سیرتاپیاز حسابان دوازدهم گاج

سیرتاپیاز حسابان دوازدهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: ابوالقاسم شعبانی
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دوازدهم ریاضی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
580,000
464,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز حسابان دوازدهم گاج

  


نسل جدید کتاب‌های سیرتاپیاز گاج با اضافه شدن فیلم‌های آموزشی رایگان  به آن به بازار آمدند. سری کتاب‌های سیرتاپیاز پیش از این دارای سه بخش  درسنامه (آموزش)، تست (کنکور) و پرسش (امتحان) بودند که بعد چهارم و جدید  آنها فیلم‌های آموزشی است.

کتاب حسابان دوازدهم سیرتاپیاز گاج یک منبع کامل و اقتصادی برای این درس محسوب می‌شود.  درسنامه‌های آن با سرعت متناسب و معقولی به شرح تمامی مطالب کتاب درسی  پرداخته‌اند و در موارد مورد نیاز به نکات تستی لازم برای رویارویی با  آزمون‌های آزمایشی اشاره شده‌است.

همچنین پرسش‌های تشریحی انتهای کتاب می‌تواند ضامن موفقیت خواننده در  امتحانات نهایی باشد که در سال‌های اخیر سهم زیادی از آزمون ورودی دانشگاه  را بخود اختصاص داده است. درسنامه کتاب مطابق کتاب درسی شامل 5 فصل است و  در صورت نیاز مطالب پایه مرتبط با فصل‌ها نیز ارائه شده است.

مثلا در بخش مثلثات در درس اول به مرور اتحادهای مثلثاتی ریاضی دهم و  حسابان یازدهم پرداخته شده است. بنابراین عناوین دروس هر فصل مشابه کتاب  درسی نیست و با تغییرات اندکی مواجه است. در فصل حدّ و پیوستگی نیز مطالب  حدّ از حسابان 1 تقریبا به صورت کامل تکرار شده است.

کتاب در بخش درسنامه دارای صفحه‌آرایی مرتبی است و تمامی مثال‌های  تشریحی و تست‌ها و حتی فرمول‌ها و روابط مهم در کادر قرار گرفته‌اند. رنگ  مکمل کتاب در بخش‌های درسنامه، کنکور و امتحان سه رنگ آبی، صورتی و سبز است  و این رنگ متمایز باعث شده از کنار و بدون مراجعه به فهرست بتوانید به  هریک از این بخش‌ها مراجعه کنید.

طرح روی جلد کتاب حسابان دوازدهم سیر تا پیاز گاج مشابه دیگر کتاب‌های  سیرتاپیاز متعلق به یکی از علمای آن درس است. در حسابان 12 گاج طرح روی جلد  به کاریکاتوری از لایب‌نیتز تعلق دارد که بسیاری از مفاهیم و تعاریف حد،  مشتق و انتگرال را بنیان‌گذاری کرد.

درسنامه کتاب با زبان رسمی و در عین حال روان خود و بخصوص مطالب  مشاوره‌ای‌طوری که با فونت متمایز آورده شده، ارتباط خوبی را با خواننده  خواهد گرفت و می‌تواند او را با خود همراه کند. در ابتدای هر فصل جدولی  ارائه شده که تعداد تست‌ها و پرسش‌های درسنامه و تست‌ها و پرسش‌های تمرینی  انتهای هر درس در آن گزارش شده است.

حجم کتاب با داشتن 1278 تست و 280 پرسش و درسنامه‌های آن منطقی است و  این حجم از مطالب در 538 صفحه ارائه شده است. 17 ساعت فیلم آموزشی رایگان،  درسنامه کاربردی، دارا بودن همزمان تست و سوال تشریحی، خلاصه‌های انتهای  فصل همگی از ویژگی‌های این کتاب هستند.

در ادامه به بررسی کتاب حسابان 2 سیر تا پیاز گاج نوشته ابوالقاسم شعبانی می‌پردازیم.

درسنامه (آموزش) کتاب حسابان دوازدهم سیر تا پیاز گاج

درسنامه هر درس دارای مقدمه‌ای است که ذهن خواننده را با موضوع آشنا و  آماده پذیرش مطالب می‌کند. عموما در درسنامه سرعت معمولی است و  مقدمه‌چینی‌های کافی برای ارائه مطلب صورت گرفته است. یکی از موارد قابل  توجه درسنامه تعدد و تنوع مثال‌های تشریحی‌ای است که موضوع را در ذهن شما  تثبیت و شما را برای حل تست‌های درسنامه آماده می‌کند.

در انتخاب مثال‌های تشریحی دقت شده است تا علاوه بر پوشش مهم‌ترین  مثال‌های کتاب، ساده بودن آنها در نظر گرفته شود تا جنبه آموزشی داشته  باشند. عموما این مثال‌ها چند قسمتی هستند و شما را با ابعاد مختلف موضوع  آشنا می‌کند. بعد از آن تست‌هایی آمده‌اند که تقریبا همگی ساده و متوسط  هستند و تالیفی‌اند.

در میان تست‌های درسنامه اثری از تست‌های کنکور و … دیده نمی‌شود و این  تست‌ها کاملا به بخش تست‌ها منتقل شده‌اند. در پاسخ تست‌ها و مثال‌های  درسنامه تا حد زیادی سعی شده به زبان فارسی مطالب توضیح داده شود و از  هرگونه ابهام احتمالی جلوگیری شود.

تست ها و تمارین تشریحی حسابان 2 سیرتاپیاز گاج

وجود 1278 تست در کتاب حسابان دوازدهم سیر تا پیاز گاج میتواند برای قشر  بزرگی از دانش‌آموزان کافی باشد و تسلط نسبی را برای آنها به ارمغان  بیاورد. توزیع این تعداد تست بیشتر به سمت فصول پایانی کتاب است. مثلا  کاربرد مشتق مجموعا 337 تست دارد، درحالیکه تابع فقط 98 تست دارد.

البته یکی از دلایل این موضوع می‌تواند این باشد که در فصل تابع به  مقدمات و مطالب پایه‌ای آن در ریاضی دهم و حسابان یازدهم پرداخته نشده است.  اما در فصل سوم مطالبی از جمله پیوستگی که در حسابان 11 آمده‌اند مورد  توجه بوده و این بخش به تنهایی 80 تست دارد.

روند قرارگیری تست‌ها به گونه‌ای است که تست‌های هر درس با تیترهایی از  یکدیگر جدا شده‌اند. این تیترها تا حد زیادی تیپ‌های متنوع تستی در یک  موضوع را از هم جدا کرده‌اند و یک کتاب میکروطبقه‌بندی تولید کرده‌اند. در  فاصله بین هر دو تیتر متوالی تست‌های ابتدایی ساده و کاملا آموزشی‌اند.

اگر در حل تست‌ها مشکل دارید قطعا هنوز سواد کافی را برای حل تست‌ها  دریافت نکرده‌اید و باید درسنامه را مجددا با دقت بیشتری مطالعه کنید. اما  بعد از آن تست‌ها به مرور سخت‌تر می‌شوند و از نظر پوشش تیپ‌های مهم در  وضعیت خوبی قرار دارند. تست‌های کنکور تا سال 1397 در میان تست‌ها دیده  می‌شود.

دو علامت ستاره توخالی و توپر در کنار بعضی از تست‌ها دیده می‌شود که به  ترتیب مشخص‌کننده تست‌های واجب و دشوار است. بنابراین در فرصت‌های  جمع‌بندی می‌توانید با حل تست‌های متمایز با ستاره توخالی مهم‌ترین تست‌ها  را مرور کنید.

مثال‌های تشریحی و تمارین انتهای کتاب نیز می‌تواند شما را برای امتحان  نهایی آماده کند و کسب نمره خوب در این درس را تضمین کند. در طراحی و  انتخاب این سوالات نیز پوشش تیپ‌های مهم سوالی از جمله صحیح و غلط و جای  خالی و … رعایت شده است.

در هیچ بخشی از کتاب خروج از حدود کتاب درسی را نمی‌بینید و این یکی از  نکات قابل توجه کتاب است. پاسخ‌های تشریحی تست‌ها و مثال‌ها کامل و همراه  با توضیحات اضافه است و در قالب نکات، مهم‎‌ترین مفاهیم درسنامه مجددا مرور  شده‌اند.

تعداد تست ها و تمارین کتاب حسابان 12 سیر تا پیاز گاج

فصلقسمتتستسوالات تشریحی

اول: تابعاول: تبدیل نمودار توابع4212
دوم: تابع درجه سوم – توابع صعودی و نزولی2612
سوم: بخش پذیری و تقسیم3013
دوم: مثلثاتاول: یادآوری و تکمیل اتحادهای مثلثاتی287
دوم: تناوب و تابع تانژانت498
سوم: معادلات مثلثاتی6921
سوم: حدهای نامتناهی – حد در بی نهایتاول: مفهوم و قضایای حد37
دوم: حد چند تابع خاص – بررسی چند مفهوم47
سوم: محاسبه حدهای مبهم86
چهارم: حدهای نامتناهی349
پنجم: حد در بی نهایت8011
ششم: مجانب ها7014
هفتم: پیوستگی80
چهارم: مشتقاول: آشنایی با مفهوم مشتق1913
دوم: مشتق پذیری و پیوستگی4015
سوم: تابع مشتق و قواعد مشتق گیری9819
چهارم: مشتق تابع مرکب – مشتق مرتبه دوم357
پنجم: معادلات خطوط مماس و قائم بر منحنی318
ششم:آهنگ متوسط تغییر و آهنگ لحظه ای تغییر4017
پنجم: کاربردهای مشتقاول: توابع صعودی و نزولی269
دوم: نقاط بحرانی2912
سوم: اکسترمم های مطلق4015
چهارم: مسائل بهینه سازی2710
پنجم: نقاط ماکسیمم و مینیمم نسبی5318
ششم: جهت تقعر نمودار یک تابع و نقطۀ عطف آن8920
هفتم: رسم نمودار توابع739
مجموع1,278280

 

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
ابوالقاسم شعبانی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دوازدهم ریاضی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
538
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786003599321
وزن
1.13 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...