای ایده های خوب) در کتاب مشخص می شد می  توانست منبع مناسبی برای دوره سوالات یا برای کسانی که محدودیت زمانی  دارند، باشد.

مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که برای هر فصل قسمتی  برای سوالات جامع آن فصل در نظر گرفته نشده است، تا دانش آموز بتواند خارج  از بخش بندی کتاب، کلیه ی مطالب را در کنار هم استفاده کند و جای خالی آن  در کتاب احساس می شود. سوالات کتاب عمدتا در مسیر  کنکور هستند و از سطح آن بالاتر نمی روند. کمبود سوالات چالش برانگیز یا  دارای ایده ی نو در کتاب دیده می شود که تا حدودی عاملی برای کامل برآورده  نشدن نیاز دانش آموزان علاقه مند و قوی است.

از نقاط قوت این کتاب پاسخ نامه ی جامع و کامل آن است که مراحل رسیدن به  جواب را به خوبی توضیح می دهد و تحلیل می کند و نکات مربوط به آن مطلب را  یادآور می شود و به ارائه ی روش های تستی اکتفا نمی کند. بنابراین در فهم  بحث به دانش آموز کمک زیادی می کند. نکته ای که می توانست پاسخ نامه را  بهبود دهد جداسازی بهتر پاسخ سوالات از هم است.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانتعداد تست

1دایره219
2تبدیل های هندسی و کاربردها104
3روابط طولی در مثلث166
مجموع489

 

ظاهر کتاب

در کتاب هندسه یازدهم میکرو طبقه بندی گاج سایز و فونت نوشته ها مناسب و  استاندارد است و نام گذاری ها ،مقداردهی ها و ترسیم اشکال کاملا واضح  می  باشد. ترکیب رنگی به کار رفته در کل کتاب خاکستری و آبی است، ولی این امکان  وجود داشت که با افزودن رنگ های دیگر بر جذابیت ظاهری کتاب بیفزایند. بخش های مختلف کتاب می توانستند بهتر از هم تفکیک شوند برای مثال نکات با  رنگی دیگر نوشته شوند. کتاب به صورت کلی قالبی روتین دارد و ایده ی خاصی در  طراحی آن استفاده نشده است، اما در مجموع ظاهری مقبول و مناسب دارد.

 

جمع بندی

حجم کتاب هندسه یازدهم میکرو طبقه بندی گاج معقول است اما می توانست  مقداری بیشتر شود و نکات بیشتری را پوشش دهد. ویرایش کتاب ریزبینانه انجام  شده و امکان وجود اشتباهات را به حداقل رسانده است. به صورت کلی برای  یادگیری عمده ی مطالب و تسلط بر آن ها منبع مناسبی است که با داشتن سطح  متوسط، نیاز بخش عمده ای از مخاطبان سال یازدهم و داوطلبان کنکور را برطرف  می کند. آشنایی با مطالب پایه ای هندسه و مطالب پایه ی دهم پیش نیاز این  کتاب است. در نهایت میتوان گفت به عنوان منبع دوم آموزشی گزینه ی خوبی است.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
علی منصف شکری, محمد رضا حسینی فرد
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
یازدهم ریاضی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
144
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
ندارد
تست
دارد
شابک
9786220304746
وزن
328

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...