شاهکار ریاضی نهم کلاغ سپید

شاهکار ریاضی نهم کلاغ سپید

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: علی اصغر حیدری, مجتبی عارف نسب
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: نهم
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
386,000
308,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

شاهکار ریاضی نهم کلاغ سپید

  


کتاب کلاغ سپید از مجموعه کتاب‌های شاهکار ریاضی نهم یکی از معتبرترین  کتب موجود است و علاوه بر اینکه بر اساس آخرین تغییرات کتاب درسی تألیف شده  است به‌خوبی توانسته با توجه به نیاز امروز بسیاری از مخاطبین، در فضاهای  مجازی نیز فعالیت خود را ادامه ‌دهد. این کتاب در دو بخش اصلی تألیف و با  هدف آماده‌سازی مخاطبین خود جهت شرکت در آزمون‌هایی نهایی انتشار یافته  است.

در ادامه به بررسی کتاب شاهکار ریاضی 9 کلاغ سپید می پردازیم.

در بخش اول درس‌نامه‌ها، سؤالات و همچنین آزمون‌های فصل آورده شده‌اند و  بخش دوم شامل سؤالات امتحانی مهم و پرتکرار هر فصل در آزمون‌های سال‌های  اخیر است. آزمون‌های هر فصل نیز در اپلیکیشن کلاغ سپید بارگذاری شده‌اند.  کتاب دارای اپلیکیشن است و مخاطبین می‌توانند آن را از سایت گاج دریافت  کنند. اما CD و QR-CODE ندارد.

فهرست کتاب صفحات شروع هر فصل و آزمون‌های نوبت اول و دوم را مشخص کرده  است. کتاب دارای 208 صفحه، 638 سوال تشریحی و 183 سوال تستی می باشد و  لحن  کتاب نیز رسمی است.

قبل از خرید اینترنتی کتاب شاهکار ریاضی 9 ام ادامه این مطلب را بخوانید.

محصولات مرتبط: کتاب های آمادگی دفاعی نهم

 

آموزش (درسنامه)

با توجه به  نیاز دانش آموزان و همچنین پیشرفت فناوری و کشیده شدن آموزش  به سمت فضاهای مجازی، امروزه دانش آموزان به منبعی احتیاج دارند تا  بتوانند هم به‌صورت فیزیکی و هم به‌صورت مجازی با آن ارتباط برقرار کنند.  آنچه در کتاب شاهکار ریاضی نهم کلاغ سپید مخاطب با آن روبه‌رو می‌شود در دو بخش اصلی تألیف شده است. در  بخش اول کتاب درس‌نامه‌ها و سؤالات طبقه‌بندی و هدف‌دار قرار دارند و در  بخش دوم نمونه سؤالات پرتکرار آزمون‌های سال‌های اخیر جمع‌آوری ‌شده است.

توضیحات درس‌نامه‌ها بسیار کامل است و با مرور و مطالعه آن دانش‌آموز  به‌طور عمقی مطلب را فرامی‌گیرد. درس‌نامه‌ها روان و ساده هستند. توضیحات  به‌اندازه کافی داده‌ شده‌اند بطوریکه اولا نکته‌ای و تیتر وار نیستند و  ثانیا توضیحات خسته‌ کننده و بیش‌ازحد ملال‌آور وجود ندارد. همانند کتاب  درسی، این کتاب شامل 8 فصل است هر فصل نیز در 3 یا 4 درس بررسی‌ شده است.

عناوین، مطابق با کتاب درسی هستند. تیتر هر موضوع با رنگ مشخص و با  فونتی بزرگ‌تر مشخص ‌شده است. مرز میان عناوین به‌وضوح مشخص است و این فرصت  را به مخاطب می‌دهد تا هم‌زمان با کلاس درس بتواند از این کتاب استفاده  کند. نکات در کادر مشخص گفته‌ شده‌اند، تذکرات وجه تمایز مطالب مشابه را  بیان می‌کنند تا از اشتباهات احتمالی جلوگیری کند. مثال‌ها خیلی عالی  انتخاب ‌شده‌اند و مخاطب ‌سادگی استفاده از نکته برای حل سؤال را به چشم  می‌بیند.

در کتاب شاهکار ریاضی نهم کلاغ سپید درس‌نامه‌های پیشرفته‌تر از سطح  کتاب درسی و مربوط به تیزهوشان و همچنین سوالاتی از این مباحث جایی ندارند و  با توجه به این موضوع می‌توان گفت دانش‌آموزانی که با هدف تکمیل فرآیند  یادگیری و همچنین آمادگی برای شرکت در آزمون‌های نهایی به دنبال منبع  هستند، به‌راحتی می‌توانند با این کتاب ارتباط برقرار کنند.

از ویژگی خوب کتاب شاهکار ریاضی نهم می‌توان به این نکته اشاره کرد که  آموزش از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین مطالب شروع ‌شده است. بطوریکه حتی اگر  مخاطب فرصت حضور در کلاس درس را نداشته باشد با مرور درس‌نامه‌ها می‌تواند  به‌صورت مفهومی موضوع را درک کند.

اما این کتاب برای دانش آموزان تیزهوش و علاقه‌مند به شرکت در آزمون‌های  تیزهوشان ورودی مدارس مختلف برنامه خاصی ندارد و مطالبی که مرتبط با این  دانش آموزان است در این کتاب به آن‌ها اشاره‌ای نشده است. بهتر است مطالبی  مانند تفاضل متقارن، احتمال پیوسته، تشخیص کسرهای مختوم و متناوب، کسرهای  تلسکوپی، روابط طولی در مثلث قائم‌الزاویه، رقم یکان اعداد توان دار بزرگ،  فاصله بین دونقطه و… نیز به این کتاب اضافه شوند.

 

تست (تمرین)

سؤالات کتاب شاهکار ریاضی نهم در دو بخش مختلف و مجزا آورده شده‌اند.  قسمت اول سؤالات در بخش اول کتاب کار قرار دارند و اولین سؤالات به عنوان  تمرین بلافاصله بعد از هر درس آورده شده‌اند و این فرصت خوبی برای مخاطبان  است تا با آنچه از درس آموخته‌اند و با استفاده از نکات درس‌نامه‌ها و  مثال‌های تشریحی حل‌ شده در متن درس‌نامه‌ها به این سؤالات پاسخ دهند.

همگی این سؤالات با استفاده از جزوه کتاب قابل‌حل هستند و سؤال بالاتر  از سطح درس‌نامه‌ها، در بین تمرینات دیده نمی‌شود. انواع تیپ سؤال در این  قسمت آورده شده است تا مخاطب با زوایای مختلف، درس‌نامه‌ها را مرور کند.  تعداد سؤالات این قسمت بسیار متناسب با درس‌نامه‌هاست و تمامی مخاطبین با  شرط تسلط بر درس‌نامه‌های کتاب می‌توانند به‌سادگی به این سؤالات پاسخ  دهند. همچنین تنوع آن باعث می‌شود مخاطب روی سؤالات کتاب درسی نیز تسلط  پیدا کند. سؤال های ترکیبی و چالشی در این قسمت وجود ندارد.

در انتهای هر تمرین یک بخش کوچکی به سؤالات تستی و چهارگزینه‌ای همان  درس اختصاص داده ‌شده است. تعداد این سؤالات برای هر درس حداکثر 10 عدد  می‌باشد که این تعداد نسبت به محتویات فصل کم است. کتاب و همچنین  درس‌نامه‌ها گنجایش تعداد بیشتری تست را دارند. تست ها همگی ساده و در حد  مطالب کتاب شاهکار ریاضی نهم هستند و تست های سخت و چالشی در بین سؤالات  دیده نمی‌شود. این سؤالات اکثراً تألیفی هستند و تعداد کمی از آن‌ها از  آزمون‌های تیزهوشان انتخاب‌ شده‌اند.

برای هر فصل یک آزمون از مطالب همان فصل طراحی ‌شده است که در اپلیکیشن  کلاغ سپید قرار دارد، و مخاطبین می‌توانند آن را از سایت گاج دانلود کنند و  به سوالات آن پاسخ دهند. یک آزمون برای نوبت اول و یک آزمون برای نوبت دوم  در کتاب قرار داده‌ شده است. تمامی سؤالات طرح ‌شده در بخش اول فاقد پاسخ  تشریحی هستند. هرچند که حل آن‌ها با توجه به مطالب درس‌نامه‌ها و توضیحات  آن کار ساده‌ای خواهد بود. اما بهتر است قسمت جواب نیز به این کتاب اضافه  شود تا مخاطب بتواند جواب خود را چک کند و چه‌بهتر که این جواب‌ها در سایت  قرار گیرند تا حجم کتاب افزایش پیدا نکند.

و اما بخش دوم کتاب یا همان شاهکار امتحانی که به‌صورت فصل‌به‌فصل  سؤالات امتحانی پرتکرار آزمون نهایی سال‌های اخیر استان‌های مختلف را  جمع‌آوری کرده است. این سؤالات مخاطبین زیادی را به خود جذب می‌کنند.  به‌طوری‌که فراوانی آن‌ها باعث شده است مخاطب با سطح آزمون‌های خردادماه  آشنایی بیشتری پیدا کند و بتواند خود را برای شرکت در این آزمون آماده  سازد. انواع سؤال در این قسمت مورد بررسی قرار گرفته است. سؤالات درست و  نادرست، جای خالی، تستی و سؤالات تشریحی که باعث می‌شود مخاطب تمامی نکات و  مطالب درس‌نامه‌ها را به‌خوبی یاد بگیرد.

پاسخ تشریحی این سؤالات در انتهای کتاب قرار دارند. پاسخ‌ها با توضیحات  کامل همراه هستند بطوریکه با توجه به توضیحات این سؤالات و تشابه سؤالات  این بخش با بخش اول، این امکان را به مخاطب می‌دهد تا در صورت نیاز با رجوع  به این پاسخ‌نامه به نکته حل سؤال پی ببرد و سؤالات مشابه بخش اول را حل  کند. البته سؤالات همگی نرمال و در سطح آزمون نهایی هستند و سؤالات ترکیبی و  چالشی در این قسمت نیز جایی ندارد.

آنچه در کتاب شاهکار ریاضی 9 ام کلاغ سپید از اهمیت بالایی برخوردار است  وجود درس‌نامه‌های کامل و همچنین سؤالات تشریحی فراوان سال‌های اخیر است.  اما این کتاب اهمیت خاصی برای تست در نظر نگرفته است که با توجه به نیاز  دانش آموزان پایه نهم به این امر بهتر است بخش ویژه‌ای به تست و حل سؤالات  تستی و نکته دار اختصاص یابد. همچنین سؤالات چالشی نیز طرفداران خاص خود را  دارد که این قسمت نیز بهتر است در بخش جداگانه‌ای بررسی شود.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
علی اصغر حیدری, مجتبی عارف نسب
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
نهم
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
205
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786220306375
وزن
486

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...