شیمی یازدهم میکرو گاج

شیمی یازدهم میکرو گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: امیر حسین کریمی, پویا الفتی
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: یازدهم ریاضی, یازدهم تجربی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
595,000
476,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

شیمی یازدهم میکرو گاج

  


مقدمه

هدف از تألیف كتاب شیمی یازدهم میکرو گاج آمادگی برای كنكور سراسری یا  هر آزمون آزمایشی دیگر است. چینش فصل ها و زیر فصل ها مطابق با كتاب درسی  پایه یازدهم است و صفحه به صفحه مطابق با كتاب درسی پیش رفته است. لحن کتاب  نیز ساده و صمیمی است.

 

آموزش (درسنامه)

مؤلف در درسنامه های كتاب شیمی یازدهم میکرو گاج با بیان ساده و صمیمی  موضوع را بسیار ساده و قابل فهم كرده است. حجم درسنامه ها نیز با توجه به  محتوای آنها معقول است. در درسنامه ها به تمارین كتاب درسی توجه ویژه شده و  تقریبا مطلبی را از قلم نینداخته و به سبك كنكور های سال های اخیر نوشته  شده است. درسنامه ها به چند قسمت آموزشی مطابق با سرفصل های كتاب درسی و هر  قسمت آموزشی به چند بسته ی آموزشی تقسیم شده اند و تمام آنچه كه باید را  پوشش داده اند.

مخاطب درسنامه دانش آموز پایه یازدهم با هر سطح علمی است و یك دانش آموز  ضعیف نیز می تواند به خوبی از این كتاب بهره ببرد و استفاده ی لازم را  ببرد، چون به خوبی مطالب شفاف سازی شده اند و خط تدریس مناسبی دارد و مخاطب  سر درگم نمی شود. در درسنامه بعضی از مطالب را در قالب آیكون «آقا اجازه»  آورده كه سؤالات متداول و بعضا غیر متداول دانش آموزان را بررسی می كند و  مطالب خارج از كتاب كه برای فهم بهتر موضوع هستند را نیز در قالب همین  آیكون آورده كه ویژگی خوب و قابل توجهی است.

مثال های زده شده در درسنامه بسیار خوب انتخاب شده اند و به ترتیب از  ساده شروع شده و به دشوار ختم شده است و مؤلف در درسنامه در جاهایی كه نیاز  به رفع ابهام یا توضیح بیشتر دارد مطلبی تحت عنوان «شفاف سازی» آورده كه  قابل توجه است. درسنامه های آن برای حل تست های به رنگ آبی كافی است و در  این تستها سعی شده كه مطالب درسنامه ابتدا مرور شوند سپس سراغ تست های دیگر  برود.

در درسنامه ی كتاب شیمی یازدهم میکرو گاج مطالبی در قسمت پانویس ورقه یا  مقدمه ی آن آورده كه زیاد جالب نیست و ممكن است تمركز مخاطب را از بین  ببرد. رنگ صفحه های درسنامه زرد مایل به نارنجی است كه ممكن است برای مخاطب  خسته كننده باشد.

 

تست (تمرین)

در کتاب شیمی یازدهم میکرو گاج تعداد تست ها در كل مناسب است ولی به  بعضی از قسمت ها كاملا بی توجهی شده، مثلا از همان تست اول بسته ی اول كه  شروع كنیم خلأ را كاملا احساس می كنیم چون این قسمت قابلیت طرح تست بیشتری  دارد و مؤلف می توانست مثلا به نمودار ها توجه بیشتری كند. تست ها ترتیب  خاصی ندارند، بعضی از تست ها به رنگ آبی مشخص شده اند كه هدفشان مرور مطالب  درسنامه است كه نه كامل ولی پوشش قابل قبولی روی مطالب درسنامه دارد.

تست ها به ترتیب مطالب درسنامه نوشته شده اند یعنی بعد از هر قسمت  آموزشی تعدادی تست آورده شده كه به شكل میكروطبقه بندی و به ترتیب بسته های  درسنامه هستند در انتهای آن  نیز تست هایی  تحت عنوان «تست های پخش و پلا»  آورده كه در آن، تست هایی كه موضوع واحدی ندارند آورده شده است. تستهای  این كتاب تیپ های مختلف را پوشش می دهند و از مسیر كنكور سراسری خارج نشده  اند و سؤالات كنكور سراسری نیز پوشش داده شده است.

در بین تست ها، تست هایی با ایده های نو نیز دیده می شود ولی تعداد آن  ها كم است و مؤلف محترم می توانست توجه بیشتری به این موضوع كند. تست های  این كتاب برای دانش آموز با هر سطحی مناسب است و تا حد قابل قبولی پاسخگوی  نیاز های آنهاست. تست های تركیبی به این صورت مشخص شده اند كه كنار تست به  این موضوع اشاره شده. البته مؤلف می توانست این تستها را در قسمت تستهای  پخش و پلا بیاورد. بهتر بود مؤلف مانند كاری كه در انتهای تستهای بخش اول  كرده یعنی چند تست برای جمع بندی آورده را در همه ی قسمت ها انجام دهد.

پاسخ تشریحی نیز كامل است و در آن مطالب درسنامه نیز به صورت نكته وار  آورده شده. به دانش آموزان توصیه می شود كه برای حل تستها ابتدا تستهای با  رنگ آبی را حل كنند، بعد سراغ بقیه ی تست ها بروند.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانتعداد تست

1قدر هدایای زمینی را بدانیم385
2در پی غذای سالم446
3پوشاک، نیازی پایان ناپذیر229
مجموع1060

 

ظاهر کتاب

در کتاب شیمی یازدهم میکرو گاج سایز وفونت نوشته ها، صفحه آرایی و كیفیت  اشكال و نمودار ها خوب است. طرح جلد آن نیز مناسب است. درسنامه های آن  رنگی و جذاب هستند ولی همانطور كه قبلا اشاره شد رنگ زمینه ی آن ممكن است  خسته كننده باشد.  كاغذ به كار رفته نیز از كیفیت قابل قبولی برخوردار است.

 

جمع بندی

حجم كتاب شیمی یازدهم میکرو گاج با توجه به محتوای آن مناسب و معقول  است. تعداد غلط های آن نیز اعم از علمی و نگارشی بسیار كم است. این كتاب می  تواند به عنوان منبع اول برای دانش آموز با هر سطحی مورد استفاده قرار  بگیرد. بهترین زمان استفاده از این كتاب (برای یازدهمی ها) نیز در طی سال  تحصیلی و بعد از تدریس دبیر می باشد.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
امیر حسین کریمی, پویا الفتی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
یازدهم ریاضی, یازدهم تجربی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
589
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
ندارد
تست
دارد
شابک
9786003597235
وزن
1.224 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...