سیرتاپیاز عربی یازدهم گاج

سیرتاپیاز عربی یازدهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: اسرافیل قربان پور
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: یازدهم ریاضی, یازدهم تجربی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
285,000
228,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز عربی یازدهم گاج

  


مقدمه

کتاب سیر تا پیاز عربی یازدهم گاج مجموعه کاملی از سوالات تشریحی به  همراه تعدادی سوالات تستی در مباحث مختلف را در اختیار دانش آموزان قرار می  دهد. هدف از تالیف کتاب سیر تا پیاز عربی یازدهم گاج نیز ایجاد آمادگی  دانش آموزان در امتحانات تشریحی و آشنایی آنها با سوالات تستی عربی یازدهم  است. چیدمان فصل های نوشته شده مطابق با کتاب درسی می باشد. لحن کتاب نیز  رسمی است.

 

آموزش (درسنامه)

کتاب سیر تا پیاز عربی یازدهم گاج به سه بخش مختلف تقسیم شده است. بخش  اول شامل آموزش مفاهیم کتاب درسی، بخش دوم شامل سوالات تستی و در بخش سوم  به امتحانات تشریحی پرداخته شده است. برای آنکه دانش آموزان پایه یازدهم در  امتحانات با تسلط کافی حضور یابند ابتدا باید به یادگیری مفاهیم کتاب درسی  و سپس حل تمارین بپردازند.

در بخش آموزش کتاب سیر تا پیاز عربی یازدهم گاج به صورت درس به درس،  ابتدا ترجمه کلمه به کلمه و روان متن هر درس، به همراه جدول واژگان و کلمات  مترادف، متضاد، مشابه و جمع مکسر از متن کتاب درسی و تمارین قرار داده شده  است. برخی نکات ترجمه نیز در رابطه با متن هر درس در قسمت پاورقی بیان شده  است.

بعد از متن درس به توضیح قواعد پرداخته شده است و آموزش مفاهیم هر درس  در چارچوب کتاب درسی به همراه مثال صورت گرفته است. مثال ها برای فهم اولیه  مطلب مناسب است. کادر هایی در قالب سوال و تست برای مطالب بیان شده در هر  درس، نوشته شده است. کادرهای مربوط به سوال برای تمرین دانش آموزان در  درسنامه بسیار مفید است و کادرهای مربوط به تست نیز جهت آشنایی با تست مطلب  مربوطه می باشد.

تعداد تست ها در درسنامه کم است، اما مطالعه ی آنها قبل از پاسخ دهی به  سوالات تستی هر درس عملکرد بهتر دانش آموزان را در پی دارد. تست های  درسنامه ساده انتخاب شده اند و برای آشنایی اولیه دانش آموزان مناسب می  باشند. درسنامه با قلمی روان نوشته شده است و قابل استفاده برای دانش  آموزان در همه ی سطوح می باشد.

قواعد تکمیلی با عنوان «ویژه علاقه مندان» برای دانش آموزان علاقه مند  نوشته شده است و مطالعه آنها برای امتحانات ضرورتی ندارد. در آخر نیز ترجمه  ی بخش «حوار» کتاب درسی به همراه ترجمه و پاسخ تمارین کتاب آورده شده است.  شایان ذکر است درسنامه این کتاب با آموزش مفاهیم کتاب درسی و پاسخ دهی به  تمارین نیاز دانش آموزان در امتحانات را بر طرف می کند.

 

تست (تمرین)

بخش دوم کتاب سیر تا پیاز عربی یازدهم گاج شامل پرسش های چهار گزینه ای  برای هر درس می باشد. سوالات در 4 بخش واژگان، ترجمه و مفهوم، درک مطلب و  قواعد طبقه بندی شده اند. در پرسش های مربوط به واژگان علاوه بر جدول کلمات  درس از بخش حوار نیز سوال مطرح شده است. سوالات مربوط به ترجمه شامل نکات  ترجمه ای متن درس و تمارین می باشد و دانش آموزان قبل از پاسخ دهی به آنها  باید ترجمه متن و تمارین کتاب را مطالعه کنند. در انتهای پرسش های ترجمه  نیز تعدادی سوال مفهومی قرار گرفته است.

همان طور که دانش آموزان به سال کنکور نزدیک تر می شوند، سوالات درک  مطلب نیز اهمیت بیشتری پیدا می کنند. در این کتاب نیز با قرار گرفتن دو متن  نسبتا طولانی در هر درس ضرورت این مطلب بیان شده است. درآخر نیز پرسش های  چهار گزینه ای قواعد آورده شده است که در بر گیرنده ی همه ی مطالب درسنامه  می باشند. تست های اولیه ساده در نظر گرفته شده اند و از تنوع خوبی  برخوردار هستند. تعداد آنها نیز برای هر درس مناسب است.

مخاطب تست ها دانش آموزان متوسط و قوی می باشند. پاسخ نامه ی سوالات هر  درس در انتهای آن قرار گرفته است و توضیح همه ی گزینه ها آورده شده است. از  نقاط قوت این بخش قرار دادن تست های ترجمه و قواعد کنکور سراسری در انتهای  پرسش های چهار گزینه ای دروس است.

در آخر نیز به بخش سوم کتاب می پردازیم که شامل سوالات امتحانی هر درس  به همراه پاسخ نامه تشریحی می باشد. دو نمونه امتحان نوبت اول و نوبت دوم  منطبق بر استاندارد آموزش و پرورش نیز قرار داده شده است. مطالعه این قسمت  آمادگی لازم را برای شرکت در امتحانات تشریحی برای دانش آموزان فراهم می  نماید. استفاده از این کتاب به طور موازی با تدریس کتاب درسی در طول سال  تحصیلی مفید می باشد.

 

تعداد تست ها و سوالات

درسعنوانتعداد تست

1من آیات الاخلاق114
2فی محضرالمعلم78
3عجائب الاشجار82
4آداب الکلام80
5الکذب مفتاح لکل شر66
6آنه ماری شیمل64
7تاثیر اللغه الفارسیه علی اللغه العربیه60
تست های کنکور سراسری84
مجموع628

 

ظاهر کتاب

در کتاب سیر تا پیاز عربی یازدهم گاج سایز نوشتار متوسط است. صفحه آرایی  به خوبی صورت گرفته است. کیفیت چاپ و کاغذ مناسب است. در هر بخش از رنگ  های متفاوت برای نوشتار استفاده شده است. گرافیک و طراحی جلد معمولی است.  کادر بندی مناسب برای جداسازی  مطالب نیز صورت گرفته است. در مجموع می توان  گفت ظاهر کتاب پیش رو معقول می باشد و نوشتار مطالب نیز با نظم خوبی انجام  شده است.

 

جمع بندی

حجم کتاب سیر تا پیاز عربی یازدهم گاج با در نظر گرفتن مطالب نوشته شده  مناسب و معقول می باشد. کتاب عربی یازدهم سیر تا پیاز گاج با داشتن درسنامه  های کامل و روان، پرداختن به ترجمه دروس و تمارین کتاب درسی در کنار  مجموعه کاملی از سوالات تشریحی کتاب بسیار مناسبی برای دانش آموزان پایه  یازدهم می باشد، اما برای دانش آموزان کنکوری استفاده از این کتاب کافی  نخواهد بود.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
اسرافیل قربان پور
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
یازدهم ریاضی, یازدهم تجربی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
143
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
ندارد
شابک
9786003595873
وزن
332

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...