سیرتاپیاز فیزیک دهم تجربی گاج

سیرتاپیاز فیزیک دهم تجربی گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: امیر حسین محمدپور, علی کریمی, هادی حمزه پور
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دهم تجربی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
395,000
316,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز فیزیک دهم تجربی گاج

  


مقدمه

کتاب سیر تا پیاز فیزیک دهم تجربی گاج دارای 4 فصل بوده و 1 فصل تحت  عنوان ترمودینامیک کمتر از دانش آموزان رشته ی ریاضی مطالعه خواهند کرد.  طبق گفته ی مولفین کتاب سیر تا پیاز فیزیک دهم تجربی گاج ، هدف از نگارش آن  ، ارائه ی یک کتاب جامع بوده است تا بتواند تمام نیازهای یک دانش آموز  پایه دهم تجربی را در درس فیزیک برطرف نماید.

به همین دلیل شیوه ی نگارش این مجموعه طوری انتخاب شده است که در کنار  آموزش مفهومی و عمیق تمام مطالب کتاب درسی، به ارائه ی نکات کلیدی ،  راهکارهای میانبر و تستی و مسائل تشریحی نیز میپردازد، تا از یکسو دانش  آموز با فراگیری درس و نکات مربوط به آن و مواجه شدن  با پرسشهای چهارگزینه  ای فراوان، تبحر لازم را در حل تستها کسب نماید و از سوی دیگر با حل  سوالات مفهومی و تشریحی، ضمن عمق بخشیدن به مطالب فراگرفته شده، خود را  برای امتحانات تشریحی نیز آماده نماید.

کتاب از 3 بخش آموزش، تست و امتحان تشکیل شده است. چیدمان فصول منطبق برموضوعات کتاب درسی بوده و لحن کتاب رسمی است.

 

آموزش (درسنامه)

در قسمت آموزش کتاب سیر تا پیاز فیزیک دهم تجربی گاج ، درسنامه ها به  طور مختصر ارائه شده است که شامل تیترهای کتاب درسی به همراه 1 یا 2 مثال  حل شده میباشد. این مطالب ساده و قابل فهم بوده ولی حجم درسنامه ها در  مقایسه با تنوع مسائل مرتبط بسیار کم است. لازم به ذکر است که دانش آموز  پایه نهم تقریبا درس مستقلی به نام فیزیک نداشته و ناگهان با روبرو شدن با  این کتاب فیزیک که وزن مطالب آن بسیار زیاد است، دچار سردرگمی میشود و توقع  میرود که تمام مطالب با حل مثال های بیشتری ارائه گردد.

به طور کلی درسنامه آن طور که باید و شاید تمام آن چه که باید را پوشش  نمی دهد. منظور مقایسه ی وزن مطالب درسنامه با آن وزنی از مطالب است که در  کنکور سراسری سوال پرسیده میشود، وگرنه در حد کتاب درسی مطالب به طور کامل  مطرح شده است. از همین رو مخاطب درسنامه ها دانش آموزانی هستند که قصد  دارند فرم متفاوتی از آن چه که کتاب درسی ارائه داده را بخوانند و به  سوالات در حد کتاب درسی پاسخ دهند. درسنامه ها تقریبا در نقطه ی وسط طیفی  که در یکسو عمق دادن به مطالب و در سمت دیگر آموزش نکته وار قرار دارد،  هستند و مطالب اضافی در قالب یک تیتر ویژه ی علاقه مندان مطرح شده است.

 

تست (تمرین)

در کتاب سیر تا پیاز فیزیک دهم تجربی گاج ، تست های مربوط به قسمتهای  مختلف کتاب برای دانش آموزان آورده شده تا پس از مطالعه ی کامل درسنامه به  منظور تثبیت مطالب، بررسی شوند. اما با اینکه تستها به صورت ریز با تیتر  مربوطه طبقه بندی شده است، از نظر سطح بندی ، پوشش دهی کامل و تعداد تست ها  ایراداتی دارد.

به طور کلی تعداد تستها دانش آموزان متوسط رو به بالا را از داشتن کتاب  تست مجزای دیگر بی نیاز نمیکند و دلیل این نیز میکروطبقه بندی نبودن تستهای  آن و عدم پوشش کامل تیپ های مختلف است. تست های تالیفی استاندارد از کیفیت  خوبی برخوردار است و از فضای کنکور خارج نشده و در عین حال سعی شده است که  تست های کنکور به صورت کاربردی با تیتر مربوطه ای که منطبق بر تیترهای  درسنامه است، ارائه شود. بعلت بالا نرفتن حجم کتاب، تعداد تستها کمتر از  آنچه که برای آمادگی کنکور پیش بینی میشود، است.

پاسخنامه ها آنطور که درخور دانش آموزان دهم است به طور کاملا تشریحی  ارائه نشده است و دانش آموزان برای درک بیشتر به کمک معلم یا … نیاز پیدا  خواهند کرد. مخاطب تستها تمام دانش آموزان در سطوح مختلف هستند، اما دانش  آموزان متوسط رو به بالا را دچار چالش نمیکند.

در قسمت بعدی کتاب سیر تا پیاز فیزیک دهم تجربی گاج، سوالات تشریحی  مربوط به قسمتهای مختلف ارائه شده است که دانش آموزان با حل آنها، ضمن عمق  بخشیدن به مطالب فراگرفته شده، خود را برای امتحانات پایانی آماده نمایند.  این قسمت از کتاب دانش آموزان را از داشتن کتاب تشریحی یا شب امتحانی بی  نیاز میکند.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانتعداد تست

1فیزیک و اندازه گیری132
2کار، انرژی و توان200
3ویژگی های فیزیکی مواد248
4دما و گرما299
مجموع879

 

ظاهر کتاب

در کتاب سیر تا پیاز فیزیک دهم تجربی گاج در قسمت آموزش دو رنگ مشکی و  آبی ، در قسمت تستها دو رنگ مشکی و قرمز و در قسمت تمرینهای تشریحی(کتاب  امتحان) مشکی و سبز استفاده شده است. سایز و فونت نوشته ها استاندارد، ساده  و جذاب است، اما شکلها آن طور که درخور مخاطب میباشد، کیفیت ندارند.

نمودارها و شکلهای رسم شده از کیفیت بهتری نسبت به اشکال برخوردارند.  گرافیک روی جلد آن کاریکاتور جیمز وات فیزیکدان و مخترع مشهور اسکاتلندی  است. کاغذ به کار رفته کیفیت مناسبی دارد، اما جداکننده های 3 قسمت کتاب  موجب شده تا کتاب در قسمت مربوطه باز نماند و خودبه خود بسته شود.

 

جمع بندی

حجم کتاب سیر تا پیاز فیزیک دهم تجربی گاج با توجه به 3 کتاب در 1 کتاب  بودن آن معقول است. در قسمتهایی از کتاب غلط املایی و نوشتاری دیده میشود.  ایده ی 3 قسمت کردن کتاب برای برآورده کردن نیازهای مختلف دانش آموزان  مختلف در تمامی سطوح از ویژگیهای مثبت این کتاب است، اما در عین حال دانش  آموزان متوسط روبه بالا را اغنا نمیکند.

در مجموع این کتاب برای شروع یادگیری فیزیک دهم برای دانش آموزان در  تمامی سطوح بسیار مناسب ارزیابی میشود چرا که در عمل 3 کتاب ( آموزش، تست و  تمرین های تشریحی) در یک کتاب ارائه شده است و از این منظر برای دانش  آموزان سودمند خواهد بود. اما این تنها اولین قدم است و در ادامه ی راه  برای موفقیت در کنکور سراسری ،کتابهای تست و آموزش مکملی نیز مورد نیاز  خواهد بود.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
امیر حسین محمدپور, علی کریمی, هادی حمزه پور
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دهم تجربی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
336
سال چاپ
1403
تست
دارد
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
شابک
9786003593343
وزن
716

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...