فرمول بیست جغرافیا یازدهم گاج

فرمول بیست جغرافیا یازدهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: فرهاد بهرامیان
  • ناشر: گاج
  • سال چاپ: 1403
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
210,000
168,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

فرمول بیست جغرافیا یازدهم گاج

  


کتاب فرمول بیست جغرافیا رشته انسانی گاج جهت افزایش آمادگی دانش‌آموزان رشته انسانی برای امتحان نهایی درس جغرافیا، یکی از دروس تخصصی رشته انسانی با ضریب 3، تالیف شده است.  این کتاب محتوای کاملی دارد و در آن به وعده‌های پیش‌گفتار در مورد پاسخ‌دهی به تمام سوالات و فعالیت‌های کتاب و درسنامه کامل و نکته‌دار عمل شده است.

فهرست کتاب هم شامل صفحات مربوط به هر درس  است اما در این صفحه به بارم‌بندی برای امتحان ترم اول اشاره‌ای نشده و  تنها بارم‌بندی دروس برای امتحانات نهایی ترم دوم قرار گرفته است. ساختار  کلی کتاب شامل درسنامه، سوالات تشریحی تالیفی و در پایان کتاب هم پاسخنامه  سوالات تالیفی به همراه دو نمونه آزمون ترم دوم به همراه جواب‌های  بارم‌بندی شده است.

با اینکه جلد این کتاب هم مثل سایر اعضای  مجموعه فرمول بیست گاج رنگ و خلاقیت جذابی ندارد، کیفیت بالای جوهر، کاغذ و  چاپ آن می‌تواند این کاستی‌ها را جبران کند. صفحه‌آرایی کتاب منظم و ساده  است و رنگ‌های ملایم آن باعث خستگی و اذیت‌شدن چشم نمی‌شود.

عکس‌های کتاب فرمول بیست جغرافیا یازدهم گاج شفافیت بالایی دارد که باعث جذابیت صفحات درسنامه این کتاب کمک درسی  می‌شود. نقشه‌ها هم باکیفیت‌اند و اطلاعات موجود در نقشه‌ها خوانایی بالایی  دارد.

می‌توان گفت کتاب فرمول بیست جغرافیا پایه یازدهم رشته علوم انسانی انتخاب خوبی به عنوان منبع اول مطالعه بعد از کتاب درسی، برای یادگرفتن اصولی‌ مطالب دروس و آمادگی برای امتحان ترم اول و ترم دوم (نهایی) است.

از این کتاب می‌توانید بعد از تدریس معلم و برای مرور و یادگیری بهتر درس یا مطالعه برای امتحانات استفاده کنید. از نکات مثبت و ابتکارات این کتاب می‌توان به نمودارهای «درس در یک نگاه» و دو کیوآرکد همیشگی کتاب‌های فرمول بیست گاج که برای شب امتحان طراحی و قرار داده شده، اشاره کرد.

درسنامه فرمول بیست جغرافیا یازدهم گاج

شاید بتوان گفت که نکته‌ای در درسنامه این کتاب کمک‌درسی، از کتاب درسی جغرافیا جا نمانده است. درسنامه این کتاب پرنکته و جامع است و در آن به تمامی نکات مهم قسمت‌های مختلف کتاب اشاره می‌شود. در قسمت‌هایی به متن کتاب، تیترهای دیگری اضافه شده تا از  طولانی‌ و حجیم‌شدن مطلب جلوگیری شده و به خاطرسپاری آن برای دانش‌آموزان  ساده‌تر باشد.

علاوه بر جداکردن نکات مهم درس در کادری با عنوان نکته، همه نقشه‌ها و عکس‌های مهم در مطالب درسنامه جای گرفته و حتی اگر تصویری از متن کتاب درسی در درسنامه نباشد، حتما به نکات آن اشاره شده است.

در بعضی مباحث مهم کتاب درسی، متن طولانی و خسته‌کننده می‌شود. در این درسنامه برای جلوگیری از این موضوع، از انواع نمودار، تیتربندی، بولت‌ (نقطه) و شماره‌گذاری برای باز کردن متن درس و تقسیم‌بندی آن به متون کوتاه‌تر‌ و ساده‌تر استفاده شده است.

با وجود اینکه در پیشگفتار کتاب درسی گفته  شده از بخش‌های بیشتر بدانیم، مطالعه برای انجام فعالیت، مطالعه‌های موردی  1 تا 4، متن فعالیت‌های آغاز درس، زیرنویس عکس‌ها ونقشه‌ها و واژه‌نامه  پیوست آخر کتاب در امتحان سوالی مطرح نمی‌شود، درسنامه این کتاب با در نظر گرفتن تمام احتمالات به مطالب و نکات مهم این بخش‌ها نیز پرداخته است.

یکی از نکات مثبت درسنامه، نمودارهایی با عنوان «درس در یک نگاه» در پایان هر درس است که تمام نکات مهم درس برای دوران جمع‌بندی و مرور شب امتحان را دربردارد. از نکات منفی این کتاب می‌توان به بولد (پررنگ) نکردن نکات مهم جملات متن درسنامه اشاره کرد.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
فرهاد بهرامیان
ناشر
گاج
سال چاپ
1403
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
216
شابک
9786220308584
پایه و رشته تحصیلی
یازدهم انسانی
وزن
466

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...