سیرتاپیاز ریاضی هفتم گاج

سیرتاپیاز ریاضی هفتم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: عبدالرضا دراج, محمد جواد حیدری
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: هفتم
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
710,000
566,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز ریاضی هفتم گاج

  


مقدمه

کتاب سیر تا پیاز ریاضی هفتم گاج باهدف پوشش جنبه‌های مختلف مطالب درسی و  پرورش استعداد دانش آموزان تألیف شده است و تمام تلاش خود را کرده است تا  این هدف تحقق یابد. این کتاب به‌گونه‌ای طراحی‌ شده تا هم دانش‌آموز و هم  دبیر بتواند از آن استفاده کند.

در ادامه به بررسی کتاب سیر تا پیاز ریاضی هفتم گاج می پردازیم.

درس‌نامه‌های آن به گونه ایست که دانش‌آموز می‌تواند به‌صورت خودآموز و  معلم از آن به‌عنوان یک الگوی استاندارد که شامل برنامه آموزشی منسجم است،  استفاده کند. کتاب شامل 3 بخش اصلی است. بخش اول درس‌نامه‌ها طبق سرفصل  کتاب درسی آورده شده‌اند، سؤالات تشریحی و پاسخ آن‌ها در بخش دوم و سؤالات  تستی در بخش سوم آورده شده‌اند. این کتاب دارای 979 سوال تشریحی، 354 سوال  تستی و دارای حجم 259 صفحه می باشد.

لحن کتاب کاملاً رسمی است. فهرست کتاب کمی ناقص است و فقط صفحات شروع هر فصل را مشخص می‌کند. کتاب فاقد CD، QR-code، و اپلیکیشن است.

قبل از خرید اینترنتی کتاب سیر تا پیاز ریاضی 7 ام گاج ادامه این مطلب را بخوانید.

 

آموزش (درسنامه)

بخش اول، درس‌نامه‌های کتاب هستند. این درس‌نامه‌ها به‌صورت فصل‌به‌فصل  آورده شده‌اند و هر فصل کتاب درسی در یک ‌فصل در این کتاب بررسی ‌شده است.  عناوین درس‌نامه‌ها با عناوین کتاب درسی یکسان است. توضیحات درس‌نامه‌ها  بسیار ساده و روان است به‌طوری‌که، درک و فهم آن ساده است و عناوین مباحث  بارنگ قرمز مشخص‌ شده‌اند تا مرز میان مباحث مشخص شود. مثال‌های ساده که  دربرگیرنده نکات هستند، به‌خوبی روش استفاده از نکات برای حل مسائل را  آموزش می‌دهند.

درس‌نامه‌ها حجم متعارف و نرمالی دارند به‌طوری‌که مخاطب بامطالعه آن  احساس خستگی نمی‌کند. هم‌چنین این درس‌نامه‌ها از صفرتا صد موضوع یا به  عبارتی از سیر تا پیاز را بیان می‌کنند و این فرصت را به مخاطب ضعیف می‌دهد  تا از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین مطالب شروع کند.

نکات همگی در کادرهای رنگی قرار داده‌ شده‌اند تا در استفاده مجدد از  کتاب به‌راحتی در دسترس باشند، هر جا لازم باشد که وجه تمایز نکات بیشتر  موردتوجه قرار گرفته شود، از” تذکرات” استفاده‌ شده است تا مخاطب را از  اشتباهات احتمالی دور کند.

مخاطب درس‌نامه‌ها، تمامی دانش آموزان هستند و تمامی دانش‌آموزانی که  دنبال یک کتاب راهنما و کمک‌آموزشی هستند، می‌توانند با خیال راحت از کتاب  سیر تا پیاز ریاضی هفتم گاج استفاده کنند. هرچند سطح درس‌نامه‌ها در سطح  کتاب درسی است اما در انتهای هر فصل یک بخش ویژه تحت عنوان “نکات تیزهوشان”  آورده شده است تا دانش آموزان تیزهوش نیز با میل و رغبت بیشتری از این  کتاب استفاده کنند. قانون گاوس و دنباله‌های عددی در فصل اعداد صحیح، تجزیه  و فاکتور گیری در فصل سوم، حجم و مساحت کره در فصل ششم، قرینه نسبت به  محورهای مختصات و اصل جمع و ضرب ‌در شمارش، نمونه‌هایی از این موارد هستند

درس‌نامه‌ها با نگاه آموزشی نوشته ‌شده‌اند و نویسنده تمام سعی خود را  کرده است تا به مطالب عمق دهد البته فرمول‌ها استثناء هستند و توضیحات آن  در کتاب آورده نشده است که این امر بدیهی است و برای دانش‌آموز پایه هفتم،  لزومی به اثبات نیست (تعداد قطر و مجموع زاویه‌های داخلی چندضلعی‌ها  نمونه‌ای از این مورد است). همچنین از توضیح به‌صورت نکته‌ای به‌جز در بخش”  نکات تیزهوشانی” خودداری شده است.

 

تست (تمرین)

بخش دوم و سوم کتاب سیر تا پیاز ریاضی هفتم گاج مربوط به سؤالات تشریحی و  تستی می‌باشد. سؤالات تشریحی به‌صورت فصل‌به‌فصل آورده شده‌اند و سؤالات  هر فصل به 5 دسته کلی تقسیم می‌شوند. بخش الف، سؤالات تشریحی هستند، این  پرسش‌ها تمامی مباحث درس‌نامه‌ها را پوشش می‌دهند. تعدادشان متناسب با  محتویات فصل است و مخاطب با حل آن‌ها به اطمینان خاطر می‌رسد که روی تمامی  مطالب تسلط دارد. همچنین پوششی برای تمارین کتاب درسی هستند. سؤالات همگی  با استفاده از نکات درس‌نامه‌ها قابل‌حل می‌باشند؛ طبقه‌بندی نشده‌اند اما  همگی در یک سطح هستند.

بخش دوم این سؤالات، سؤالات تستی هستند. در بخش‌های سوم و چهارم سؤالات  جای خالی و صحیح و غلط آورده شده‌اند. همه سؤالات این چهار بخش، ترکیبی  هستند و سرفصل موضوع برای آن‌ها مشخص نشده است بنابراین مخاطب ابتدا باید  کل فصل را مرور کند سپس به سراغ حل سؤالات این قسمت بیاید. اکثر سؤالات این  قسمت، مربوط به خردادماه و آزمون‌های نهایی سال‌های اخیر است.

و اما سؤالات بخش پنجم که تحت عنوان سؤالات تکمیلی هستند. سطح این  سؤالات کمی بالاتر از سطح درس‌نامه‌هاست که بیشتر جنبه سؤالات چالشی دارند  البته نکته حل این سؤالات در قسمت نکات تیزهوشانی که در انتهای هر فصل در  بخش درس‌نامه آمده بود آورده شده است، بنابراین حل این سؤالات کار سختی  نخواهد بود. هرچند که حل آن‌ها به همه مخاطبین توصیه نمی‌شود اما پیشنهاد  می‌شود در صورت امکان، نگاهی به این سؤالات داشته باشند. برخی از این  سؤالات از آزمون‌هایی چون المپیاد ریاضی، روبوکاپ، کانگورو، نمونه دولتی،  تیزهوشان، انرژی اتمی و… انتخاب ‌شده‌اند.

پاسخ‌نامه تشریحی این سؤالات در پایان همان بخش و به‌صورت دو ستونه  آورده شده است. پاسخ‌ها دقیق، تشریحی و به‌صورت کامل هستند تا در صورت  نیاز، مخاطب به‌راحتی به نکته حل سؤال پی ببرد. سؤالات تستی و چهارگزینه‌ای  در بخش سوم هستند. سطح این سؤالات نیز در سطح کتاب درسی و مباحث  درس‌نامه‌هاست و هر مخاطبی می‌تواند از سؤالات این قسمت استفاده کند.

با توجه به هدف کتاب سیر تا پیاز ریاضی هفتم گاج که بیشتر جنبه آموزشی و  کمک‌درسی دارد، تعداد سؤالات این قسمت متناسب با محتویات درس‌نامه و هدف  کتاب است. سؤالات چالشی در بین سؤالات تستی دیده نمی‌شود و هم‌چنین سؤالات  همگی تألیفی هستند. پاسخ تشریحی نیز در انتهای همین بخش آورده شده است.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
عبدالرضا دراج, محمد جواد حیدری
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
هفتم
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
512
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786220306450
وزن
1.072 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...