پرسمان ریاضی نهم گاج

پرسمان ریاضی نهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: علی اکبر طالبی
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: نهم
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
350,000
280,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

پرسمان ریاضی نهم گاج

  


کتاب ریاضی نهم پرسمان گاج با هدف ارائه درس نامه های آموزشی و همچنین  سوالات استاندارد تالیف شده است. این کتاب به عنوان یک کتاب راهنما دانش  آموزان را کمک می کند تا در صورت نیاز از درس نامه های آموزشی آن استفاده  کنند و از سوالات آن بهره ببرند. ضمناً می توانند خود را برای شرکت در  آزمون های داخلی مدرسه و آزمون های ترم آماده سازند. در ادامه به بررسی  کتاب پرسمان ریاضی 9 ام گاج اثر علی اکبر طالبی می پردازیم.

در هر فصل کتاب، درس نامه ها به صورت طبقه بندی شده بر اساس مباحث کتاب  درسی آورده شده اند. علاوه بر آن شامل نمونه سوالات تشریحی است که باز هم  بر اساس مباحث طبقه بندی شده اند. سوالات تستی و پاسخ نامه های تشریحی نیز  در انتهای فصل آورده شده اند. لحن کتاب کاملا رسمی است. فهرست کتاب بسیار  دقیق و کامل است به طوریکه مخاطب به راحتی به هر مبحثی که می خواهد، دسترسی  دارد.

طرح روی جلد کتاب ریاضی نهم پرسمان، مرتبط با محتوای کتاب است و نوشته  های روی کتاب، معرف محتوای کتاب هستند. فونت نوشته ها کمی ریز است و در  استفاده طولانی مدت چشم را خسته می کند. تیرگی برگه های کتاب، بازتاب نور  را کمتر می کند و باعث خستگی کمتر چشم می شود. برای حاشیه صفحات کتاب، رنگ  اشکال و رنگ کادر عناوین از رنگ آبی روشن استفاده شده است.

در نهایت باید گفت کتاب پرسمان ریاضی نهم به خوبی توانسته با توجه به  مخاطبین و همچنین هدف تالیف خود، مطالب، مباحث و همچنین سوالاتی ارائه دهد  که به تنهایی نیاز دانش آموزان را بر طرف کند. حجم کتاب با توجه به اینکه  دارای 842 سوال تشریحی و 226 تست می باشد، بسیار متناسب (205 صفحه) می  باشد.

درس نامه های آموزشی و سوالات استاندارد آن، کتاب را در راستای رسیدن به  هدف اصلی خود کمک می کنند. دقت علمی و نگارشی کتاب بالاست و غلط علمی و  املایی در بررسی اولیه آن دیده نمی شود. بهتر است دانش آموزان این کتاب را  به عنوان یک کتاب مکمل و راهنما در کنار کتاب درسی خود داشته باشند و  همزمان با پیشرفت درسی و کلاس درس از آن استفاده کنند. قبل از خرید  اینترنتی کتاب پرسمان ریاضی نهم گاج ادامه مطلب را بخوانید.

محصولات مرتبط: کتاب های آمادگی دفاعی نهم

آموزش (درسنامه)

از ویژگی خوب کتاب پرسمان ریاضی نهم، طبقه بندی درس نامه های آن است، به  طوریکه هر فصل کتاب شامل چند درس نامه است و هر درس نامه مباحث مرتبط با  یکدیگر را توضیح می دهد. درس نامه ها کاملا آموزشی هستند و صفر تا صد هر  موضوع را بیان می کنند که این نکته باعث می شود دانش آموزان ضعیف تر مسائل  را از اولین مبحث آموزشی شروع کنند و پایه اصلی هر مطلب را داشته باشند.  مطالب از جزئی ترین و ابتدایی ترین مسائل شروع می شوند و تا مسائل کلی  ادامه پیدا می کنند. بطوریکه اگر مخاطب موضوعی را در کلاس درس متوجه نشده  باشد با مرور این درس نامه ها می تواند به تمامی جوانب آن پی ببرد.

درس نامه ها ساده و با زبانی شیوا نوشته شده اند و از گفتن درس نامه ها  به صورت نکته ای و خلاصه وار خودداری شده است. همچنین درس نامه های طولانی  که باعث خستگی مخاطب می شوند، در کتاب پرسمان ریاضی نهم گاج جایی ندارند.  عناوین با رنگ آبی مشخص شده اند. برای آنکه مخاطب کاملا روی موضوع اشراف  پیدا کند، مثال هایی آموزشی زده شده تا کاربرد نکته برای حل سوالات را به  مخاطب آموزش دهد. مثال ها همگی درون کادری مستطیل شکل با رنگ زمینه خاکستری  قرار داده شده است.

نکات، مطالب مهم تر را گوشزد می کنند تا مخاطب تمرکز و دقت بیشتری روی  آن ها داشته باشد و برای دسترسی بهتر درون کادر های آبی رنگ قرار داده شده  اند تا مخاطب در استفاده دوباره به راحتی بتواند به آن ها دسترسی پیدا کند.  تذکرها نیز وجه تمایز نکات را آموزش می دهند و به مواردی اشاره دارند که  ممکن است مخاطب در حین استفاده از نکات، دچار اشتباه شود.

مطالب و عناوین همگی بر اساس مطالب کتاب درسی هستند. بنابراین کتاب  ریاضی 9 ام پرسمان پوششی کامل برای کتاب درسی است. سطح درس نامه ها نیز هم  سطح کتاب درسی است. مطالب پیشرفته و همچنین فراتر از مباحث کتاب درسی در  این کتاب جایی ندارند، بنابراین می توان گفت هر مخاطب با هر سطح آموزش به  راحتی می تواند از کتاب پرسمان ریاضی نهم بهره ببرد.

درس نامه ها به گونه ای طراحی شده اند تا جوابگوی نیاز مخاطبین برای  پاسخ دهی به سوالات و تمارین باشند. همچنین با توجه به طراحی سوالات و  نمونه سوالات آزمون های نهایی سال های اخیر این درس نامه ها طوری تالیف شده  اند تا بتوانند خود را به روز نگه دارند و پاسخ گوی نیاز اصلی دانش آموزان  پایه نهم برای شرکت در آزمون های نهایی خرداد ماه باشند.

 

تست (تمرین)

پرسش ها و سوالات کتاب پرسمان ریاضی نهم در چند بخش مختلف و مجزا ارائه شده اند. اولین بخش سوالات با عنوان «خودت حل کن» آورده شده اند. این سوالات که شامل انواع سوالات آزمون نهایی است،  بلافاصله پس از هر درس نامه آورده شده اند و بر اساس مباحث درس نامه ها  طبقه بندی شده اند که این کار فرصت را در اختیار مخاطب قرار می دهد تا پس  از مطالعه و مرور درس نامه ها و حل مثال های آن، با حل این سوالات میزان  آمادگی خود را بسنجد. حل این سوالات با توجه به درس نامه ها کار ساده ای  خواهد بود و در صورت نیاز، مخاطب با مراجعه به درس نامه ها و مثال های حل  شده می تواند به سوالات پاسخ دهد.

تعداد این سوالات مرتبط و متناسب با محتوای درس نامه هاست و تمامی ابعاد  نکات درسنامه ها را شامل می شوند. تمامی این سوالات، سوالات تشریحی با  پاسخ تشریحی هستند. سوالات سطح بندی نشده اند، اما سوالات اولیه ساده تر  هستند و اصطلاحا جهت دست گرمی آورده شده اند تا مخاطب بتواند خود را برای  رویارویی با سوالات کمی مشکل تر آماده کند. خیلی بهتر بود در این قسمت  سوالات شناسنامه دار آزمون های سال های قبل قرار داده می شد تا مخاطب با  خیال راحت از کتاب استفاده کند. زیرا مخاطب به دنبال نمونه سوالات آزمون  نهایی است هر چند این سوالات کاملا مشابه آزمون هستند، اما ذکر سوالات با  منبع، اطمینان خاطر بیشتری به مخاطب می دهد.

پاسخ تشریحی این سوالات در انتهای فصل آورده شده است، هر چند توصیه می  شود مخاطب کتاب پرسمان ریاضی نهم گاج، تمام دانش خود را روی حل سوالات  متمرکز کند اما در صورت لزوم، پاسخ نامه تشریحی توضیحات کاملی به دانش آموز  می دهد. با توجه به حجم معقول پاسخ ها، بهتر است در صورتیکه حتی خواننده  به جواب درست نیز رسیده باشد، جواب پاسخ نامه را نیز چک کند.

دومین بخش سوالات هر فصل، «ایستگاه مرور فصل» است. این قسمت سوالاتی ترکیبی از کل فصل را شامل می شود. سوالات این قسمت فقط سوالات «کامل کنید» و «صحیح و غلط» هستند و عمدتا نکات درس نامه ها، جوابگوی پاسخ دهی به آن هاست. برای این  قسمت پاسخ نامه طراحی نشده است. البته با توجه به درس نامه ها، پاسخ دهی به  این سوالات کار مشکلی نخواهد بود.

قسمت بعدی سوالات فصل، سوالات تستی هستند. تعداد این سوالات نسبت به  محتوای کتاب ریاضی نهم پرسمان کم است که این تعداد کم نمی تواند به مخاطب  در تست زنی و کسب مهارت های تستی کمک شایانی کند. سوالات این قسمت نیز  ترکیبی از مباحث و مطالب فصل هستند و سطح آن ها نیز در سطح درس نامه های  کتاب است به طوریکه مخاطب در حل آن ها به مشکل خاصی بر نخواهد خورد.

مخاطب اصلی تست ها نیز تمامی دانش آموزانی هستند که با هدف آمادگی برای  شرکت در آزمون نهایی از این کتاب استفاده می کنند. پاسخ نامه تشریحی این  تست ها در پایان فصل و پس از تست ها قرار دارند. همچنین یک آزمون برای نوبت  اول و یکی برای نوبت دوم، در انتهای کتاب آورده شده است.

تمامی سوالات کتاب پرسمان ریاضی نهم در مسیر هدف اصلی کتاب درسی هستند و  از آوردن سوالات چالشی و سوالاتی که مربوط به آزمون های تیزهوشان و فراتر  از سطح کتاب درسی است، خودداری شده است.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانسوالات تشریحیتست

1مجموعه ها9033
2عدد های حقیقی10230
3استدلال و اثبات در هندسه9220
4توان و ریشه12835
5عبارت های جبری13535
6خط و معادله های خطی7828
7عبارت های گویا11325
8حجم و مساحت6720
آزمون نوبت اول17
آزمون نوبت دوم20
مجموع842226
موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
علی اکبر طالبی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
نهم
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
205
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
ندارد
شابک
9786003591899
وزن
484

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...