کارپوچینو فارسی پنجم ابتدایی گاج

کارپوچینو فارسی پنجم ابتدایی گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: نجمه حسینی
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: پنجم دبستان
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
320,000
255,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

کارپوچینو فارسی پنجم ابتدایی گاج

  


درباره ی کارپوچینو فارسی پنجم

کتاب «کارپوچینو فارسی پنجم ابتدایی گاج» با هدف موفقیت در امتحانات پایان ترم و تسلط کامل دانش‌آموزان به دروس کتاب فارسی پنجم دبستان، به نگارش درآمده‌است. وجود درسنامه‌ای جامع و به دور از مطالب اضافه، به همراه تمرین‌های کاربردی و خلاقانه، این کتاب را به یک منبع کامل و کافی برای یادگیری و تسلط به کتاب فارسی 5ام تبدیل کرده‌است.

این کتاب دارای لحنی رسمی است و فهرست آن بجز عناوین دروس و شماره  صفحات، اطلاعات دیگری را در اختیار مخاطب قرار نمیدهد. یکی از نکات مثبت  این کتاب، همسو بودن چیدمان و مطالب دروس با کتاب درسی می‌باشد، به این صورت که دانش‌آموزان می‌توانند همگام با تدریس دبیر مدرسه به مطالعه و حل تمارین این کتاب بپردازند.

در ادامه به بررسی کتاب کارپوچینو فارسی پنجم ابتدایی گاج اثر «نجمه حسینی» می پردازیم

با توجه به این موضوع که این کتاب برای دانش‌آموزان پنجم ابتدایی تألیف  شده‌است، استفاده از رنگ‌های متنوع و جذاب، تصاویر زیبا و کارتونی، وجود  برچسب تصاویر مشاهیر و… باعث شده تا مطالعه‌ی این کتاب برای دانش‌آموزان  این مقطع کسل‌کننده نباشد. استفاده از فونت مناسب و خوانا، کاغذ با کیفیت و  چاپ بی‌عیب مطالب همگی از محاسن ویژگی‌های ظاهری این کتاب می‌باشند.

علاوه بر مطالب گفته شده، ذکر این نکته حائز اهمیت است که به دلیل وجود تمارین خلاقانه که سطح آن‌ها کمی بالاتر از سطح کتاب درسی می‌باشد، این کتاب مناسب دانش‌آموزانی است که تسلط کافی بر مطالب کتاب درسی را دارند.  با این وجود این کتاب به دانش‌آموزانی که کمی در درس فارسی ضعیف هستند،  توصیه نمی‌شود و این دانش‌آموزان باید منبع دیگری را برای مطالعه و حل  تمرین انتخاب کنند.

پیش از خرید اینترنتی کتاب کارپوچینو فارسی پنجم ابتدایی گاج ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنید.

 

درسنامه ی کتاب فارسی پنجم کارپوچینو گاج

کتاب فارسی پنجم کارپوچینو گاج دارای درسنامه‌ای خلاصه، اما کامل است. اولین مطلبی که در درسنامه توجه خواننده را جلب میکند، بخش اول  درسنامه تحت عنوان «یک دوست تازه» است. این بخش که اولین بخش درسنامه‌ی هر  درس را تشکیل می‌دهد، به معرفی یکی از مشاهیر، با زبانی صمیمی می‌پردازد.

به این صورت که هر یک از مشاهیر مانند یک دوست، به معرفی خود و آثارشان  می‌پردازند. معرفی هر یک از این مشاهیر مرتبط با شعر هر درس می‌باشد. یکی  از فعالیت‌های جذاب این بخش پیدا کردن تصویر مشاهیر به صورت برچسب در  انتهای کتاب می‌باشد، که دانش‌آموزان می‌توانند بعد از پیدا کردن فرد مورد  نظر، تصویر آن را در بخش معرفی بچسبانند.

مطالب درسی که در کتاب فارسی پنجم دبستان آورده شده است، به صورت تمارین مختلف در این کتاب آورده شده و در درسنامه به آن‌ها هیچ اشاره‌ای نشده است. مطالب درسنامه توضیحات تکمیلی کتاب درسی را تشکیل میدهند، که خارج از کتاب درسی می‌باشند، اما فهم آن‌ها برای  خواننده مشکل نخواهد بود. تمرینات درسنامه، تکمیل کننده‌ی روند آموزشی  درسنامه می‌باشد و دانش‌آموز پس از مطالعه‌ی دقیق درسنامه، به راحتی قادر  به حل آن‌ها می‌باشد.

از مطالب پرداخته شده در درسنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • «آموزش علائم نگارشی»
  • «آموزش قالب های اشعار»
  • «توضیح واژه های هم خانواده»
  • «آموزش ترکیب های وصفی و اضافی و …»

 

تمرین های کتاب فارسی پنجم ابتدایی کارپوچینو

همانطور که گفته شد، پس از درسنامه، تمرینات قرار دارند. تمرینات کتاب  فارسی پنجم ابتدایی کارپوچینو، همگی به صورت سوالات تشریحی می باشند و هر  یک به بخش های مختلف تقسیم‌بندی شده‌اند. هر یکی از این بخش‌ها شامل  تمرینات کاربردی و تا حدی چالش برانگیز، بر اساس مطالب هر درس، باشند.

عناوین برخی از این بخش‌ها به صورت زیر می‌باشند:

  • «واژه آموزی»
  • «زبان و ادبیات»
  • «درک مطلب»
  • «حفظ شعر»
  • «املا»

 

این تمرین ها همگی تالیفی و تلفیقی از شکل، متن و حتی رنگ‌آمیزی هستند  که بی‌اندازه برای مخاطب هدف، جذاب خواهند‌ بود. به طور مثال تمرین 8 درس  هفتم که کلمات در قطار جای گرفته‌اند و دانش‌آموز باید کلمات ناهماهنگ را  رنگ‌آمیزی کند و یا تمرین 7 درس دهم که خواننده باید کلمات را درون  بادبادک‌های مشخص شده، جایگذاری کند.

توجه به این نکته که تمرینات براساس نیاز و روحیات دانش‌آموزان پایه پنجم تالیف شده و اینکه کتاب مدام در تلاش جذب مخاطب خود و دوری از طرح کسل‌کننده تمرینات است، بزرگترین نقطه‌ی قوت این منبع کامل و غنی می‌باشد.

در انتهای هر درس و پس از تمرینات تشریحی، بخش «واژه‌نامه‌ی تصویری» و «جدول واژه‌های هم‌خانواده»  قرار دارند. واژه نامه‌ی تصویری همانطور که از عنوان آن پیداست، از طریق  نشان دادن تصویر لغات جدید هر درس، به آموزش آن‌ها می‌پردازد.

تمرینات این کتاب به همین جا ختم نمی‌شود. پس از پایان هر فصل، یک آزمون پایانی فصل آورده‌شده‌است که با هدف خودآزمایی و مرور مطالب جدید فصل، طرح شده‌است. علاوه بر این، دو آزمون نوبت اول و نوبت دوم نیز در این کتاب قرار دارد که به دانش‌آموزان کمک میکند تا با سوالات آزمون میان ترم اول و دوم آشنا شوند.

تنها نقطه ضعفی که میتوان در این کتاب مشاهده کرد، عدم وجود پاسخنامه‌ی  تشریحی و حتی کلیدی سوالات است. به همین دلیل دانش‌آموزان نمی‌‍توانند،  بدون وجود دبیر مربوطه، به درست بودن پاسخ‌های خود اطمینان حاصل کنند.  پیشنهاد می‌شود از این کتاب، همگام با تدریس دبیر مدرسه استفاده شود.

تعداد سوالات تشریحی کتاب کارپوچینو فارسی پنجم

درستعداد سوالات تشریحی

اول:ستایش (تماشاخانه)17
دوم: فضل خدا15
آزمون پایانی فصل اول13
سوم: رازی و ساخت بیمارستان15
چهارم: بازرگان و پسران14
پنجم: چنار و کدوبن16
آزمون پایانی فصل دوم21
ششم: سرود ملی16
هفتم: درس آزاد(فرهنگ بومی 1)13
هشتم: دفاع از میهن17
آزمون پایانی فصل سوم18
نهم: نام آوران دیروز، امروز، فردا15
آزمون نوبت اول17
دهم: نام نیکو15
یازدهم: نقش خردمندان15
دوازدهم: درس آزاد(فرهنگ بومی 2)16
آزمون پایانی فصل چهارم20
سیزدهم: روزی که باران می بارید15
چهاردهم: شجاعت13
پانزدهم: کاجستان16
آزمون پایانی فصل پنجم18
شانزدهم: وقتی بوعلی، کودک بود14
هفدهم: کار و تلاش (نیایش)16
آزمون پایانی فصل ششم16
آزمون نوبت دوم10
مجموع391
موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
نجمه حسینی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
پنجم دبستان
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
155
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
ندارد
شابک
9786003595477
وزن
364

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...