کتاب جامع پنجم دبستان EQ گاج

کتاب جامع پنجم دبستان EQ گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: اکرم فعل عراقی, مهناز غفاری, مهین افشار, نعمت الله...
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: پنجم دبستان
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
650,000
520,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

کتاب جامع پنجم دبستان EQ گاج

  


چکیده

کتاب جامع پنجم از سری مجموعه کتاب های EQ انتشارات گاج با هدف آشنایی  هر چه بیشتر مخاطبین با مفاهیم اصلی و پایه ای و به عنوان مکملی برای کتاب  های درسی تألیف شده است. فهرست کتاب شامل دروس ریاضی، علوم تجربی، فارسی،  مطالعات اجتماعی و هدیه های آسمانی می باشد. شماره ی صفحه ی آغازین تمامی  فصول درس ها نیز در فهرست قرار گرفته است. بنابراین مخاطب به راحتی می  تواند مبحث مورد نظر خود را پیدا کند.

قالب کلی کتاب بدین صورت است که در ابتدای هر فصل، درسنامه ای کامل  همراه با مثال های آموزشی و کاربردی نوشته شده، سپس سوالات تشریحی و چند  نمونه سوال تستی قرار گرفته است. در انتها نیز پاسخنامه ی تشریحی پرسش ها  ارائه شده است. در ادامه به بررسی کتاب جامع پنجم EQ گاج اثر اکرم فعل  عراقی، مهناز غفاری، مهین افشار و نعمت الله بوالحسنی می پردازیم.

در صفحه آرایی کتاب از رنگ های متنوعی استفاده است به طوریکه هر درس رنگ  مخصوص به خود را دارد و  با نگاهی به قطر کتاب به راحتی می توان مرز درس  ها را از یکدیگر تشخیص داد. جنس کاغذ به کار رفته در کتاب از تفاله نیشکر  است و کمی تیره می باشد و باعث می شود هنگام مطالعه چشم دچار خستگی نشود.  نکته مثبت این کاغذها در این است که هیچ درختی برای تولید آن ها قطع نشده  است. فونت کتاب متناسب و خوب می باشد و نکات مهم درسنامه ها به صورت بولد و  متفاوت تر از سایر قسمت ها نوشته شده است که به راحتی قابل تشخیص باشد.  طراحی روی جلد کتاب ساده می باشد و تنها نام کتاب روی آن نوشته شده است.

حجم کتاب باتوجه به تعداد دروس گنجانده شده، درسنامه ها و سوالات آن،  بسیار متناسب می باشد و با توجه به این حجم از کتاب، غلط املایی و علمی به  چشم نمی خورد که نکته ی ارزنده ایست. این کتاب 432 صفحه ای دارای 2629 تست و  سوال تشریحی می باشد. کتاب مکملی برای کتب درسی محسوب می شود و به دانش  آموزان و مخاطبین توصیه می شود هم زمان با کتب درسی و در طول سال تحصیلی از  آن استفاده نمایند. قبل از خرید اینترنتی کتاب جامع پنجم ایکیو گاج ادامه  مطلب را بخوانید.

 

آموزش (درسنامه)

حجم درسنامه ها بسیار متناسب در نظر گرفته شده است. در توضیحات درسنامه  ها بر روی موضوعات اصلی و مهم تمرکز شده است و از پرداختن به موضوعات اضافی  و حاشیه ای که ذهن مخاطب را گمراه می کند خودداری شده است. عناوین و سر  فصل های هر درس مطابق کتاب درسی انتخاب شده اند.

درون درسنامه برای تفهیم بهتر مطالب از مثال های فراوانی استفاده شده  است. مثال ها همراه با پاسخ در کادری سفید رنگ و جداگانه نوشته شده اند.  نکته های مهم در کادری رنگی و مجزا نوشته شده اند تا در صورت نیاز مخاطبین  به مرور دوباره آن ها، به راحتی در دسترس باشند. غیر از نکات، توجهات و  تذکرات نیز در راستای تکمیل مباحث آمده اند.

در درس علوم از اشکال و تصاویر رنگی و واضحی برای درک بهتر مطالب توسط  دانش آموزان استفاده شده است. هم چنین در درس فارسی نیز موضوعات به بخش های  مختلف تاریخ ادبیات، معنی واژگان، معنی و مفهوم درس، یاد آوری و واژگان  مهم املایی تقسیم بندی شده است. درسنامه های دروس مطالعات اجتماعی و هدیه  های آسمانی به طور خلاصه نوشته شده اند. بنابراین برای پاسخ به سوالات و  پرسش های این دروس نباید تنها به درسنامه آن ها اکتفا نمود.

مخاطب اصلی درسنامه های کتاب جامع پنجم EQ  انتشارات گاج تمامی دانش  آموزان در تمامی سطوح علمی هستند اما معلمان نیز به این طریق که درسنامه  های کتاب را جایگزین جزوه ی خود نمایند می توانند بهره مناسبی از کتاب  ببرند.

 

 

 

تست (تمرین)

پس از درسنامه ها پرسش های تشریحی هر درس قرار گرفته است. سوالات درس  ریاضی به دو بخش تقسیم شده اند. اولین بخش سوالات با پاسخ کامل و دومین بخش  سوالات با پاسخ آخر می باشد که شاید می توان گفت تفاوت آن ها در میزان  پاسخ کامل سوالات می باشند. در انتهای هر فصل نیز پرسش های چهارگزینه ای  قرار گرفته است. پرسش های دروس علوم تجربی، مطالعات اجتماعی و هدیه های  آسمانی از بخش های متنوعی همچون “کامل کنید” یا “همان جای خالی”، “صحیح یا   غلط”، “پاسخ دهید” و “انتخاب کنید” که همان سوالات چهارگزینه ای می باشد  تشکیل شده است.

تنوع و تعداد زیاد سوالات این امکان را به دانش آموزان می دهد که با تیپ  های مختلف سوالات آشنا شوند. و اما پرسش های تشریحی درس فارسی به ترتیب  بخش های درسنامه های آن یعنی “معنی واژگان”، “معنی و مفهوم اشعار و متون”،  “تاریخ ادبیات”، “درست و نادرست”، “جای خالی”، “پاسخ کوتاه”، “حفظ اشعار”،  “واژگان مهم املایی”، “درک مطلب” یا “دستور زبان” و “تصویرسازی” قرار گرفته  اند.

پاسخنامه سوالات در انتهای کتاب قرار داده شده است، پاسخ ها تشریحی و  همراه با توضیحات کامل می باشند. پاسخ های درس ریاضی به نسبت کامل تر از  سایر دروس هستند. تصاویر، اشکال و نمودارها هم در پرسش ها و هم پاسخنامه به  صورت کاملاً رنگی و با کیفیت به چاپ رسیده است. مخاطب اصلی پرسش های کتاب  همه دانش آموزانی می باشند که می خواهند به مطالب کتاب درسی تسلط کامل  داشته باشند.

محصولات مرتبط: هوش کمپلکس فول آپشن

تعداد تست ها و سوالات

ردیفدرسسوالات تشریحی و تست

1ریاضی572
2علوم تجربی503
3فارسی631
4مطالعات اجتماعی647
5هدیه های آسمان276
مجموع2629
موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
اکرم فعل عراقی, مهناز غفاری, مهین افشار, نعمت الله بوالحسنی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
پنجم دبستان
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
432
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786003591967
وزن
920

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...