پاسخنامه فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج (جلد دوم)

پاسخنامه فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج (جلد دوم)

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: علیرضا ایدلخانی, بهروز نادری نژاد, سعید احمدی, محم...
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دوازدهم تجربی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
580,000
464,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

پاسخنامه فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج (جلد دوم)

  


مقدمه

هدف از تالیف کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج افزایش میزان تسلط  دانش آموزان برای آزمون های تستی (آزمون های آزمایشی و کنکور سراسری) می  باشد. زیرا این کتاب مجموعه ای کامل از تست های مربوط به پایه دوازدهم  تجربی است.

چیدمان فصل ها دقیقا منطبق بر کتاب درسی می باشد و شامل تمامی فصول کتاب  درسی است. در فهرست کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج فقط شماره صفحاتی  که مربوط به هر مبحث آورده شده است. لحن کلی این کتاب رسمی است. لازم به  ذکر است جلد اول این کتاب بانک تست و جلد دوم آن پاسخنامه تشریحی تست ها می  باشد.

 

آموزش (درسنامه)

کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج یک مجموعه ی تست می باشد و لذا درس  نامه ندارد. البته که در قسمت پاسخ های تشریحی خلاصه نکات مربوط به هر بخش  آورده شده است، اما نمیتوان گفت کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج درس  نامه دارد.

 

تست (تمرین)

هدف مولفین کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج تدوین مجموعه ی کاملی از  تست های مربوط به کتاب سال دوازدهم بوده است. به همین خاطر کیفیت و کمیت  تست های قرار داده شده در هر بخش بسیار خوب است. تست های این کتاب به صورت  میکرو طبقه بندی آورده شده است و سعی شده تمامی تیپ های مختلف پوشش داده  شود.

مولفین انتشارات گاج برای تدوین کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج از  سوالات کنکور های سراسری و تمارین کتاب درسی کمک گرفته اند و در هر قسمت  نیز علاوه بر تست های شناسنامه دار، تعدادی تست تالیفی نیز برای پوشش بهتر  مطالب و آشنایی دانش آموزان با ایده های جدید و نو قرار داده اند، اما در  هیچ قسمتی از مسیر کنکور خارج نشده اند. متاسفانه در کنار تست های کنکور از  سوالات آزمون های آزمایشی مثل قلمچی و گزینه دو و… استفاده نشده است.

در کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج هر فصل به قسمت های مختلف تقسیم  شده است مثلا فصل سوم که نوسان و امواج می باشد به چهار بخش (حرکت نو.سانی  ساده، مروری بر مفاهیم موج، بررسی دقیق تر امواج صوتی و بازتاب وشکست  امواج) تقسیم شده اند که برای دانش آموزان قوی تر در پایان هر بخش تعدادی  تست تحت عنوان یک قدم تا 100 آورده شده. پس از اتمام تست های یک قدم تا  100، آزمونی قرار داده شده که دانش آموز با پاسخگویی به این سوالات میتواند  خود را در آن بخش محک بزند.

یکی از ویژگی های خوب کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج این است که در  ابتدای هر فصل فهرست کاملی قرارداده که تعداد تست و شماره صفحه ی مربوط به  هر تیپ سوال آورده شده است. در کنار این فهرست نیز تعدادی سوال که برای  جمع بندی فصل لازم و مفید می باشد مشخص شده اند. دانش آموزان در ماه های  پایانی منتهی به کنکور، میتوانند از این قسمت برای مرور و جمع بندی بسیار  بهره ببرند. مخاطب این کتاب تمامی دانش آموزان سال دوازدهم می باشد و هر  کسی با توجه به سطح علمی خودش میتواند از کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو  گاج استفاده کند.

پاسخ تشریحی تست ها در جلد دوم کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج قرار  دارد. در قسمت پاسخ های تشریحی قبل از شروع هر قسمت خلاصه نکات مربوط به  آن قسمت در باکس های طوسی رنگ آورده شده است. دانش آموزان میتوانند با  مطالعه ی این قسمت ها با منطق و نقشه حل تست های مربوطه آشنا شوند، اما در  برخی قسمت ها نکاتی آورده شده است که علیرغم کاربردی بودنشان در کتاب درسی  نیست و دانش آموزان با یادگیری این نکات ممکن است گیج شوند. به طور مثال در  خلاصه نکات 6 از فصل سوم دایره ی مرجع معرفی شده است که اگر دبیر مدرسه سر  کلاس آن را بیان نکرده باشد دانش آموز با مطالعه ی این مطالب ممکن است  ذهنش بهم بریزد.

پاسخ تشریحی تست ها بسیار خوب می باشند. برای بسیاری از تست ها دو راه  مختلف بررسی شده و در پایان برخی پاسخ ها تمرینی نیز برای بهتر جا افتادن  مطلب آورده شده است.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
علیرضا ایدلخانی, بهروز نادری نژاد, سعید احمدی, محمد آهنگر
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دوازدهم تجربی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
489
سال چاپ
1403
تعداد جلد
2
شابک
9786003599680
وزن
1.058 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...