جامع تیزهوشان هشتم IQ گاج

جامع تیزهوشان هشتم IQ گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: گروه تالیف گاج
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: هشتم
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
695,000
555,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

جامع تیزهوشان هشتم IQ گاج

  


چکیده

کتاب جامع تیزهوشان هشتم سری IQ از انتشارات گاج برای بررسی دروس تاثیر  گذار پایه هشتم تألیف شده است که شامل کتاب های ریاضی، علوم، مطالعات  اجتماعی، ادبیات فارسی، پیام های آسمان و قرآن است. هر کتاب به صورت درس به  درس تحلیل شده است، بدین صورت که ابتدا برای آن درس نامه ای خلاصه در نظر  گرفته شده و سپس سوالات مطرح شده اند. لحن کتاب کاملا رسمی است و فهرست آن  کامل است به طوریکه صفحات شروع هر فصل یا هر درس مشخص شده است. در ادامه به  بررسی کتاب تیزهوشان هشتم آی کیو گاج می پردازیم.

جلد کتاب آیکیو تیزهوشان هشتم گاج، بنفش و طرح روی آن مشخصات کتاب را  ذکر می کند. جنس کاغذ کتاب کاهی است، البته این کاغذ با تفاله نیشکر  (باگاس) ساخته شده است تا در مصرف چوب صرفه جویی شود. هر چند تیرگی آن باعث  انعکاس کمتر نور می شود تا چشم راحت تر باشد، اما ضخامت کم کاغذ باعث می  شود اَشکال از پشت صفحه مشخص باشند. برای برخی موارد و حاشیۀ صفحات از رنگ  آبی روشن استفاده شده است. اَشکال با کیفیت خوبی ترسیم شده اند. فونت نوشته  ها و فاصله خطوط نیز مناسب است.

حجم کتاب تیزهوشان هشتم +IQ زیاد است، اما نسبت به تعداد کتاب های موجود  در آن متناسب است. این کتاب 652 صفحه ای تعداد 2530 تست را در خود جای  داده است. کتاب حاضر به خوبی می تواند داوطلبین آزمون های تیزهوشان و علاقه  مندان به ریاضی را راضی نگه دارد و آن ها را به آمادگی مناسبی برساند. دقت  علمی کتاب بالاست و بهتر است مخاطب پس از تسلط کامل بر هر درس از کتاب  درسی و حل سوالات تشریحی آن به سراغ این کتاب بیاید. قبل از خرید اینترنتی  کتاب جامع تیزهوشان هشتم IQ گاج ادامه مطلب را بخوانید.

 

آموزش (درسنامه)

هدف اصلی از اینکه در کتاب آی کیو هشتم گاج صرفاً چند تا از کتاب های  پایه هشتم انتخاب شده این است که منبع آزمون تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی  درس های ریاضی، علوم، فارسی، مطالعات اجتماعی، پیام های آسمان و قرآن می  باشد و با این دیدگاه برای آماده سازی دانش آموزان، این کتاب در پایه هشتم  تألیف شده است.

اولین بخش از هر قسمت، درس نامه ها می باشند. درس نامه ها صرفاً جهت  یادآوری هستند تا مخاطب آنچه را نیاز دارد، به صورت تیتروار به خاطر آورد.  توضیحات هم بسیار روان هستند تا راحت درک شوند، هم از طرفی جامع و کامل،  اما خلاصه هستند. بنابراین شرط استفاده کامل از این کتاب این است که روی  مباحث و مطالب کتاب درسی مسلط باشید.

 

 

ممکن است دانش آموزان ضعیف نتوانند ارتباط خوبی با کتاب تیزهوشان هشتم  گاج بر قرار کنند، زیرا درس نامه های کتاب به تنهایی جوابگوی نیاز دانش  آموزان نیست. البته درس نامه ها به خوبی توانسته دانش آموزان تیزهوش را  راضی نگه دارد زیرا مباحثی که فراتر از سطح کتاب درسی هستند و همواره جزء  منابع تستی و آزمون های تیزهوشان هستند را در خود جای داده است، این اتفاق  به کرات در درس ریاضی هشتم افتاده است. سوالات آزمون تیزهوشان جهت دهی خاصی به کتاب داده است، به  طوریکه بسیاری از درس نامه ها در راستای پاسخ دهی به این سوالات تألیف شده  اند تا مخاطب اصلی کتاب به منبع دیگری نیاز پیدا نکند.

همچنین درس نامه ها به خوبی سوالات تستی موجود در کتاب را پوشش می دهند و  در یک بررسی کلی می توان به این نتیجه رسید که پاسخ تست ها از میان درس  نامه ها به خوبی مشخص شده است. به درس ادبیات نیز نگاه ویژه ای شده، به  طوریکه هر فصل در چندین بخش با عناوین واژه املاء، دستور زبان، آرایه ادبی،  تاریخ ادبیات و نگارش بررسی شده است.

 

تست (تمرین)

سوالات کتاب جامع تیزهوشان هشتم IQ گاج همگی چهار گزینه ای هستند که  بلافاصله پس از هر درس آورده شده اند و این به دانش آموز کمک می کند پس از  مرور هر قسمت به حل سوالات آن بپردازد تا میزان تسلط خود را بسنجد. سوالات  همگی تألیفی هستند اما تشابه بسیار بالایی با نمونه سوالات آزمون های  تیزهوشان دارند که این باعث می شود مخاطب تا حد زیادی با این آزمون ها آشنا  شود. البته بهتر است نمونه سوالات تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی نیز به  کتاب اضافه شود.

تعداد سوالات هر کتاب به نسبت خوب است اما ذکر این نکته حائز اهمیت است  که اگر دانش آموزی بخواهد به طور ویژه روی تک تک درس ها تمرکز کند و  جداگانه هر کدام را بررسی کند، وجود این سوالات به تنهایی جوابگو نیستند و  دانش آموز به منبع دیگری احتیاج پیدا خواهد کرد.

 

 

سوالات کتاب جامع تیزهوشان هشتم آی کیو همگی در چارچوب تعریف شده نوشته  شده اند به طوریکه سوالات خارج از عرف و سوالات فراتر از آزمون تیزهوشان در  بین سوالات دیده نمی شود و این باعث می شود مخاطب با ذهنی آسوده کار را  دنبال کند. سوالات سطح بندی نشده اند اما معمولاً سوالات اولیه ساده تر اند  تا ذهن مخاطب را جهت دهی کنند، هر چند سوالات آخر دشواری خاصی ندارند و  درس نامه های کتاب به راحتی جوابگوی آنها خواهد بود.

مخاطب اصلی سوالات دانش آموزان تیزهوش و داوطلبین آزمون های تیزهوشان و  مدارس برتر هستند، البته دانش آموزان متوسط نیز می توانند از سوالات این  کتاب استفاده کنند به شرطی که ابتدا مهارت خود را با استفاده از سوالات  تشریحی بالا برده باشند.

پاسخ نامه دروس ریاضی، علوم و ادبیات بلافاصله پس از سوالات آورده شده  است. توضیحات بسیار کامل هستند و بسیار سعی شده است با استفاده از نکات درس  نامه به سوالات پاسخ داده شود. هر چند پاسخ نامه دو ستونه است اما خللی در  استفاده از آن ایجاد نمی کند. البته بهتر است پاسخ نامه کلیدی نیز به کتاب  اضافه شود. برای درس های مطالعات، پیام های آسمان و قرآن تنها پاسخ نامه  کلیدی وجود دارد.

 

تعداد تست ها و سوالات

درستست

ریاضی1,084
علوم تجربی519
فارسی217
مطالعات اجتماعی386
پیام های آسمان206
آموزش قرآن118
مجموع2,530
موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
گروه تالیف گاج
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
هشتم
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
652
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
ندارد
تست تالیفی
دارد
تست
دارد
شابک
9786003590779
وزن
1.328 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...