فرمول بیست عربی یازدهم گاج

فرمول بیست عربی یازدهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: خدیجه علیپور
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: یازدهم ریاضی, یازدهم تجربی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
280,000
224,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

فرمول بیست عربی یازدهم گاج

  


کتاب فرمول بیست گاج برای عربی یازدهم رشته‌های ریاضی و تجربی، می‌تواند به دانش‌آموزان آمادگی بیشتری برای شرکت در امتحانات نهایی بدهد. این کتاب با لحن رسمی به توضیح معانی و قواعد دروس می‌پردازد. هر درس در این کتاب به سه قسمت واژگان، ترجمه و درک و فهم و قواعد تقسیم شده تا دانش‌آموز بتواند نکات مهم هر بخش را منظم‌تر به ذهن بسپارد.

در فهرست کتاب به بارم‌بندی امتحانات اشاره‌ای نشده و برای اطلاع از بارم‌بندی‌ها با جزئیات کامل باید به ویدیوهای آموزشی موجود در کیوآر کد کتاب درسی مراجعه کنید. این کتاب همچنین هیچ مقدمه‌ای ندارد. این کتاب کیفیت چاپ متوسطی دارد که بر زیبایی صفحات آن نمی‌افزاید.

در انتخاب جلد کتاب خلاقیتی به کار نرفته و  رنگ‌بندی صفحات نامناسب و خسته‌کننده است. همچنین صفحه‌آرایی ممکن است به  دلیل شلوغ کردن صفحات باعث گیج‌شدن دانش‌آموز شود. با این وجود اندازه و  نوع فونت نوشته‌ها قابل قبول است. کیفیت جلد و کاغذ کتاب هم مناسب بوده و  رنگ کاغذ باعث خستگی چشم نمی‌شود.

داشتن کتابچه جدا برای ترجمه فعل و نقش کلمات،  اشاره به قواعد سال‌های گذشته، ویدیوهای آموزشی (به تدریس آقای علی فقه  کرمی) برای آموزش قواعد و حل نمونه سوالات امتحانی هم برای ترم اول و هم  برای ترم دوم و … از ابتکارات جذاب کتاب فرمول بیست عربی 2 پایه یازدهم  رشته‌های ریاضی و تجربی است.

تقسیم کردن درس به سه قسمت برای مرور  جزئی‌تر تمام نکات متن درس و قواعد به همراه همه ریزه‌کاری‌های دیگر، این  کتاب کمک‌درسی را به منبع مناسبی برای مطالعه بعد از کتاب درسی تبدیل  می‌کند. برای گرفتن نتیجه بهتر پس از تدریس معلم، مباحث درسی آموخته‌شده را  در این کتاب مرور کنید.

درسنامه کتاب فرمول 20 عربی 2 تجربی و ریاضی گاج

درسنامه این کتاب کمک‌درسی ساختاری متفاوت  دارد. هر درس به سه قسمت واژگان، ترجمه و درک و فهم و قواعد تقسیم شده و  هر یک از این قسمت‌ها نیز دارای چند بسته هستند. در قسمت واژگان با 5 بسته معنی واژگان، کلمات مترادف، کلمات متضاد، جمع مکسر و انواع اسم مواجه خواهید شد.

در هر بسته کلمات با توجه به نام بسته  تقسیم‌بندی و نوشته شده تا دانش‌آموز برای رویارویی با انواع سوالات در  مورد واژگان کتاب آشنا باشد. در قسمت ترجمه و درک و فهم سه بسته متن درس، اعلموا و حوار و تمارین قرار دارد. این بخش از درسنامه به آموزش معانی روان و واژه به واژه هر یک از قسمت‌های درس می‌پردازد.

در قسمت قواعد هم، قواعد مربوط به هر درس  آموزش داده شده است. در هر یک از قسمت‌ها بعد از هر بسته سوالات مخصوص به  آن قرار دارد. بخش واژگان کتاب درسی تنها به معرفی کلمات جدید درس  می‌پردازد، اما اگر به قسمت واژگان درسنامه این کتاب درسی سری بزنید خواهید  دید که تعدادشان چندین برابر واژگان کتاب درسی است و تقریبا تمام واژگان  متن درس ترجمه شده‌اند.

در واقع با خواندن بسته‌های مربوط به  کلمات متضاد، مترادف و … دانش‌آموز با همه نکات مربوط به واژگان آَشنا  خواهد شد. در قسمت دوم یعنی ترجمه و درک و فهم همه قسمت‌های درس از متن  اصلی تا سوالات، اعلمو و حوار ترجمه شده‌اند. یکی از نکات مثبت این بخش این  است که در ترجمه همه قسمت‌ها هم ترجمه‌ی لغت به لغت و هم ترجمه روان قرار  دارد.

در قسمت سوم یعنی قواعد، قواعد هر درس توضیح داده شده است. بخش قواعد کتاب درسی قسمتی برای یادآوری دروس سال‌های گذشته ندارد، اما کتاب فرمول بیست عربی یازدهم تجربی گاج علاوه بر داشتن کتابچه برای یادآوری قواعد مربوط به زمان‌های فعل و نقش کلمات، بخش‌هایی را به یادآوری قواعد مهم‌تر سال‌های پیشین اختصاص داده است.

برای مثال در درس اول، بسته دوم به یادآوری قواعد مربوط به اعداد در عربی می‌پردازد. در این بخش نکات کلیدی و امتحانی به متن درس اضافه شده و موارد مهم‌تر در مورد نحوه تشخیص افعال و قواعد از یک دیگر در بخشی با عنوان «نکته» مطرح شده‌اند.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
خدیجه علیپور
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
یازدهم ریاضی, یازدهم تجربی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
256
سال چاپ
1403
شابک
9786220308256
وزن
644

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...