زیست شناسی دوازدهم میکرو گاج

زیست شناسی دوازدهم میکرو گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: اسفندیار طاهری, محمد عیسایی
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دوازدهم تجربی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
770,000
616,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

زیست شناسی دوازدهم میکرو گاج

  


مقدمه

هدف کلی انتشارات گاج از تولید کتاب زیست شناسی دوازدهم میکرو ایجاد یک  بانک تست کامل و جامع برای کتاب درسی زیست 3 است. این کتاب از مجموعه کتاب  های میکرو به چاپ رسیده است. تست های این کتاب دانش آموزان را به طور جدی  برای آزمون کنکور سراسری آماده می‌کند.

فهرست کتاب فقط حاوی شماره صفحات سؤالات و پاسخ‌های تشریحی است. ترتیب  مطالب، مطابق کتاب درسی است. سؤالات هر فصل در این کتاب به صورت میکرو  طبقه‌بندی آورده شده است. در پاسخ‌های تشریحی از هر دو نوع لحن رسمی و  صمیمی استفاده شده است. این کتاب (بانک تست) از یک مجموعه دوجلدی است که  جلد اول شامل درس‌نامه می‌باشد که در اینجا به تحلیل جلد دوم (بانک تست)  می‌پردازیم.

 

تست (تمرین)

تعداد تست ها در کتاب بانک تست زیست 12 میکرو گاج مناسب و حتی می‌توان  گفت نسبتاً زیاد است. دانش آموزان با مطالعه این کتاب می‌توانند اطمینان  حاصل کنند که با تست های گوناگون و متنوعی خود را آزموده اند. در میان تست  های این کتاب، انواع مختلف سؤالات دیده می‌شود. برای مثال سؤالات ترکیبی،  تألیفی، صحیح و غلط و شمارشی در میان سؤالات وجود دارند. با بررسی تست ها  درمیابیم که مؤلف سعی کرده است نکته به نکته کتاب درسی را مورد بررسی و  پرسش قرار دهد و از بخشی از کتاب و یا نکته‌ای غفلت نشده است.

تست های کتاب زیست شناسی دوازدهم میکرو گاج به صورت میکرو طبقه‌بندی  آورده شده‌اند، یعنی هر فصل از کتاب به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم شده و تست  های هر بخش به صورت جداگانه آورده شده است. این مسئله، باعث می‌شود شما در  طول سال تحصیلی با مطالعه هر بخش از یک فصل بتوانید تست های مربوط به آن  بخش را به صورت جداگانه بررسی کرده و آمادگی و تسلط خود را مورد سنجش قرار  دهید.

نکته دیگری که به دانش آموزان در طبقه‌بندی تست ها کمک می‌کند، این است  که صفحه مربوط به هر بخش از کتاب درسی نیز در ابتدای همان بخش نوشته است.  برای مثال قسمت یک برای فصل ۷ کتاب درسی به  مبحث زیست فناوری و مهندسی  ژنتیک مربوط است که صفحات ۹۲ تا ۹۶ کتاب درسی را شامل می‌شود. نوشتن صفحات  کتاب درسی بالای پرسش‌ها، به تفکیک بهتر تست ها توسط دانش آموزان کمک  می‌کند.

در ابتدای هر فصل، مؤلف با لحن صمیمی نکاتی را برای دانش آموزان نوشته  است که در آن به توضیحاتی که لازم است دانش آموزان در مورد هر فصل بدانند  اشاره شده است. برای مثال در ابتدای فصل ۱ مؤلف از دانش آموزان خواسته است  که در حین مطالعه این فصل به مرور فصل ۶ کتاب یازدهم نیز بپردازند و یا از  اهمیت آن فصل در کنکور سراسری صحبت شده است. مثلاً در ابتدای فصل ۷ اشاره  شده است که مراحل مهندسی ژنتیک مهم‌ترین بخش این فصل محسوب می‌شود. این  مسئله به دانش‌آموزان کمک می‌کند قبل از شروع فصل، یک دید کلی و صحیح از  اهمیت آن فصل داشته باشند.

در متن سؤالات کتاب زیست شناسی 12  میکرو، از شکل‌های رنگی استفاده شده  است. این مسئله باعث می‌شود دانش آموزان به دیدن اشکال رنگی در سؤالات عادت  کنند. با وجود اینکه در تست های کنکور سراسری و آزمون های آزمایشی از  شکل‌های سیاه و سفید استفاده می‌شود. پس بهتر بود در تست ها از شکل‌های  سیاه و سفید استفاده شود.

پاسخنامه پرسش‌ها بسیار کامل است و در آن مؤلف تمام گزینه‌ها را بررسی  کرده است. همچنین در پاسخ‌نامه، نکات تستی و مهمی آورده شده است که دانش  آموزان می‌توانند در کنار پاسخ سؤالات از آن نکته‌ها نیز استفاده کنند.  همچنین از شکل‌های رنگی، جداول مقایسه‌ای و نمودارها، در متن پاسخنامه  استفاده شده است.

همه این مسائل در کنار یکدیگر باعث شده است این پاسخنامه تنها یک منبع  پاسخگویی به تست ها به شمار نیاید، بلکه مطالعه آن جنبه آموزشی نیز دارد.  موردی که می توانست کتاب را بهتر کند، آوردن سطح سؤالات در پاسخ‌نامه است.  یعنی دانش آموزان می‌توانند بررسی کنند که سؤالی که به آن پاسخ داده (یا  نداده) نسبت به سایر سؤالات، از چه سطحی برخوردار است.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
اسفندیار طاهری, محمد عیسایی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دوازدهم تجربی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
760
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
ندارد
تست
دارد
شابک
9786220308034
وزن
1.62 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...