سیرتاپیاز زبان انگلیسی یازدهم گاج

سیرتاپیاز زبان انگلیسی یازدهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: سعید ابراهیمی
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: یازدهم ریاضی, یازدهم تجربی, یازدهم انسانی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
330,000
264,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز زبان انگلیسی یازدهم گاج

  


مقدمه

نویسنده با نگارش کتاب سیر تا پیاز انگلیسی یازدهم گاج قصد داشته است تا  هر آن چیزی را که مورد نیاز دانش آموزان پایه است، در کامل ترین حالت ممکن  در قالب یک کتاب پوشش دهد. این کتاب شامل سه بخش بزرگ آموزش، تست و امتحان  است و هم آزمون هایی نهایی و تشریحی و آزمون های تستی و کنکور را مورد هدف  قرار می دهد. فصول درسی کتاب سیر تا پیاز انگلیسی یازدهم گاج منطبق بر  اصول علمی آموزشی هر موضوع به خوبی قرار داده شده است و ریتم منظم و ثابت  آن در سراسر کتاب حفظ می شود.

فهرست کتاب علاوه بر نشان دادن بخش بندی کتاب، نشان می دهد که هر قسمت  اصلی کتاب به کدام صفحات از کتاب اصلی درس اشاره دارد تا دانش آموزان  بتوانند همگام با تدریس معلم این کتاب را هم جلو ببرند. لحن کتاب نیز رسمی و  حرفه ای است و سعی شده است تا مفاهیم به خوبی منتقل شوند.

 

آموزش (درسنامه)

درسنامه ی کتاب سیر تا پیاز انگلیسی یازدهم گاج با متن روان خود هر  آنجایی را که نیاز بوده توضیح اضافه داده شود تا مفهوم به خوبی جا بیفتد  دریغ نکرده است و به سادگی مطالب را آموزش می دهد. با توجه به اینکه  درسنامه در چندین بخش واژگان، گرامر، درک مطلب و کلوز آمده است و سعی شده  تا کامل ترین نسخه ممکن در کتاب گنجانده شود حجم زیادی دارد، به طوری که  واژگان هر درس شاید 5 قسمت شده باشند اما این حجم زیاد متناسب با مطالب  بیان شده است.

درسنامه واژگان را به همراه معنی و کاربرد در جمله و حتی ترجمه فارسی  جمله آورده است، گرامر را با نکات اضافه و درک مطلب را با تکنیک های مناسب  کنکور و تستی توضیح داده است و به نظر می رسد هر آن چیزی که نیاز است تا در  آزمون های تستی و تشریحی دانش آموز بلد باشد تا نتیجه خوبی بگیرد را آورده  است. آوردن نمونه های تمرین کتاب درسی در خلال آموزش درسنامه و قرار دادن  ترجمه تمامی متون درس در بخش های آموزشی درسنامه نشان می دهد که تکیه بر  چارچوب اصلی کتاب درسی و استفاده از آن در درسنامه جایگاه ویژه ای را برای  مولف داشته است.

با بیان نکات مهم تستی در خلال آموزش گرامر و همچنین قرار دادن بخش جدای  آموزش تکنیک های ویژه ی کلوز تست و درک مطلب نویسنده بر سوالات کنکور  سراسری تمرکز کرده است. درسنامه را هر دانش آموزی با هر سطحی می تواند  مطالعه کند و استفاده بهینه را از آن داشته باشد. دانش آموزان قوی تر می  توانند نکات مهم برای درصدهای بالا را فرا بگیرند و دانش آموزان با سطوح  پایین تر، پایه درس و مفاهیم اصلی آن را به خوبی یاد می گیرند.

با اینکه کتاب سیر تا پیاز انگلیسی یازدهم گاج در درسنامه از تمارین  تشریحی بعضا استفاده کرده است و نکات کلی گرامری را حتی برای سوالات تشریحی  بیان کرده است، اما تمرکز اصلی کتاب روی سوالات تستی و آزمون های تستی است  و محوریت کتاب حول کنکور می چرخد. دانش آموزان با سطح پایین، اگر همگام با  تدریس معلم درسنامه را مطالعه کنند، می توانند به خوبی مفاهیم اصلی مورد  بحث در دروس را یاد بگیرند و با تمرین بهتر و بیشتر به درصدهای خوبی در  آزمون های تستی برسند.

برخی از نکات اضافه تری که در راستای تقویت دانش آموزان با سطح بالا  آورده شده است، شاید لزوما در راستای کنکور سراسری نباشند و احتمال آمدن  سوال از چنین نکاتی مانند نکته صفحه 64 درس سوم پایین باشد، اما کلیت کتاب و  حتی همین نکات طلایی اشاره شده از مسیر کنکور و هدف آن خارج نشده اند. در  هر بخش پس از بحث آموزشی و بیان نکته، تمرین تشریحی مربوطه یا تستی که به  این مبحث مربوط است آورده شده است و ذهن دانش آموزان پس از یاد گرفتن مفهوم  اصلی با نحوه سوال آن هم به خوبی آشنا می شود.

درسنامه  ی کتاب سیر تا پیاز انگلیسی یازدهم گاج تمامی نکاتی که نیاز  است تا تست های کتاب پاسخ داده شوند را آورده است، فقط بخشی از تست هایی که  مخصوص دانش آموزان سطح بالا برای درصد بالا در کنکور است، بطور کامل در  نکات اصلی کتاب بحث نشده است.

 

تست (تمرین)

تست های هر بخش از کتاب سیر تا پیاز انگلیسی یازدهم گاج که تقریبا در  تمامی درس ها برابر است کافیست تا دانش آموز به تسلط خوبی از مباحث هر درس  برسد. این تسلط در انتها با آزمون جامعی که از آن درس قرار داده شده است  آزمایش می شود و به نظر می رسد که این تعداد برای تعیین سطح آمادگی دانش  آموزان از هر درس کافیست.

روند صعودی و سخت شدن در تست ها به چشم نمی آید، اما هر بخش از هر درس،  مثلا مکالمه یا تمارین، به طور جداگانه تست های خاص خود را دارد و این خود  باعث می شود تا دانش آموز بداند دقیقا در کدام صفحات از هر درس مشکل دارد و  بتواند آن را به خوبی رفع کند. تست ها به شکل میکروطبقه بندی آورده نشده  اند.

انواع تست های واژگان، گرامر، کلوز و درک مطلب مانند یافتن ساختار درست  گرامری یک جمله، بیشترین ارتباط معنایی میان کلمات و دیگر تیپ های تست در  کتاب تست وجود دارد و در کتاب آزمون، انواع سوالات تشریحی که در آزمون های  تشریحی و نهایی مطرح می شود قرار گرفته است. در واقع کتاب آزمون شامل تمامی  تمارین تشریحی است که نیاز است دانش آموزان برای آزمون نهایی با آن آشنا  باشند.

محوریت تست های کتاب سیر تا پیاز انگلیسی یازدهم گاج، تست های کنکور و  آزمون های تستی است و مخصوصا در بخش ویژه درک مطلب که به طور اختصاصی روی  کلوز و درک مطلب کار شده است، پوشش مفاهیم و تست های این بخش از کنکور که  جزء دشوارترین بخش های زبان در کنکور است به خوبی در قالب 112 تست و 24 متن  انجام شده است.

از آنجا که اولین کنکور نظام جدید امسال در پیش است، نیاز است تا  نویسندگان علاوه بر تکیه بر تجربه قبلی خود از سوالات، به ایده های جدید  نیز توجه داشته باشند و نویسنده با تالیف تست های متعددی که مخصوصا در  آزمون های ویژه جامع هر درس آورده است، توانسته به خوبی از پس این کار بر  بیاید. همچنین این آزمون های ویژه، شامل تست های دشوار کنکور سراسری هستند  که دانش آموزان قوی می توانند با زدن این تست ها و برطرف کردن مشکلات خود  در این آزمون ها به درصدهای بالای کنکور برسند. شاید این تست ها در برخی  موارد مانند تست 216 کمی از مسیر کنکوری خارج شوند و یا به طور مستقیم  سوالی از آنها در کنکور نیاید، اما بخش اعظم تست های این قسمت از کتاب، تست  های دشوار کنکوری هستند و به جز این بخش، قسمت دیگری از کتاب نیست که از  مسیر و سطح کنکور خارج شده باشد.

تست های معمولی و آزمون های تشریحی انتهایی کتاب برای تمامی دانش آموزان  سطوح مختلف کافی است و جهت کسب آمادگی برای آزمون های تستی و تشریحی مناسب  می باشد.

پاسخ های تشریحی از نقاط قوت کتاب سیر تا پیاز انگلیسی یازدهم گاج است  که برای هر سوال مخصوصا گرامر و کلوز و درک مطلب، توضیحات اضافی کاملی که  سوال را برای دانش آموزان جا می اندازد آورده شده است. در این پاسخ های  تشریحی برای سوالاتی که دشوار هستند توضیحات تمامی گزینه ها آورده شده است و  نکته ویژه ای که در سوال بوده است هم در برخی سوالات مورد بررسی قرار  گرفته است.

 

تعداد تست ها و سوالات

درسعنوانتعداد تست

1Understanding people120
آزمون49
آزمون پیشرفته50
2A healthy lifestyle120
آزمون49
آزمون پیشرفته50
3Art and culture120
آزمون49
آزمون پیشرفته50
مجموع657

 

ظاهر کتاب

این که کتاب سیر تا پیاز انگلیسی یازدهم گاج رو به چپ باز می شود نکته  ای است که در تمامی کتاب های انگلیسی رعایت نمی شود اما نشانگر حرفه ای  بودن و در نظر گرفتن محتوای متفاوت کتاب نسبت به سایر دروس است که در این  کتاب رعایت شده است. فونت و سایز نوشته ها استاندارد و خوب است و صفحه  آرایی کتاب در کنار تنوع رنگی به کار رفته در هر یک از سه کتاب درونی آن به  خوبی صورت گرفته است.

جداول و نکات طلایی و اضافه کتاب، در قالب بخش های رنگ شده وجود دارند و  متمایز از سایر نوشته ها در ذهن می مانند. جلد کتاب هم به مانند سایر سیر  تا پیاز های گاج رنگ سبز تیره ای دارد و طرح به کار رفته روی آن جالب و  متناسب با موضوع کتاب است.

 

جمع بندی

به طور کلی کتاب سیر تا پیاز انگلیسی یازدهم گاج به لحاظ حجمی سنگین و  بزرگ است. پوشش تمامی آنچه در بالا توضیح دادیم نیازمند حجم بالایی است و  طبیعتا این کتاب را حجیم می کند. اما با توجه به اینکه همه آن چیزهایی را  که نیاز بوده است دانش آموزان با آن آشنا باشند تا بتوانند در آزمون های  پیش رویشان با آمادگی شرکت کنند، پوشش داده شده است حجم کتاب متناسب با  محتوای ارائه شده در آن است. غلط املایی و مهم تر از آن غلط علمی خاصی در  کتاب به چشم نمی خورد.

از جمله ایده های خوب کتاب سیر تا پیاز انگلیسی یازدهم گاج، قرار دادن  شماره صفحات کتاب درسی مربوط به هر بخشی که این کتاب آموزش می دهد یا از آن  تست می دهد، در بالای صفحه مربوطه است. به این شکل دانش آموز می تواند  دقیقا بداند که این مفاهیم و یا تست ها از کدام بخش از کتاب درسی طرح شده  اند و در صورت نیاز مشکلات خود را رفع کند. این کتاب به عنوان منبع اول و  همگام با تدریس معلم پیشنهاد می شود، زیرا مکمل بسیار خوبی برای کتاب درسی و  معلم است. بهترین زمان استفاده از این کتاب هم از اول سال که معلم شروع به  تدریس می کند است.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
سعید ابراهیمی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
یازدهم ریاضی, یازدهم تجربی, یازدهم انسانی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
165
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786003596221
وزن
376

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...