سیرتاپیاز فیزیک دوازدهم ریاضی گاج

سیرتاپیاز فیزیک دوازدهم ریاضی گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: علیرضا سلیمانی, هادی حمزه پور
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دوازدهم ریاضی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
450,000
360,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز فیزیک دوازدهم ریاضی گاج

  


مقدمه

وقتی به روی جلد کتاب سیر تا پیاز فیزیک دوازدهم رشته ریاضی گاج می  نگریم، نوشته شده ویژه کنکور98، ولی از آنجایی که در بخش سوم این کتاب، به  بررسی سوالات تشریحی پرداخته شده است، میتوان گفت هدف اصلی مولفان در  اولویت اول کنکور سراسری 98 است و در اولویت دوم امتحانات نهایی دانش  آموزان پایه دوازدهم ریاضی.

در فهرست، کتاب به سه بخش اصلی آموزش، بانک تست و بانک سوال تقسیم شده  است که در هر بخش نام تمامی فصل ها و قسمت های مختلف آورده شده است. به طور  مثال، فصل اول حرکت بر خط راست می باشد که به چهارقسمت شناخت حرکت، حرکت  با سرعت ثابت، حرکت با شتاب ثابت و سقوط آزاد تقسیم شده است و صفحات مربوط  به هر قسمت نیز ذکر شده است. لحن کتاب رسمی است.

 

آموزش (درسنامه)

به دلیل اینکه اشکال و مثال های زیادی در متن کتاب سیر تا پیاز فیزیک  دوازدهم رشته ریاضی گاج استفاده شده و هر قسمت از روی شکل توضیح داده شده،  روند یادگیری برای دانش آموزان تسهیل شده است. ضمنا به دلیل بررسی تست های  مختلف در متن درسنامه، حجم درسنامه نسبت به کتاب درسی تقریبا 50 صفحه بیشتر  شده است، اما به نسبت کیفیت آموزش مطالب، حجم درسنامه معقول است.

تمامی تست ها و مثال هایی که در متن درسنامه قرار داده شده است، تالیفی  می باشند. هیچ سوالی به طور مستقیم از کتاب درسی یا کنکور قرار داده نشده  است اما مولف سعی کرده است از سوالات کتاب درسی الهام بگیرد و از سوالاتی  با ایده های مشابه کتاب درسی استفاده نماید. درسنامه ی این کتاب بسیار کامل  است و کلیه ی مطالب را از بدیهی ترین تا پیچیده ترین مفهوم، بصورت جامع و  دقیق بیان شده است.

در روند آموزشی سعی شده است هر مطلب با رسم شکل توضیح داده شود که این  ویژگی درسنامه بسیار عالی می باشد. به طور مثال شروع فصل اول با بیان کردن  مفهوم حرکت می باشد که در ابتدا حرکت تعریف شده و سپس با ترسیم شکل حرکت  خودرو روی خط راست و حرکت ماه به دور کره زمین این مفهوم کامل توضیح داده  شده است.

به همین خاطر میتوان گفت درسنامه این کتاب برای دانش آموزان ضعیف و  متوسط مناسب است. همچنین بدلیل آموزش مطالب از پایه ای ترین مفاهیم، به  دانش آموزان ضعیف و کسانی که حتی سر کلاس دبیر مدرسه نیز حضور نداشته اند،  میتواند کمک کند تا با مطالعه ی این کتاب مطالب را به صورت کامل یاد  بگیرند.

ویژگی بسیار خوبی که درسنامه ی کتاب سیر تا پیاز فیزیک دوازدهم رشته  ریاضی گاج دارد این است که از بیان مطالب زائد و همچنین زیاده گویی اجتناب  شده است و مولف در تمامی قسمت ها با در نظر گرفتن رویکرد کتاب درسی نظام  جدید در مسیر کنکور حرکت کرده است.

از دیگر نکات مثبت درسنامه میتوان به چینش خوب مطالب و تست ها اشاره  کرد. زیرا هر دانش آموز با مطالعه ی هر بخش، میتواند به تست های موجود در  متن پاسخ دهد و با چینش تست های ساده در ابتدا راه برای یادگیری دانش  آموزان هموارتر شده است.

 

تست (تمرین)

تمارین کتاب سیر تا پیاز فیزیک دوازدهم رشته ریاضی گاج در دو بخش تستی و  تشریحی چیده شده اند. سوالات تستی که در بخش دوم قرار داده شده اند، به  صورت میکرو طبقه بندی تمامی تیپ های مختلف را پوشش میدهند و همچنین تعداد  آنها در هر بخش متناسب است. در این بخش سوالات کنکور های سراسری نیز آورده  شده اما از سوالات آزمون های آزمایشی استفاده نشده. در کل تعداد تست های  شناسنامه دار در مقایسه با سوالات تالیفی، بسیار کم است.

سوالات بخش تستی در سه سطح دسته بندی شده است: دسته اول سوالاتی هستند  که هیچ نشانی در کنار آنها نیست، سوالات دسته دوم با ستاره های تو خالی  مشخص شده اند که حل آنها در صورت کمبود وقت پیشنهاد شده است و دسته سوم  سوالات نیز با ستاره های توپر مشخص شده اند که کمی مشکل تر می باشند.

در میان تست های تالیفی این بخش، اکثر تست هایی که با ستارة توپر مشخص  شده اند، دارای ایده های جدید و بالاتر از حد کتاب و کنکور می باشند، ولی  از مسیر کنکور خارج نشده اند. از آنجایی که تعداد تست ها بسیار زیاد است و  تنوع خوبی در سوالات وجود دارد می توان گفت تمارین این بخش برای کلیه ی  دانش آموزان مفید می باشد و هر دانش آموزی نسبت به سطح علمی خودش می تواند  به تعدادی از سوالات پاسخ دهد.

پاسخنامه ی تشریحی کتاب سیر تا پیاز فیزیک دوازدهم رشته ریاضی گاج در  انتهای هر فصل قرار دارد و توضیحات را مختصر و مفید ارائه کرده است. همچنین  در برخی سوالات ابتدا نکته ای را بیان کرده و سپس به حل سوال پرداخته است.  به طور مثال برای تست 53 فصل اول، که مربوط به نمودار مکان _ زمان خودرویی  می باشد، در پاسخنامه ابتدا به بیان این نکته پرداخته است که شیب خط متصل  کننده ی دو نقطه روی نمودار مکان _ زمان سرعت متوسط را مشخص میکند و سپس  سوال را حل کرده است. در پاسخ سوالات مفهومی پاسخنامه به بیان کلی مفهوم  بسنده کرده و تمامی گزینه ها را بررسی نکرده است.

در قسمت سوم این کتاب تمارین تشریحی قرار دارد که هر فصل به چند قسمت  تقسیم شده و در هر قسمت تعدادی سوال تشریحی که برگرفته از امتحانات نهایی و  تالیفی میباشد وجود دارد. دانش آموزان با حل سوالات این بخش برای امتحانات  نهایی آماده میشوند. سوالات این بخش بسیار کامل بوده و تمامی سوالات ممکن  برای امتحانات تشریحی را مورد بررسی قرار داده است.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانتعداد تست

1حرکت بر خط راست491
2دینامیک و حرکت دایره ای433
3نوسان و موج453
4برهم کنش های موج296
5آشنایی با فیزیک اتمی178
6آشنایی با فیزیک هسته ای121
مجموع1972

 

ظاهر کتاب

در کتاب سیر تا پیاز فیزیک دوازدهم رشته ریاضی گاج سایز و فونت نوشته ها  مناسب است. همچنین نمودارها و اشکال نیز مرتب و تمیز رسم شده اند. حاشیه ی  صفحات نیز طراحی قشنگی دارند. طرح روی جلد کتاب کاریکاتور آقای انیشتین  است که تداعی گر فصل ششم این کتاب یعنی آشنایی با فیزیک هسته ای می باشد که  جلب توجه میکند.

کیفیت کاغذ و صفحه آرایی نیز مناسب است. جذابیت های ظاهری این کتاب  مناسب است و سعی شده با استفاده از تصاویر و اشکال مختلف توجه دانش آموز را  جلب کند و در او علاقه ایجاد کند.

 

جمع بندی

حجم کتاب سیر تا پیاز فیزیک دوازدهم رشته ریاضی گاج در مقایسه با محتوای  آن معقول است، زیرا کتاب سیر تا پیاز در برگیرنده ی سه کتاب مجزا، در یک  جلد می باشد و دانش آموزان میتوانند در تمام طول سال به عنوان منبع اول از  برای یادگیری، تفهیم و تسلط از آن استفاده کنند. به همین خاطر نمیتوان زمان  خاصی را برای استفاده از این کتاب بیان کرد و بهتر است پا به پای دبیر  مدرسه و همچنین در ایام امتحانات نهایی از آن استفاده کرد. از لحاظ غلط های  املایی و علمی میتوان گفت تقریبا ایرادی وجود ندارد .

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
علیرضا سلیمانی, هادی حمزه پور
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دوازدهم ریاضی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
319
سال چاپ
1403
تست
دارد
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
شابک
9786003599949
وزن
648

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...