سیرتاپیاز زیست شناسی یازدهم گاج

سیرتاپیاز زیست شناسی یازدهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: حمیدرضا زارع
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: یازدهم تجربی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
650,000
520,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز زیست شناسی یازدهم گاج

  


کتاب زیست یازدهم سیر تا پیاز از سه قسمت درسنامه، تست و آزمون تشکیل  شده‌است. در واقع کتاب حاضر مجموعه ای کامل از سه جلد می باشد که تمام  نیازهای دانش‌آموزان پایه یازدهم را در درس زیست‌شناسی تامین می کند.

جلد اول کتاب حاضر، مطالب آموزشی و درسنامه‌ها را پوشش می‌دهد، جلد دوم  شامل تست های طبقه‌بندی شده از جمله تست های کنکورهای سال‌های گذشته و  تالیفی و در نهایت جلد سوم آزمون های شبیه‌ساز را تشکیل می‌دهد. فهرست کتاب  شامل فصل ها، گفتارها، آزمون ها و پاسخنامه های تشریحی می‌باشد.

در چاپ جدید کتاب، فیلم های آموزشی به‌همراه مدت زمان هر کدام، به فهرست  این مجموعه آموزشی اضافه شده‌است. به‌عنوان مثال فیلم آموزشی گفتار اول  فصل یک، به مدت 158 دقیقه تدوین شده‌است. کتاب سیر تا پیاز زیست شناسی  یازدهم گاج با توجه به محتوای کامل آن، از جمله درسنامه‌های جامع و تست های  ترکیبی، منبع مناسبی برای آزمون سراسری می‌باشد.

در ادامه به بررسی کتاب سیر تا پیاز زیست شناسی یازدهم گاج اثر حمیدرضا زارع می‌پردازیم.

کیفیت چاپ تمام شکل‌ها بالا می‌باشد و سایز و فونت نوشته‌ها مناسب است.  رنگ‌های متنوع به‌کار رفته در متن درسنامه ها ظاهری زیبا به نوشته ها  بخشیده است، به‌طوریکه می تواند به طرز چشمگیری رغبت دانش‌آموزان در مطالعه  را افزایش داده و از خستگی زود هنگام آن‌ها جلوگیری کند.

با توجه به قطر زیاد کتاب بهتر است پیش از استفاده، جلد آن سیمی شود تا از جدا شدن برگ های آن جلوگیری شود. کتاب سیر تا پیاز زیست شناسی یازدهم گاج، مجموعه ای سه جلدی از درسنامه ها، تست های کنکور، آزمون ها و پاسخنامه تشریحی است.

با توجه به اینکه این کتاب، تمام نیازهای دانش‌آموزان اعم از درسنامه و  تست ها را تامین می کند، بنابراین حجم زیاد آن منطقی بنظر می رسد. آموزش  موضوعات ترکیبی درون درسنامه ها و همچنین تست های فراوان از ویژگی های  منحصر به فرد کتاب سیر تا پیاز می‌باشد.

کتاب حاضر از هر جهت کامل به‌نظر می رسد و چون تمام بخش ها و قسمت های  کتاب درسی را پوشش می دهد، با نظر دبیران مربوطه مطالعه آن همگام با کتاب  درسی به دانش آموزان توصیه می‌شود.

آموزش (درسنامه) کتاب زیست 2 سیر تا پیاز

در جلد اول کتاب سیر تا پیاز زیست شناسی یازدهم گاج ، درسنامه ها و  مطالب آموزشی قرار دارند. درسنامه‌ها به‌طور کامل تمام مطالب درسی و همچنین  نکات تستی و ترکیبی را پوشش می‌دهند. در این بین، فعالیت های کتاب درسی  نیز که از اهمیت بالایی برخوردار هستند، درون درسنامه ها به‌خوبی تجزیه و  تحلیل و بررسی شده‌اند. به‌عنوان مثال فعالیت «انعکاس عقب کشیدن دست پس از  برخورد به جسم داغ و دخالت انواع نورون در آن» پردازش و آنالیز شده‌است.

در ابتدای هر فصل، مباحث مهم آن و تعداد تست‌هایی که در کنکور سال‌های  اخیر (به‌صورت مستقل و ترکیبی) از آن طرح شده‌است را مشاهده می کنیم.  به‌عنوان مثال از فصل ایمنی، در کنکور 1401 چهار تست طرح شده که دو سوال آن  ترکیبی و دوتای دیگر مستقل است.

در چاپ جدید کتاب درسی از بیان مطالب مرتبط گذشته که در کتاب‌های علوم  هفتم، هشتم و نهم وجود داشت، خودداری شده‌است، اما در کتاب سیر تا پیاز این  مطالب تحت عنوان «یادآوری» قرار داده‌شده‌اند تا چنانچه دانش‌آموزان مطالب پایه ای را فراموش کرده‌اند، به مطالعه آن‌ها بپردازند.

در آزمون های سال های اخیر اغلب تست ها به‌صورت ترکیبی از مطالب فصل‌های  مختلف طرح شده‌است، بنابراین موضوعات و مباحث ترکیبی از اهمیت ویژه ای  برای دانش آموزان برخوردار است. در کتاب سیر تا پیاز به این امر مهم در  درسنامه ها و تست ها پرداخته شده‌است.

به‌عنوان مثال در مبحث سلول های درون ریز، به بررسی ترشح هورمون گاسترین  توسط غدد معده و سلول های درون ریز آن پرداخته می شود که این مطالب به سال  دهم تعلق دارد و در این بخش با مباحث زیست یازدهم ترکیب شده‌است.

پس از توضیحات هر بخش از درسنامه، کل مباحث تدریس شده درون جداولی تحت  عنوان «جمع‌بندی» به‌صورت خلاصه دوره و تکرار می‌‍‌‌شوند. به‌عنوان مثال  محل، اجزا و وظایف دستگاه عصبی مرکزی و محیطی درون جدول بررسی و مقایسه شده  اند.

در ادامه مطالب آموزشی درسنامه ها، کادرهایی با نام «همه‌چیز درباره»  وجود دارد که به بیان مطالب مرتبط با جانوران می پردازد. با توجه به اینکه  اغلب سوالات مربوط به جانوران، ترکیبی است، این کادرها تمام مطالب را  جمع‌آوری و بررسی کرده‌است.

استخراج نکات شکل ها و تصاویر کتاب درسی از دیگر ویژگی های مطلوب  درسنامه ها می باشد که به‌خوبی مورد بررسی قرار گرفته‌است. به‌عنوان مثال  می توانیم به نکات تصویر «تنه یک استخوان دراز و اجزای آن» اشاره کنیم که  تمام نکات ریز و تستی آن بازگو شده‌است.

با تمام مزایای ذکر شده، میتوان درسنامه را منبعی جامع و کامل برای مطالعه درس زیست‌شناسی دانست.

تست (تمرین)

یکی از تفاوت های چاپ جدید کتاب سیر تا پیاز زیست شناسی یازدهم گاج نسبت  به گذشته، حذف نمونه سوالات تشریحی و قرار دادن آزمون های تستی به جای آن  است. به این ترتیب در جلد دوم، تست های تالیفی و کنکور و همچنین پاسخنامه  تشریحی قرار دارد و در بخش پایانی کتاب که همان جلد سوم می باشد، آزمون  شبیه‌ساز به‌همراه پاسخنامه تشریحی را می‌یابیم.

تعداد تست ها در چاپ جدید افزایش پیدا کرده‌است. تنوع سوالات و پراکندگی  انتخاب تست ها از تمام قسمت های مهم کتاب مطلوب می باشد. به‌عنوان مثال  به‌غیر از متن کتاب درسی، از فعالیت ها و تصاویر نیز تست‌های مناسبی طرح  شده‌است. مثلاً در فصل «دستگاه حرکتی» بیشترین سوالات از مباحث مهمی مانند،  ماهیچه های اسکلتی، مکانیسم انقباض ماهیچه و ساختار استخوان ها می باشد.

با اینکه در بین سوالات، تست های کنکور نیز مشاهده می شود، اما تعداد  آن‌ها زیاد نیست، همچنین از تست های آزمون های آزمایشی نیز استفاده  نشده‌است. سطح تست ها نسبت به گذشته بهبود یافته، اما هنوز سطح ساده برخی  از تست ها تو ذوق خواننده می زند! به‌عنوان مثال تست 265 فصل حواس، تست  ساده ای در مورد گیرنده های بویایی انسان می باشد که بعید است تست هایی به  این شکل در کنکور مطرح شود!

تست‌ها با عناوین هر مبحث تفکیک شده‌اند، به این ترتیب دانش‌آموزان به  راحتی می توانند تست های مورد نظر را حل و نقاط ضعف و قوت خود را در آن  موضوع بهبود بخشند. با این وجود بهتر بود سطح تست ها بر اساس درجه سختی نیز  مشخص می شد تا دانش آموزان قوی بیشتر وقت خود را بر روی تست های سخت تنظیم  کنند.

پاسخنامه تشریحی با وجود توضیحات کامل و حل و تفسیر بی‌نقص تست ها عالی  بنظر می رسد. در چاپ جدید بر خلاف گذشته، به تمام تست ها پاسخ تشریحی  داده‌شده‌‎است. همچنین در تمام تست ها سایر گزینه ها بررسی شده‌است که این  موضوع در رفع سردگمی و شک و تردید دانش‌آموزان موثر است.

درج نکات تستی و جداول آموزشی درون پاسخنامه ها از دیگر نقاط مثبت کتاب  سیر تا پیاز است. با تمام این تفاسیر، چنانچه تست های کتاب سیر تا پیاز با  نمونه تست های آزمون های سراسری سال های گذشته و آزمون های آزمایشی همراه  گردد، می تواند منبع کامل و مطمئنی برای داوطلبان کنکور سراسری تجربی باشد.

تعداد تست های سیر تا پیاز زیست شناسی یازدهم گاج

فصلعنوانتست

1تنظیم عصبی179
2حواس123
3دستگاه حرکتی95
4تنظیم شیمیایی115
5ایمنی127
6تقسیم یاخته128
7تولید مثل189
8تولید مثل نهان دانگان120
9پاسخ گیاهان به محرک ها95
آزمون های فصلی و ترکیبی460
مجموع1,631
موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
حمیدرضا زارع
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
یازدهم تجربی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
682
سال چاپ
1403
تست
دارد
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
شابک
9786220307204
وزن
1.448 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...