کتاب جامع تیزهوشان پنجم سری iQ گاج

کتاب جامع تیزهوشان پنجم سری iQ گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: گروه تالیف گاج
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: پنجم دبستان
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
570,000
456,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

کتاب جامع تیزهوشان پنجم سری iQ گاج

  


چکیده

هدف از تالیف کتاب جامع تیزهوشان پنجم سری iQ گاج بالابردن توانایی ها و  مهارت های دانش آموزان در پاسخگویی به تست ها می باشد. چیدمان فصل های  کتاب، درس به درس و همگام با کتاب های درسی است. فهرست کتاب شامل درس های  ریاضی، علوم تجربی، فارسی، مطالعات اجتماعی و هدیه های آسمان می باشد و  دانش آموزان با مراجعه به کتاب و با مشاهده فهرست از روند آموزشی آن کاملاً  آگاه می شوند.

لحن کتاب در بخش درسنامه رسمی است، ولی در بعضی از بخش ها، نکات با  فونتی متفاوت و جذاب برای خواننده نوشته شده است. قالب کتاب نیز به این  صورت است که در ابتدا درسنامه قرار دارد و بعد از آن سوالات چهارگزینه ای و  پاسخ نامه قرار گرفته است. در ادامه به بررسی کتاب جامع آی کیو پلاس پنجم  اثر گروه مولفان گاج می پردازیم.

سایز و فونت نوشته ها در تمامی بخش ها متناسب است. صفحه آرایی کتاب  تیزهوشان پنجم ابتدایی IQ نیز دقیق و خوب انجام شده است، به طوریکه درسنامه  های کتاب در کادری رنگی (عمدتاً آبی) نوشته شده اند. در جداسازی درس های  کتاب از رنگ خاصی استفاده نشده است و همه یک رنگ می باشند، بنابراین تشخیص  درس ها از یک دیگر برای مخاطب کمی دشوار خواهد شد.

ترسیم اَشکال و نمودارها نیز، هم در بخش درسنامه و هم پرسش ها واضح و  تمیز ترسیم شده اند. جنس کاغذ به کار رفته در کتاب کاهی و کمی تیره می باشد  و از تفاله نیشکر (باگاس) تهیه شده است؛ یعنی برای تهیه ی کتاب از درختان  استفاده نشده و آسیبی به محیط زیست وارد نشده است.

حجم کتاب جامع تیزهوشان پنجم سری iQ گاج با توجه به محتوای ارائه شده در  آن معقول و مناسب می باشد و غلط املایی و نگارشی در بررسی اولیه کتاب به  چشم نمی خورد. کتاب دارای حجم 444 صفحه و 1644 تست می باشد. از ویژگی های  خاص کتاب می توان به اپلیکیشن آموزش درسی آن اشاره نمود که دارای ویدئوی  درسی کلیه ی دروس، حل تشریحی تمارین کل دروس، آزمون ساز و جزوه ساز پیشرفته  می باشد.

دانش آموزان می توانند از این کتاب به عنوان منبع تست و تمرین استفاده  کنند. بهترین زمان برای استفاده از این کتاب، پس از یادگیری کامل مباحث  کتاب درسی و برای آمادگی در آزمون های ورودی مدارس برتر و تیزهوشان می  باشد. قبل از خرید اینترنتی کتاب آی کیو پلاس پنجم گاج ادامه مطلب را  بخوانید.

 

آموزش (درسنامه)

درسنامه ی کتاب جامع تیزهوشان پنجم سری iQ گاج به صورت نکات کلیدی و با  زبانی ساده به صورت درس به درس نوشته شده است، به همین دلیل مخاطبِ درسنامه  ها دانش آموزان قوی و با استعداد می باشند و دانش آموزان ضعیف بهره زیادی  نمی توانند از درسنامه ها ببرند. در درس ریاضی و علوم سطح توضیحات بالاتر  از کتاب درسی است و همچنین در درس فارسی نکات کلیدی و نوشتاری بیان شده  است. درسنامه های کتاب با کادری آبی رنگ از بقیه ی بخش ها جدا شده اند و  نکات تستی و مهم آن نیز در باکس های آبی رنگ نوشته شده است.

میزان محتوای درسنامه، مطلوب و متناسب با هدف کتاب جامع تیزهوشان پنجم  سری iQ گاجمی باشد، به طوریکه مطالب در دروس ریاضی و علوم بیشتر از سایر  کتب درسی است. در درسنامه برای یادگیری بهتر و دقیق تر مطالب، نمونه سوالات  و مثال هایی متنوع همراه با پاسخ کامل آورده شده است. به طور نمونه در فصل  دوم از درس ریاضی از 63 مورد مثال همراه با پاسخ استفاده شده است که بسیار  در خور توجه می باشد و هیچ اِشکال و شبهه ای را در ذهن مخاطب هنگام خواندن  درسنامه و یادگیری مطالب ایجاد نمی کند. بنابراین می توان گفت با توجه به  ارائه ی مثال های فراوان، درسنامه پاسخگوی نیاز مخاطبین می باشد.

از جداول و نمودارهای درختی نیز به مقدار زیاد در درسنامه استفاده شده  است که باعث طبقه بندی مطالب در ذهن دانش آموز می شود و سرعت یادگیری و به  خاطر سپردن مطالب را برای او راحت تر می کند. برای اطمینان از صحت این  موضوع، می توان به صفحات 164 و 237 و 281 اشاره نمود.

محصولات مرتبط: هوش کمپلکس فول آپشن

 تست (تمرین)

کتاب آی کیو پلاس پنجم گاج حاوی تست های دروس ریاضی، علوم تجربی، فارسی،  مطالعات اجتماعی، آموزش قرآن و هدیه های آسمان می باشد. سوالات از آسان به  سخت طبقه بندی شده اند، که برای آموزش و یادگیری مرحله به مرحله و هدفمند  دانش آموزان بسیار مفید می باشد.

تعداد پرسش های چهارگزینه ای هر بخش از دروس کتاب کاملاً مناسب و  پاسخگوی نیاز دانش آموزان می باشد. در درس ریاضی در انتهای پرسش ها دو بخش  با عنوان «سوالات ویژه» و «سوالات بین المللی» از آزمون های تیمز، کانگورو،  مسابقات ریاضی و المپیادهای کشوری قرار دارد. به طور کلی مخاطب پرسش های  کتاب آن دسته از دانش آموزانی می باشد که می خواهند فراتر از کتاب درسی  بیاموزند و خود را برای آزمون های ورودی مدارس برتر و تیزهوشان آماده کنند.

پاسخنامه دروس مهم و اصلی یعنی ریاضی و علوم به صورت کاملاً تشریحی به  منظور رفع اشکالات احتمالی در انتهای هر فصل آمده است. پاسخ ها کاملاً واضح  و قابل فهم می باشند، همچنین برخی نکات مهم در کادری جداگانه برای درک  بهتر دانش آموزان نوشته شده است. در برخی از سوالات ریاضی پنجم که روش های  متعددی برای حل آن ها وجود دارد، همه روشها و راه حل ها بطور دقیق ذکر شده  است، مانند سوال 70 از فصل دوم.

پاسخنامه ی دروس فارسی، مطالعات اجتماعی و هدیه های آسمان به صورت کلیدی  ارائه شده و فقط به گزینه درست پرداخته شده است. در میان پاسخنامه ی  تشریحی برخی از دروس، از نکات مهم و تستی نیز استفاده شده است، مانند  پاسخنامه ی سوال دهم از درس دوم علوم تجربی.

در نتیجه می توان گفت پاسخنامه های کتاب جامع تیزهوشان پنجم سری iQ گاج  جنبه ی آموزشی نیز دارند. با توجه به اینکه این کتاب، جزء کتاب های جمع  بندی پایه پنجم ابتدایی محسوب می شود، بنابراین این تعداد تست را می توان  در دوران جمع بندی به راحتی حل و بررسی نمود.

 

تعداد تست ها و سوالات

ردیفدرستست

1ریاضی549 تست 4 گزینه ای116 تست 5 گزینه ای
2علوم تجربی503
3فارسی200
4مطالعات اجتماعی190
5هدیه های آسمان و قرآن86
مجموع1644
موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
گروه تالیف گاج
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
پنجم دبستان
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
444
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
ندارد
تست تالیفی
دارد
تست
دارد
شابک
9786003592124
وزن
918

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...