سیرتاپیاز عربی دهم انسانی گاج

سیرتاپیاز عربی دهم انسانی گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: اسرافیل قربان پور
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دهم انسانی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
330,000
264,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز عربی دهم انسانی گاج

  


مقدمه

کتاب سیر تا پیاز عربی دهم انسانی گاج علاوه بر آموزش قواعد هر درس و  پرداختن به پرسش های چهار گزینه ای، شامل سوالات تشریحی نیز می باشد به  همین علت برای کسب آمادگی دانش آموزان پایه دهم انسانی جهت شرکت در آزمون  های آزمایشی و هم چنین امتحانات مدرسه قابل استفاده است. در ادامه به بررسی  هر یک از بخش ها خواهیم پرداخت. چیدمان فصل ها مطابق با کتاب درسی صورت  گرفته است. کتاب سیر تا پیاز عربی دهم انسانی گاج با لحنی رسمی نوشته شده  است.

 

آموزش (درسنامه)

کتاب سیر تا پیاز عربی دهم انسانی گاج شامل سه بخش مجزا می باشد. ابتدا  به درسنامه تمامی دروس پرداخته شده است، سپس سوالات چهار گزینه ای قواعد و  ترجمه مشاهده می شود و در آخر نیز پرسش های تشریحی دروس قرار گرفته است. در  درسنامه های تمامی دروس به یک سری از موارد که شامل ترجمه کامل متن هر  درس، جدول واژگان به همراه کلمات مترادف، متضاد و جمع مکسر، توضیحات قواعد  آن درس، ترجمه »حوار«، حل تمارین دروس و هم چنین پاسخ »اختبر نفسک« های کتاب درسی می باشد، پرداخته شده است.

جدول مترادف، متضاد و جمع های مکسر در هر درس برای دانش آموزان بسیار  مفید می باشند. توضیحات قواعد هر درس در چارچوب کتاب درسی به همراه مثال  هایی صورت گرفته است. مثال ها ساده می باشند و از جملات کتاب درسی نیز در  آنها استفاده شده است. کادر هایی با عنوان ویژه علاقه مندان نیز در درسنامه  ها دیده می شود که دربرگیرنده ی قواعد تکمیلی برای دروس هستند. طرح سوال  از این کادرها در امتحانات تشریحی صورت نمی گیرد، اما ممکن است در برخی  آزمون های آزمایشی مطالب این بخش از درسنامه ها مورد پرسش قرار بگیرد. به  تمامی مطالب کتاب درسی به طور کامل پرداخته شده است. نوشتار با زبانی ساده  صورت گرفته است و در درس اول نیز به دوره قواعد سه سال دوره اول متوسطه  پرداخته شده است.

تست های مطرح شده در بخش پرسش های چهار گزینه ای دربرگیرنده مطالب داخل  درسنامه می باشند و سوالات در سطح درسنامه طرح شد اند. به طور کلی همان طور  که در ابتدا گفته شد ساختار درسنامه های کتاب سیر تا پیاز عربی دهم انسانی  گاج شامل پاسخ تمامی مباحث کتاب درسی می باشد و برای استفاده دانش آموزان  پایه دهم جهت آمادگی در امتحانات تشریحی مدرسه بسیار مفید است، اما جهت  استفاده یک دانش آموز کنکوری پیشنهاد نمیشود. زبان نوشتار ساده است و برای  دانش آموزان در تمامی سطوح قابل استفاده است. درسنامه های این کتاب فاقد  تست می باشند.

 

تست (تمرین)

بخش دوم کتاب سیر تا پیاز عربی دهم انسانی گاج شامل پرسش های چهار گزینه  ای می باشد که به چهار قسمت واژگان، ترجمه و مفهوم، درک مطلب و قواعد  تقسیم شده اند. تست های مربوط به بخش واژگان شامل سوالات مربوط به جدول  کلمات هر درس به اضافه ی حوار آن درس می باشد و برای پاسخ گویی به سوالات  این قسمت باید حتما ترجمه بخش حوار نیز مطالعه شود. سطح سوالات این قسمت  آسان و متوسط است و در تعدادی مناسب نیز طرح شده اند.

در کتاب سیر تا پیاز عربی دهم انسانی گاج، تنوع در سوالات مربوط به  ترجمه و مفهوم دیده می شود، اما در بین آنها تست های تألیفی خیلی سخت و یا  پیچیده وجود ندارد و سطح آنها متوسط است. بهتر بود اگر از سوالات ترجمه و  مفهوم تعداد بیشتری تست آورده می شد تا مهارت کامل را برای دانش آموزان به  دنبال داشت. در بین تست های ترجمه تعدادی از سوالات با عنوان ویژه علاقه  مندان نیز وجود دارد که مربوط به سوالات تعریب است و طرح سوال از بخش تعریب  در کتاب درسی جدید ممنوع اعلام شده است.

بخش بعدی سوالات مربوط به درک مطلب می باشد که یک متن برای هر درس آورده  شده است و با توجه به سخت و دشوار بودن این بخش نسبت به سایر تست ها  تعدادشان برای ایجاد آمادگی لازم در دانش آموزان کافی نمی باشد. در آخر نیز  به تست های قواعد می رسیم که در تعدادی بالا برای هر درس طرح شده اند.  سوالات اولیه آسان انتخاب شده اند و روند خوبی در نوشتار و ترتیب آنها دیده  می شود. تست های این بخش نیز از تنوع خوبی برخوردار هستند.

در پایان تست های تألیفی دروس، تعدادی از تست های ترجمه و قواعد کنکور  سراسری مطابق با تغییرات کتاب درسی قرار داده شده است که بسیار مفید و  ضروری می باشند. در بخش سوم کتاب سیر تا پیاز عربی دهم انسانی گاج نیز  سوالات تشریحی هر درس قرار گرفته است و برای تمرین امتحانات تشریحی دانش  آموزان کافی می باشند.

 

تعداد تست ها و سوالات

درسعنوانتعداد تست

1ذاک هو الله74
2انکم مسوولون82
3مطر السمک78
4التعایش السلمی77
5هذا خلق الله69
6المعالم الخلابه52
7صناعه النفط82
8یا من فی البحار عجائبه72
تست های کنکور سراسری108
مجموع694

 

ظاهر کتاب

در کتاب سیر تا پیاز عربی دهم انسانی گاج، سایز نوشتار در برخی بخش های  آن کوچک و در برخی دیگر از قسمت ها متوسط است. جنس کاغذ و کیفیت چاپ مناسب  می باشد. هر کدام از سه بخش کتاب با رنگ های متفاوت نوشته شده اند و به  جذابیت آن افزوده است. استفاده از جداول و کادربندی مطالب در درسنامه ها  دیده می شود و تفکیک توضیحات از هم انجام شده است. طراحی جلد کتاب سیر تا  پیاز عربی دهم انسانی گاج نیز معمولی است.

 

جمع بندی

با توجه به توضیحات گفته شده حجم کتاب سیر تا پیاز عربی دهم انسانی گاج  با داشتن سه بخش مجزا درسنامه، تست و سوالات تشریحی معقول است و استفاده  مناسب از هر بخش با توجه به نیاز دانش آموزان به خوبی امکان پذیر است.  استفاده از کتاب سیر تا پیاز عربی دهم انسانی گاج به عنوان منبعی کامل از  جهت داشتن پاسخ تمامی بخش های کتاب درسی در طول سال تحصیلی به دانش آموزان  پایه دهم رشته انسانی توصیه می شود.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
اسرافیل قربان پور
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دهم انسانی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
263
سال چاپ
1403
تست
دارد
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
شابک
9786003594319
وزن
507

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...