کارپوچینو ریاضی هشتم گاج

کارپوچینو ریاضی هشتم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: داریوش دارابی, نرجس تیمناک
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: هشتم
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
395,000
316,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

کارپوچینو ریاضی هشتم گاج

  


چکیده

کتاب کار ریاضی هشتم کارپوچینو گاج با هدف آموزش فعالیت محور و سوق دادن  دانش آموزان به سمت این آموزش و بالا بردن توانایی‌های او برای پاسخ‌دهی  بهتر به سؤالات و پرسش‌های کتاب تألیف شده است. این کتاب به‌خوبی توانسته  جای خوبی بین دانش آموزان و مدرسین باز کند به‌طوری‌که درس‌نامه‌های جامع و  کامل منبع آموزشی برای دانش آموزان و سؤالات متنوع منبع آزمونی برای  دبیران می‌باشد.

چیدمان فصل‌ها به‌گونه‌ای است که دانش آموزان پس از مرور هر درس‌نامه،  سوالاتی را در اختیار داشته باشند تا دانسته‌های خود را بررسی کنند. لحن  کتاب کاملاً رسمی است و فهرست کتاب شامل صفحات شروع فصل و آزمون‌های نوبت  اول و دوم است. در ادامه به بررسی کتاب ریاضی هشتم کاپوچینو گاج اثر داریوش دارابی و نرجس تیمناک می پردازیم.

جلد کتاب ریاضی هشتم کارپوچینو گاج بسیار رنگارنگ و خیره‌کننده انتخاب‌  شده است. هرچند تمام طرح روی آن ارتباط چندانی با محتوای کتاب ندارند.  صفحه‌آرایی کتاب نیز، رنگ و لعاب خاص خود را دارد که کتاب را از یکنواختی و  سادگی دور می‌کند. فونت درس‌نامه‌ها بسیار متناسب انتخاب‌شده اند. فونت  «تذکر» و «نکته» ‌ها با سایر قسمت‌ها متفاوت است که باعث می‌شود این  قسمت‌ها در نگاه گذرا و سطحی مورد توجه قرار گیرند. اشکال با کفیت بالا  ترسیم‌ شده‌اند به‌طوری‌که جای هیچ نکته مبهمی در آن وجود ندارد. همچنین  جنس کاغذ استفاده‌ شده در کتاب نیز سفید و مرغوب است.

کتاب کار کارپوچینو ریاضی هشتم به ‌عنوان یک منبع مکمل آموزشی و منبع  قوی سؤالات تشریحی به‌خوبی می‌تواند راه یادگیری و تسلط بر مطالب اصلی و  پایه‌ای را برای مخاطبین خود هموار سازد. حجم آن بسیار متناسب با محتوای آن  است. کم بودن تعداد تست‌های چهارگزینه‌ای باعث شده کتاب منبع قوی برای تست  نباشد و مخاطبین برای شرکت در آزمون های تیزهوشان و ورودی مدارس برتر به  منبع کمکی دیگری نیاز داشته باشد. این کتاب دارای حجم 235 صفحه، 770 سوال  تشریحی و 90 تست می باشد.

با توجه به فصل‌ به ‌فصل و جدا بودن مباحث آن بهتر است هم ‌زمان با کلاس  درس از این کتاب استفاده شود. قبل از خرید اینترنتی کتاب ریاضی هشتم  کارپوچینو گاج ادامه این مطلب را بخوانید.

 

آموزش (درسنامه)

از مهم‌ترین بخش‌های هر کتاب کار درس‌نامه‌های آن است، زیرا بسیاری  مخاطبین با هدف یادگیری بهتر از این کتاب استفاده می‌کنند. کتاب کارپوچینو  ریاضی هشتم گاج به این هدف جامه عمل پوشانده و درس‌نامه‌های مفصل و کامل با  زبانی ساده را برای مخاطبین در نظر گرفته است. درس‌نامه‌هایی که حجم آن  بسیار متناسب است و درک آن برای هر دانش‌آموزی دشوار نخواهد بود و فرصتی را  برای دانش‌آموزانی که به هر نحو در کلاس درس حضور ندارند پیش آورده تا با  مطالعه آن به‌خوبی بتوانند روی درس‌نامه مسلط شوند.

درس‌نامه‌ها با نگاه آموزشی نوشته‌ شده‌اند. توضیحات کامل و در قالب و  چارچوب موضوع است و از گفتن مطالب اضافه و توضیح بیش‌ از حد خودداری شده  است، به‌طوری‌که مخاطب با مرور و مطالعه آن احساس خستگی نمی‌کند. مثال‌های  هر درس‌نامه سرعت و فرآیند یادگیری را تسریع می‌کنند. مثال‌ها همگی شامل  نکته درس‌نامه‌ها و ساده هستند بطوریکه با مرور مثال‌ها مخاطب به روش  استفاده از نکات برای حل مسائل پی می‌برد.

مطالب در کادری رنگی به‌وضوح مشخص ‌شده‌اند. نکته‌ها مطالب مهم‌تر را  جهت مرور بهتر و بیشتر یادآوری می‌کنند. «تذکر» ها اشتباهات احتمالی را به  مخاطب گوشزد می‌کنند تا تمرکز او را حین حل سؤالات افزایش دهند.  درس‌نامه‌ها پوششی برای مطالب کتاب درسی هستند و مطالب کتاب درسی را  به‌خوبی تجزیه ‌و تحلیل می‌کنند و هیچ نکته‌ای را از قلم نینداخته‌اند. هر  فصل کتاب به چند درس مختلف با عناوین متفاوت تقسیم‌ شده است.

مطالب به‌صورت گام‌به‌گام و پله به پله تألیف شده‌اند و دانش آموزان  ضعیف با استفاده از آن می توانند به‌صورت پایه‌ای و از اولین قسمت هر مبحث،  مطلب را فرا گیرند. این درس‌نامه‌ها به‌گونه‌ای نوشته ‌شده‌اند تا هم  جوابگوی سؤالات خود کتاب درسی باشند و هم نکات لازم برای جوابگویی به  پاسخ‌های تمرینات کتاب درسی را داشته باشد.

درس‌نامه‌های کار ریاضی هشتم گاج همگی در سطح کتاب درسی هستند و مباحث  آن نیز بالاتر از سطح کتاب درسی انتخاب نشده اند. در واقع مباحث پیشرفته و  همچنین فراتر از سطح پایه در این کتاب جایی ندارند و به مباحثی که بیشتر  مورد توجه دانش آموزان تیزهوش و مخاطبین شرکت در آزمون‌های تیزهوشان هستند،  در این کتاب اشاره نشده است. تعداد شمارنده‌ها، حاصل‌ضرب شمارنده‌ها،  مفهوم اتحاد، رقم یکان و تعداد ارقام اعداد توان دار بزرگ و … مسائلی هستند  که برای بهتر شدن کتاب می‌توانند به کتاب اضافه شوند.

 

تست (تمرین)

ویژگی مهم کتاب کار داشتن سؤالات و تمرینات متنوع  و گوناگون است  به‌طوری‌که مخاطب بتواند آنچه را توسط درس‌نامه‌ها آموخته روی این سؤالات  پیاده کند و یادگیری خود را امتحان کند. سؤالات تشریحی به فراوانی در کتاب  کار ریاضی 8 ام گاج قرار داده ‌شده‌اند. سوالاتی که مخاطب را به سمت آموزش  فعالیت محور هدایت کنند و تنوع آن‌ها باعث تسلط مخاطب روی موضوع اصلی  درس‌نامه‌ها خواهد شد. اولین بخش تمرینات هر درس‌نامه، پس ‌از آن آورده شده  اند. سؤالات این قسمت با استفاده از درس‌نامه به‌راحتی قابل‌حل هستند و  درس‌نامه‌ها نکات لازم برای حل سؤال را در اختیار مخاطب قرار داده‌اند.

سؤالات اولیه معمولاً ساده‌تر هستند تا مخاطب با حل آن مطالب  درس‌نامه‌ها را در ذهن خود تثبیت کند. سؤالات این قسمت همگی در سطح  درس‌نامه‌ها هستند و سؤالی دیده نمی‌شود که نکته حل آن گفته نشده باشد،  بنابراین هر دانش‌آموز با هر سطح آموزشی به ‌راحتی می‌تواند این سؤالات را  حل کند. همچنین این سؤالات پوششی برای تمرینات و فعالیت‌های کتاب درسی  می‌باشند و با حل آن‌ها مخاطب می‌تواند روی سؤالات کتاب نیز تسلط پیدا کند.

در کتاب کارپوچینو ریاضی 8 ام گاج، بخش دوم سؤالات فصل، سؤالات  چهارگزینه‌ای هستند که برخلاف قسمت قبل تعداد این سؤالات بسیار کم در نظر  گرفته‌ شده است. سؤالات همگی نسبتاً ساده هستند و سؤال پیشرفته که بتواند  ذهن مخاطب را کمی درگیر خود کند، در بین این سؤالات دیده نمی‌شود. بنابراین  این سؤالات نمی‌تواند مخاطب را برای تست زنی کاملاً آماده سازد.

بخش سوم سؤالات فصل، آزمون پایانی فصل است که محکی برای یادگیری مخاطب  می‌باشد. این قسمت بیشتر در ایام امتحانات مورد توجه قرار می‌گیرد که حتی  مدرسین عزیز می‌توانند از سؤالات این قسمت استفاده کنند. آزمون‌های نوبت  اول و دوم که در کتاب آورده شده‌اند و مورد توجه بسیاری از مخاطبین قرار  می‌گیرند، آزمون‌های استانداردی هستند که بیشتر در شب امتحان بررسی  می‌شوند.

شاید کتاب کارپوچینو ریاضی هشتم گاج موردتوجه بسیاری از مخاطبین قرار  گیرد اما دانش‌آموز تیزهوش ارتباط خوبی با این کتاب برقرار نمی‌کنند علاوه  بر کم بودن تعداد تست‌های چهارگزینه‌ای کتاب، سؤالات خلاقانه و چالشی نیز  در کتاب آورده نشده است که شاید اصلاح این دو قسمت در جذب مخاطب بیشتر،  کارایی بهتری داشته باشد.

سؤالات قسمت اول پاسخ‌نامه تشریحی ندارند اما در بخش انتهای کتاب  به‌صورت کاملاً فشرده پاسخ‌نامه سؤالات چهارگزینه‌ای و آزمون پایانی فصل  آورده شده است. هرچند توضیحات در این قسمت نسبتاً کامل است اما فشردگی آن  موجب نارضایتی مخاطب می‌شود.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانسوالات تشریحیتستآزمون تشریحی پایان فصل

1عددهای صحیح و گویا771022
2عددهای اول401023
3چند ضلعی ها671020
4جبر و معادله731024
5بردار و مختصات441022
6مثلث551020
7توان و جذر621020
8آمار و احتمال461020
9دایره561019
آزمون نوبت اول و دوم28 + 32
مجموع52090250
موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
داریوش دارابی, نرجس تیمناک
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
هشتم
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
235
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
ندارد
شابک
9786003596139
وزن
524

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...