فیزیک یازدهم تجربی میکرو گاج

فیزیک یازدهم تجربی میکرو گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: سعید احمدی, محمد آهنگر
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: یازدهم تجربی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
595,000
476,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

فیزیک یازدهم تجربی میکرو گاج

  


مقدمه

هدف از تالیف کتاب فیزیک یازدهم تجربی میکرو گاج آماده سازی دانش آموزان  یازدهم تجربی برای آزمون های آزمایشی و کنکور سراسری می باشد. فصل های این  کتاب دقیقا مانند فصل های کتاب درسی چیده شده است (فصل اول: الکتریسیته  ساکن، فصل دوم: جریان الکتریکی و فصل سوم: این کتاب مغناطیس و القای  الکترومغناطیسی است).

کتاب فیزیک یازدهم تجربی میکرو گاج دو نوع فهرست دارد؛ ابتدای کتاب  فهرستی از فصل ها و شماره صفحه ی شروع هر فصل قرار گرفته و در ابتدای هر  فصل نیز فهرستی از قسمت های مختلف هر فصل وجود دارد که متاسفانه هر دو نوع  فهرست شامل اطلاعات کلی اند و جزئیات رو بیان نکرده اند. لحن غالب بر  درسنامه رسمی است، اما در قسمت های مختلف جملاتی صمیمانه برای اطلاع دادن  به دانش آموز بیان شده است.

قالب کلی این کتاب به این صورت است که هر فصل به چند قسمت تقسیم شده و  درسنامه، بانک تست و پاسخ تشریحی مربوط به هر قسمت جدا جدا قرار گرفته است.

 

آموزش (درسنامه)

درسنامه ی کتاب فیزیک یازدهم تجربی میکرو گاج ساده و قابل فهم است، اما  خودآموز نیست. یعنی دانش آموز باید سر کلاس دبیر مدرسه پیش زمینه ی ذهنی  داشته باشد و با اطلاعات قبلی به سراغ این کتاب بیاید. به طور مثال برای  بیان جریان الکتریکی در شروع گفته شده که به دو سر رسانای فلزی اختلاف  پتانسیل اعمال میکنیم و در آخر گفته شده اگر اختلاف پتانسیل اعمال نکنیم،  چه اتفاقی می افتد و دانش آموزی که پیش زمینه ی ذهنی نداشته باشد دلیل این  کار را نمیداند و بدتر گیج می شود. بهتر بود ابتدا رسانای بدون اختلاف  پتانسیل بررسی می شد و سپس به بررسی حالتی پرداخته میشد که اختلاف پتانسیل  اعمال شده است.

نکته ی بعدی که در درسنامه های کتاب فیزیک یازدهم تجربی میکرو گاج به  چشم میخورد، متفاوت بودن چیدمان مباحث نسبت به کتاب درسی می باشد. به طور  مثال در کتاب درسی پس از معرفی رئوستا نیرومحرکه الکتریکی را بیان میکند در  صورتی که در این کتاب پس از معرفی رئوستا محاسبه ی مقاومت معادل اموزش  داده شده است.

حجم درسنامه مناسب و قابل قبول است و تمامی مباحثی که در کتاب درسی بیان  شده است را پوشش میدهد، به همین خاطر دانش آموزان ضعیف و متوسط می توانند  بیشترین بهره را ببرند.

در قسمت های مختلف هر درسنامه برای یادگیری و تفهیم بهتر تست هایی آورده  شده که این سوالات گاهی برگرفته از کتاب درسی و یا کنکور های سراسری اند.  این تست ها بسیار خوب و دقیق انتخاب شده اند و دانش آموز با مطالعه ی  درسنامه میتواند به این تست ها پاسخ دهد، زیرا تست های اولیه ساده اند و  رفته رفته تست ها سخت تر می شوند.

درسنامه ی کتاب فیزیک یازدهم تجربی میکرو گاج مطالب را خلاصه و نکته وار  بیان کرده است و اگر دانش آموزی جزوه ی دبیر مدرسه اش را مطالعه نکند، از  این درسنامه مطلب زیادی یاد نمیگیرد. نگارش درسنامه در برخی از قسمت ها از  مسیر کنکور سراسری خارج شده است و مطالبی آموزش داده شده است که در کتاب  درسی اشاره ای به آن نشده است. به طور مثال بررسی مدارهای R-C از کتاب درسی حذف شده است، اما در این کتاب مفصلا توضیح داده شده است.

 

تست (تمرین)

در کتاب فیزیک یازدهم تجربی میکرو گاج تعداد تست های مربوط به هر قسمت  در دو فاز آورده شده است. فاز اول شامل سوالات تالیفی، کنکور سراسری های  قبل از سال 84 و کتاب درسی می باشد و فاز دوم شامل سوالات کنکور های دوازده  سال اخیر می باشد ولی متاسفانه از سوالات آزمون های آزمایشی استفاده نشده  است. مجموع سوالاتی که برای هر قسمت قرار داده شده مناسب است و دانش آموزان  ضعیف و متوسط یازدهم تجربی می توانند با حل این سوالات سطح علمی خودشان را  ارتقا دهند.

تست های کتاب فیزیک یازدهم تجربی میکرو گاج به صورت میکروطبقه بندی  تمامی تیپ های مختلف را منطبق بر روند درسنامه پوشش می دهند و سعی شده است  تا ساده بودن تست های ابتدایی و سخت شدن تدریجی تست ها رعایت شود.

تست هایی که از سطح کتاب درسی و کنکور سراسری بالاتر هستند و ایده های جدید دارند، در پایان هر فصل تحت عنوان VBD برای دانش آموزان قوی قرار داده شده اند، اما تعداد این تست ها کم می باشد  (کمتراز 20 تست برای هر قسمت). همانگونه که نگارش درسنامه بعضا از مسیر  کنکور خارج شده است برای همان قسمت ها نیز تست هایی آورده شده که خارج از  رویکرد کتاب درسی و کنکور سراسری می باشد.

در کتاب فیزیک یازدهم تجربی میکرو گاج پاسخ اکثر تست ها خوب نوشته شده  اند، اما پاسخ تعداد زیادی از آنها ساده و قابل فهم نیست و دانش آموز خیلی  سخت متوجه روش حل می شود. در میان پاسخ های تشریحی نکات تستی نیز بیان شده  است و تذکراتی نیز بیان شده است.

پاسخ های تست ها خیلی خلاصه و مختصر هستند و حتی برای تست های مفهومی که  لازم است تمامی گزینه ها بررسی شوند فقط به بیان گزینه ی صحیح بسنده شده  است. روش حل کردن اکثر تست ها منطبق بر شیوه ی آموزش درسنامه می باشد.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانتعداد تست

1الکتریسیته ساکن250
2جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم282
3مغناطیس و القای الکترومغناطیسی320
کنکورهای 97 و 9843
مجموع895

 

ظاهر کتاب

سایز و فونت نوشته ها در کتاب فیزیک یازدهم تجربی میکرو گاج مناسب است،  اما به دلیل اشتباه تایپیست فونت برخی صفحات متفاوت است. به طور مثال فونت  صفحه 230، bold می باشد که با بقیه ی صفحات متفاوت است.  صفحه آرایی این کتاب قابل قبول است، اما کیفیت رسم نمودارها و اشکال اصلا  خوب نیست و معلوم است خیلی بی دقت ترسیم شده اند.

در چاپ این کتاب فقط از سه رنگ آبی، مشکی و طوسی استفاده شده. طراحی روی  جلد زیبا و جذاب می باشد و بیانگر مطالب داخل این کتاب می باشد. کیفیت  کاغذ به کار رفته در چاپ این کتاب ضعیف می باشد.

 

جمع بندی

حجم کتاب فیزیک یازدهم تجربی میکرو گاج در مقایسه با مطالبی که ارائه  کرده است معقول و منطقی است. غلط های علمی و املایی در بررسی اولیه این  کتاب به چشم نمیخورد. از ویژگی های خاص این کتاب میتوان به چیدمان منحصر به  فرد مباحث و قسمت های مختلف اشاره کرد.

استفاده از این کتاب به عنوان منبع دوم به دانش آموزان پیشنهاد میشود.  بهترین زمان برای استفاده از کتاب فیزیک یازدهم تجربی میکرو گاج در طول سال  تحصیلی و بعداز مطالعه ی جزوه ی دبیر یا آموزش اولیه می باشد.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
سعید احمدی, محمد آهنگر
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
یازدهم تجربی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
473
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
ندارد
تست
دارد
شابک
9786003596689
وزن
980

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...