کتاب جامع هفتم EQ گاج

کتاب جامع هفتم EQ گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: سعید ابراهیمی, سعید قدردان, علی اکبر طالبی, لیلا ع...
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: هفتم
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
670,000
536,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

کتاب جامع هفتم EQ گاج

  


مقدمه

کتاب جامع هفتم از مجموعه کتاب‌های EQ انتشارات گاج با هدف ارائه سؤالات  و پرسش‌های استاندارد و همچنین آشنایی هر چه بیشتر مخاطب با مفاهیم اصلی و  پایه‌ای و برای آموزشی دقیق‌تر و به‌ عنوان مکملی برای کتاب‌های درسی  تألیف شده است. در ادامه به بررسی کتاب EQ جامع 7 ام گاج می پردازیم.

می‌توان گفت کتاب جامع هفتم ای کیو گاج یکی از کامل‌ترین کتب موجود در  زمینه سؤالات متنوع است، بطوریکه درس‌نامه‌های کامل و پرسش‌های استاندارد  آن، راه را برای رسیدن به موفقیت هموار می‌کند. این کتاب تجمیع یافته  کتاب‌های ریاضی، علوم تجربی، فارسی، عربی و انگلیسی هفتم می‌باشد. این کتاب  در مجموع 2392 تست و پرسش تشریحی دارد و 480 صفحه است.

هر فصل کتاب شامل درس‌نامه‌های مفصل و دقیق، مثال‌های آموزشی، انواع  سؤالات فصل و پاسخ‌نامه تشریحی است. لحن کتاب لحن ادبی است و فهرست کتاب  شماره صفحات شروع هر درس را نشان می‌دهد. قبل از خرید اینترنتی کتاب جامع  هفتم EQ گاج، ادامه این مطلب را بخوانید.

 

آموزش (درسنامه)

یکی از عوامل محبوبیت کتاب ایکیو جامع هفتم گاج در بین مخاطبین آنکه  عمدتاً تمامی دانش آموزان پایه هفتم هستند، درس‌نامه‌های کامل، دقیق و  مفهومی آن است. درس‌نامه‌های هر کتاب تحت عناوین مختلف به‌صورت مجزا بیان  ‌شده‌اند. این درس‌نامه‌ها با نگاهی آموزشی نوشته‌ شده‌اند و از ذکر  درس‌نامه به‌صورت نکته‌ای و سطحی خودداری شده است.

درس‌نامه‌ها ساده و قابل ‌درک هستند بطوریکه مخاطب می‌تواند به‌راحتی با  آن‌ها ارتباط برقرار کند. حجم درس‌نامه‌ها بسیار متناسب انتخاب ‌شده است و  در توضیحات درس‌نامه‌ها بسیار سعی شده که بیشتر تمرکز روی مفهوم کلی باشد و  از ذکر توضیحات اضافی و حاشیه‌ای که ذهن مخاطب را به حاشیه بکشاند و او را  دچار خستگی کند، خودداری شده است.

هرچند هیچ عاملی نمی‌تواند جایگزین کلاس درس و توضیحات دبیر در مدرسه باشد، اما در صورت لزوم، از کتاب جامع هفتم EQ به‌عنوان یک مکمل آموزشی دقیق می‌توان استفاده کرد، بطوریکه مطالب به‌صورت  پله به پله گفته ‌شده‌اند و مفاهیم پایه‌ای و اولیه با توضیحات کامل‌تر  همراه هستند تا دانش آموزان ضعیف‌تر یا دانش‌آموزانی که به هر عنوان  توانایی شرکت در کلاس را نداشته‌اند، به‌خوبی بتواند با مرور این کتاب  مفهوم اصلی را درک کنند. عناوین و سرفصل هر درس مطابق با کتاب درسی است و  عنوانی در کتاب درسی وجود ندارد که در این کتاب به آن پرداخته نشده باشد،  بنابراین این کتاب مطالب کتاب درسی را بخوبی پوشش می دهد.

مثال‌های آموزشی در هر درس فرآیند یادگیری را سرعت می‌بخشند، مثال‌ها  همگی ساده‌اند و به‌گونه‌ای انتخاب‌ شده‌اند که مخاطب با نحوه بکار گیری  نکته های درس‌نامه برای حل سؤالات مختلف آشنا شود. نکته‌های مهم، مفاهیم  اصلی را یادآوری می‌کنند و در کادری رنگی و مجزا نشان داده‌ شده‌اند تا در  صورت لزوم، مرور دوباره به‌راحتی در دسترس باشند. تذکرات وجه تمایز نکات را  بیان می‌کنند تا از ایرادات احتمالی جلوگیری کنند.

در درس ادبیات از ایده جالبی استفاده ‌شده است و به این صورت است که هر  درس در چند موضوع تاریخ ادبیات، واژگان، معنی و مفهوم درس و دانش زبانی  تجزیه ‌و تحلیل می‌شود. در درس عربی قواعد در بخش جداگانه ای گفته ‌شده  است.

سطح درس‌نامه‌های کتاب جامع هفتم ای کیو با سطح کتاب درسی یکسان است و  در این کتاب از گفتن مطالب پیشرفته و بالاتر از سطح مطالب درسی خودداری شده  است و به‌گونه‌ای نوشته‌ شده‌اند تا بتواند جوابگوی پرسش‌های کتاب درسی  باشند. همچنین درس‌نامه‌ها برای پاسخ دادن به پرسش‌ها و سؤالات خود کتاب  نیز توضیحات لازم را به مخاطب داده‌اند. البته کتاب جامع ای کیو هفتم گاج،  کتاب مناسبی برای داوطلبین آزمون‌های تیزهوشان و ورودی مدارس برتر نیست که  این امر نیز با توجه به هدف اصلی کتاب دور از ذهن نیست.

 

تست (تمرین)

بخش اصلی کتاب EQ جامع هفتم گاج پرسش‌های آن است که درواقع عنوان اصلی کتاب نیز به این موضوع اشاره دارد. EQ یا همان Excellent Questions به مفهوم مجموعه سؤالات خوب است به این هدف کلی کتاب اشاره می‌کند. با  توجه به هر کتاب سؤالات هر درس در بخش‌های مختلف و متنوع آورده شده‌اند.  این سؤالات که عمدتاً به‌صورت تشریحی هستند از بخش‌هایی همچون “کامل کنید”،  “صحیح یا غلط” در درس‌های پایه‌ای و مفهومی و تحت عناوین “تعریف کنید”،  “خودت حل کن” و “انتخاب کنید” که همان سؤالات تستی و چهارگزینه‌ای است،  تشکیل ‌شده است.

تعداد سؤالات هر درس (به‌جز سؤالات تستی) بسیار متناسب با موضوع و محتوا  در نظر گرفته‌ شده است، بطوریکه هر قسمت درس و هر بخش آن در بخش‌های مختلف  مورد پرسش قرار گرفته است و مخاطب با مطالعه و مرور و پاسخ به سؤالات هر  قسمت می‌تواند توانایی و تسلط خود را بر مطالب محک بزند.

البته تعداد تست های هر درس بسیار محدود است که این تعداد کم نمی‌تواند  جوابگوی نیاز مخاطب برای شرکت در آزمون‌های تیزهوشان و ورودی باشد. سؤالات  کتاب پرسمان هفتم EQ گاج هرچند سطح‌بندی و طبقه‌بندی نشده‌اند، اما معمولاً سؤالات اولیه ساده‌تر هستند تا به ذهن مخاطب جهت دهند.

تمام مطالب درسی توسط سؤالات و پرسش‌ها بررسی ‌شده است و هر سؤال  به‌عنوان یا نکته خاصی از درس‌نامه‌ها اشاره می‌کند. تنوع سؤالات باعث  می‌شود که مخاطب روی سؤالات کتاب درسی نیز تسلط پیدا کند، بنابراین این  کتاب پوششی بر تمارین کتاب درسی می‌باشد. البته در درس عربی به تمارین کتاب  درسی به‌طور کامل پاسخ ‌داده‌ شده است. سؤالات تشریحی همگی تألیفی هستند  اما در قسمت سؤالات تستی و به‌خصوص در درس ریاضی هفتم برخی سؤالات تستی از سوالاتی همچون آزمون TIMSS و مسابقات کانگورو استفاده‌ شده است که این تعداد بسیار کم و محدود است.

سؤالات همگی در سطح کتاب هستند و سؤالی در کتاب دیده نمی‌شود که بالاتر  از سطح کتاب باشد، بطوریکه پاسخ تمامی سؤالات در بین درس‌نامه‌ها دیده  می‌شود. بنابراین می‌توان گفت مخاطب سؤالات تمامی دانش آموزان هستند و هر  سطح آموزشی به‌راحتی می‌تواند از این سؤالات استفاده کند.

در کتاب جامع هفتم ای کیو گاج پاسخ سؤالات در انتهای هر درس و پس از  اتمام سؤالات قرار داده‌ شده است. پاسخ‌های تشریحی با توضیحات کامل همراه  هستند بطوریکه در صورت نیاز جوابگوی ابهامات ایجاد شده می‌باشد. برای این  پاسخ‌های تشریحی همگی از نکات درس‌نامه استفاده ‌شده است.

 

تعداد تست ها و سوالات

عنوانتمارین تشریحی و تست

علوم هفتم732
عربی هفتم625
انگلیسی هفتم72
ریاضی هفتم447
فارسی هفتم516
مجموع2392

 

ظاهر کتاب

رنگارنگ بودن جلد کتاب جامع ای کیو هفتم گاج، جذابیت خاصی به آن داده  است، بطوریکه نگاه مخاطب را به خود خیره می‌کند. نوشته‌های روی کتاب معرف  کتاب هستند و ویژگی‌های کتاب را بیان می‌کند. اما روی جلد کتاب عبارت EQ با فونت بسیار بزرگ‌تری نوشته ‌شده است که برخی مخاطبین که با این کتاب  آشنایی قبلی ندارند، ممکن است در برخورد اولیه این کتاب را با کتاب‌های هوش  هیجانی اشتباه بگیرند.

برای صفحه‌آرایی هر کتاب این مجموعه نیز از رنگ‌های متنوعی استفاده‌ شده  است، بطوریکه کتاب را از یکنواختی درمی‌آورد و با نگاهی به قطر کتاب  می‌توان مرز درس‌ها را تشخیص داد. شکل‌ها کیفیت بالایی دارند و جنس کاغذ از  تفاله نیشکر است که تیرگی خاصی دارد و باعث می‌شود هنگام مطالعه، چشم  خستگی کمتری احساس کند. فونت کتاب کمی ریز است که در برخی موارد باعث  سردرگمی در پیدا کردن مطالب می‌شود.

 

جمع بندی

حجم کتاب جامع هفتم گاج با توجه به حجم درس‌نامه‌ها و سؤالات آن و  همچنین تعداد دروس گنجانده ‌شده در آن بسیار متناسب است. با توجه به حجم  بالای کتاب دقت نگارشی، املایی و علمی آن بالا است بطوریکه غلط نگارشی یا  علمی در بررسی اولیه آن دیده نمی‌شود.

از ویژگی های خوب کتاب EQ جامع هفتم می‌توان به درس‌نامه‌های کامل و  توضیحات مفصل و همچنین سوالاتی اشاره کرد که پوششی مناسب برای سؤالات کتاب  درسی هستند. بهتر است مخاطب هم‌زمان باکلاس درس به عنوان کتاب کمک‌درسی و  مکمل برای تکمیل یادگیری و تسلط بیشتر روی مطالب درسی از ابتدای سال تحصیلی  از این کتاب استفاده کند.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
سعید ابراهیمی, سعید قدردان, علی اکبر طالبی, لیلا علی نژاد, نیما بارجی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
هفتم
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
477
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786003594081
وزن
1.026 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...