سیرتاپیاز شیمی دهم گاج

سیرتاپیاز شیمی دهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • نویسنده: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دهم ریاضی, دهم تجربی
  • قطع کتاب: رحلی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
590,000
472,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز شیمی دهم گاج

  


هدف از تألیف كتاب سیر تا پیاز شیمی دهم گاج آمادگی برای كنكور سراسری و  امتحان نهایی پایه دهم است. كتاب به سه قسمت درسنامه، تست و سوال تشریحی  (برای امتحان نهایی) تقسیم شده است. در ادامه به بررسی این کتاب می  پردازیم.

چیدمان فصل ها و زیرفصل های کتاب سیر تا پیاز شیمی دهم گاج مطابق با  كتاب درسی و به این صورت است كه هر فصل به چند قسمت تقسیم شده و مطالب  مربوطه در آن ذكر گردیده است. لحن كتاب رسمی است و دارای 975 تست، 246 سوال  تشریحی و حجم 383 صفحه می باشد. قبل از خرید اینترنتی کتاب سیر تا پیاز  شیمی 10 ام گاج ادامه مطلب را بخوانید.

 

آموزش (درسنامه)

درسنامه های كتاب سیر تا پیاز شیمی دهم گاج اكثرا بی مقدمه سراغ اصل  موضوع رفته و تقریبا به متن كتاب درسی اكتفا كرده است، در صورتی كه می  توانست ابتدا دید مخاطب را نسبت به مساله بازتر كند و مثال هایی بزند كه  مطلب شیرین و ملموس تر جلوه كند و مخاطب را جذب درسنامه كند. ولی این نكته  رعایت نشده و فضای درسنامه به نسبت خشك است. مثال های آورده شده در درسنامه  ترتیب خاصی از لحاظ سطح دشواری ندارند مثلا در بعضی ( البته بیشتر از  بعضی! ) درسنامه های آن به جای اینكه با مثالی ساده مطلب و مفهوم را جا  بیندازد با مثالی سخت و مبهم برای دانش آموز شروع كرده است.

حجم درسنامه با توجه به این كه در مقدمه ی كتاب سیر تا پیاز شیمی دهم  گاج ذكر شده است «این منبع شما را از هر منبع دیگر بی نیاز میكند» كم است و  می توانست مطالب بیشتری را توضیح دهد البته بدان معنا نیست كه قسمتی از  كتاب را نادیده گرفته باشد. مطالب كتاب به خوبی پوشش داده شده است، به كلیه  ی شكل ها و تمارین توجه شده و «آیا می دانید» های كتاب درسی را نیز بررسی  كرده است. در بعضی از قسمت های درسنامه بخش هایی با عنوان «یك فنجان شیمی» و  «ویژه ی علاقه مندان» آورده شده كه برای مطالعه ی آزاد می باشد.

درسنامه ی كتاب برای دانش آموز با پایه ی ضعیف كه تقریبا دركی از مفاهیم  پایه ای شیمی ندارد مناسب نیست، اما سایر دانش آموزان می توانند از آن  استفاده كنند. از ویژگی های خوب درسنامه های این كتاب آن است كه حتی  الامكان سعی شده از آوردن مطالب زائد بین توضیحات خودداری كند و همانطور كه  گفته شد مطالب خارج از چارچوب در قالب یك فنجان شیمی و … گنجانده شود.

محصولات مرتبط: کتاب های شیمی دهم

تست (تمرین)

سوالات كتاب سیر تا پیاز شیمی دهم گاج دارای دو بخش تستی و تشریحی است.  تعداد تست ها تقریبا خوب است ولی در بعضی قسمت ها كم است. مثلا برای قسمت  جدول دوره ای می توانست تست بیشتری بیاورد كه مطلب ملكه ی ذهن دانش آموز  شود. هر فصل به تعدادی قسمت (مطابق با قسمت بندی درسنامه) تقسیم شده و تست  های هر قسمت نیز به شکل میكرو طبقه بندی چیده شده است.

تست ها از سطح ساده به دشوار و موضوعی مرتب شده اند. تستها اغلب حال و  هوای كنكوری ندارند و تست های دشوار و چالش برانگیز با ایده ای نو كه با  عبارت «ویژه ی علاقه مندان» مشخص شده اند در آن کم دیده می شود. در تست ها  بعضا از ایده های تمارین كتاب درسی استفاده شده ولی آدرس آن ذكر نشده كه از  كتاب درسی است. توضیحات پاسخ تشریحی تست ها کم است و در بعضی از تست ها كه  می توانست توضیحی دهد فقط به كلید زدن تست اكتفا كرده است.

سوالات تشریحی هر فصل به چند قسمت (مطابق با قسمت های درسنامه) تقسیم  شده و برای امتحان نهایی و جمع بندی در شب امتحان مناسب است. تعداد سؤالات  تشریحی خوب است و به خوبی مطالب را پوشش داده و در مسیر هدف این قسمت یعنی  امتحان نهایی قرار دارد. پاسخنامه آن مثل پاسخنامه ی بخش تست ها میتوانست  كامل تر باشد.

سوالات این كتاب در كل برای دانش آموز با هر سطحی قابل استفاده است.  برای حل تست های كتاب سیر تا پیاز شیمی دهم گاج پیشنهاد می شود ابتدا تست  های كنکور سراسری سپس بقیه ی تست ها یكی در میان حل شوند. حل سؤالات شكل  دار نیز فراموش نشود.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانتعداد تستسوال تشریحی

1کیهان، زادگاه الفبای هستی 35778
2ردپای گازها در زندگی 28383
3آب، آهنگ زندگی 33585
مجموع
 975246

 

ظاهر کتاب

در کتاب سیر تا پیاز شیمی دهم گاج كیفیت اشكال، نمودارها و همچنین سایز و  فونت نوشته ها ثابت و مناسب است، البته ممكن است خسته كننده باشد. رنگ های  به كار رفته در آن آبی، مشكی، یشمی و از این قبیل رنگهای تند است. كیفیت و  گرافیك آن و همچنین طرح جلد كتاب نیز که عكس كاریكاتوری آمدئو آووگادرو  است، جذاب هستند.

 

جمع بندی

حجم كتاب سیر تا پیاز شیمی دهم گاج نسبت به محتوای آن كه درسنامه و تست و  سوال تشریحی است و با توجه به اینكه در مقدمه ی آن، گفته شده این منبع  مخاطب را از هر منبع دیگری بی نیاز میكند، زیاد نیست و می توانست بیشتر  باشد. برای بهتر شدن كیفیت كتاب می شد تعداد تست های ایده دار بیشتر باشد و  پاسخنامه كاملتر باشد. غلط های كتاب اعم از علمی و نگارشی بسیار كم است.

توصیه می شود این كتاب بعد از تدریس معلم مورد استفاده قرار بگیرد. از  ویژگی های خاص آن همراه بودن درسنامه، تست و سؤال تشریحی در یك كتاب است كه  حجم كمی هم دارد و همچنین اینكه در كل محتویات آن (تقریبا!) فدای كم حجمی  كتاب نشده است.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
نویسنده
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دهم ریاضی, دهم تجربی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
560
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786220307402
وزن
1.158 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...