سیرتاپیاز هندسه دوازدهم گاج

سیرتاپیاز هندسه دوازدهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دوازدهم ریاضی
  • قطع کتاب: رحلی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
297,000
237,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز هندسه دوازدهم گاج

  


هدف از تألیف کتاب سیر تا پیاز هندسه دوازدهم گاج آماده کردن دانش‌آموزان پایه دوازدهم در امتحانات نهایی این پایه و کنکور سراسری بوده است. چیدمان فصل های این کتاب مطابق با  چیدمان فصل های کتاب درسی است و در فهرست آن اطلاعاتی نظیر نام، شماره و  مدت زمان فیلم هر جلسه و شماره صفحات مربوط به درسنامه، پرسش های چهارگزینه‌ای و پرسش های تشریحی آمده‌است.

در ابتدای کتاب 19 عدد QR Code آمده و همانطور که در ابتدای کتاب هم به  آن پرداخته شده، دانش‌آموز باید قبل از مطالعه درسنامه کتاب به مشاهده فیلم‌های آموزشی آن بپردازد. کتاب به سه بخش اصلی درسنامه، پرسش‌های چهارگزینه‌ای و  پرسش‌های تشریحی تقسیم شده است و در هر قسمت کلیه مطالب مربوط به هر سه فصل  (مانند درسنامه‌ها، تست‌ها و سوالات تشریحی) در آن بخش جمع شده است.

در قسمت پرسش‌های چهارگزینه‌ای و تشریحی، پاسخ‌های تشریحی مربوطه،  بلافاصله بعد از هر فصل آورده شده اند. متن نوشتاری این کتاب لحنی رسمی  دارد و برای استفاده در سال تحصیلی 1401-1402 مناسب است.

در ادامه به بررسی کتاب سیر تا پیاز هندسه دوازدهم گاج اثر«سعید قندچی» و «محمد طاهر شعاعی» می‌پردازیم.

در نگاه اول به کتاب با طراحی جلد خوب و خلاقانه کتاب و استفاده از  رنگ‌های مختلف مثل سبز، آبی و صورتی در چاپ هر قسمت از کتاب و همچنین صفحه  آرایی قابل قبول کتاب مواجه می‌شویم، اما با توجه بیشتر به کتاب، متوجه  ایرادات کاملاً اساسی و زیادی به مانند استفاده از برگه های بی‌کیفیت، چاپ  بد و بی‌کیفیت بودن متن چاپ شده در خیلی از صفحات و ترسیم اشکال بی‌کیفیت  به خصوص در بخش مقطع‌های مخروطی می‌شویم.

فونت نوشته‌ها در این کتاب مطلوب است، سایز نوشته‌ها مناسب است، اما چاپ  بی‌کیفیت آن در استفاده طولانی مدت، سبب ایجاد خستگی مفرط چشم و ملال‌آور  بودن مطالعه کتاب خواهد شد. با توجه به اینکه محتوای این کتاب هم برای کنکور سراسری و هم برای امتحانات نهایی و مدرسه نوشته شده است، حجم کاملاً منطقی و معقولی دارد و غلط املایی و علمی خاصی در آن دیده نمی‌شود.

به خاطر داشتن بیش از 17 ساعت فیلم آموزشی پیشنهاد می‌شود تا از این  کتاب در طول سال تحصیلی و همراه با کلاس‌های درس مدرسه و به عنوان منبع اول  استفاده شود، اما بعد از استفاده از این کتاب اگر دانش‌آموزی قصد رسیدن به  درصد بالا در کنکور سراسری را داشت بهتر است تا از کتاب‌های تست سطح  بالاتری به این منظور استفاده کند.

قبل از خرید اینترنتی کتاب سیر تا پیاز هندسه دوازدهم گاج ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنید.

 

آموزش (درسنامه) کتاب سیر تا پیاز هندسه دوازدهم گاج

اگر بخواهیم بحث وجود فیلم های آموزشی را از این کتاب جدا کنیم، متن  درسنامه این کتاب در مجموع خیلی ساده و قابل فهم نیست و به مانند کتاب جمع بندی، نکته و تست نوشته شده است و از بیان و تشریح مطالب خودداری کرده‌است، اما با وجود  فیلم‌های آموزشی و توضیحات مدرس میتوان گفت که این ضعف تا حد زیادی پوشانده  شده است.

با توجه به اینکه کتاب سیر تا پیاز هندسه 12 گاج در هر دو زمینه امتحانات نهایی مدرسه و کنکور‌سراسری پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان است، حجم بسیار کمی دارد،  اما دوگانگی زیادی در متن درسنامه آن دیده می‌شود. در برخی قسمت‌ها راه حل  های تستی در دستور کار قرار‌گرفته است، مثل وضعیت نقطه و خط نسبت به دایره  یا محاسبه دترمینان و در برخی موارد مانند خروج از مرکز بیضی نیز حل به  شیوه تشریحی صورت گرفته است.

با توجه به اینکه درسنامه این کتاب باید پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان در حل  تست‌های کنکور نیز باشد، اما این اتفاق در درسنامه رخ نداده است. متن درسنامه تا حدی ناقص است و مطالبی نظیر دایره آپولونیوسو یا بیضی و ویژگی‌ها که البته این نقص با  تست‌هایی که در متن درسنامه آمده‌است، تا حد زیادی پوشانده شده است.

اغلب تست‌هایی که در درسنامه آمده‌اند با توجه به متن درسنامه قابل  پاسخگویی نیستند و دانش‌آموزان برای حل آنها نیازمند آن هستند تا به  نکته‌ای که در پاسخ تشریحی آن سوال آمده است نیز مسلط باشند، اما بعد از  تسلط بر روی متن و تست‌های درسنامه، پاسخگویی به تست‌ها و سوالات تشریحی که  در قسمت‌های دوم و سوم کتاب آمده است، سریع‌تر و راحت تر صورت می‌گیرد. تست‌های ترکیبی زیادی در بین تست‌ها دیده می‌شود و برای پاسخگویی به آن‌ها لازم است به مطالب هندسه و حسابان پایه نیز تسلط داشت.

درسنامه این کتاب برای دانش‌آموزان خیلی ضعیف مناسب نیست و بهتر است،  آن‌ها ابتدا به مباحث کتاب درسی تا حدودی مسلط شوند و سپس به مطالعه این  کتاب بپردازند. همچنین دانش‌آموزانی که به درصد بالای 70 هندسه 3 در کنکور  سراسری فکر می‌کنند، نیز بهتر است از کتاب‌های دیگری استفاده کنند.

درسنامه کتاب سیر تا پیاز هندسه 3 گاج به هیچ وجه شامل نکاتی خارج از  حیطه کتاب درسی و کنکور سراسری نشده و همانطور که توضیح داده شده، حتی به  برخی از مباحثی که از آن‌ها در کنکور‌سراسری تست مطرح شده نیز نپرداخته  است.

 

تست (تمرین)

اگر روند تست زنی تست‌های این کتاب به گونه‌ای باشد که دانش‎‌آموز بعد  از حل تست‌های میکروطبقه بندی شده، آن‌ها را تحلیل و نکات مربوطه را چندین و  چند بار مرور کند، تعداد تست‌ها و مسائل این کتاب برای کنکور سراسری و  شرکت در آزمون‌نهایی مدرسه کفایت می‌کند.

تست‌های این کتاب تمامی تست‌های کنکورهای سال‌های اخیر رشته ریاضی را که با مطالب موجود در کتاب هندسه 3 منطبق باشند، در بر دارد و تست‌ها و  مسئله‌های نو و خلاقانه و با سطحی بالاتر از سطح تست‌های کنکور در بین  آن‌ها دیده نمی شود. بعضی از تست‌ها با نماد ستاره مشخص شده‌اند که نشان از سطح بالای آنها دارد، اما حل این تست‌ها نیازمند خلاقیت نیست.

تمامی تست‌های کتاب سیر تا پیاز هندسه دوازدهم گاج در مسیر و هم سطح کنکور سراسری و منطبق با مباحث کتاب درسی آورده شده اند و برای هر دانش‌آموزی با درصد کمتر از 70 درصد مناسب و قابل  استفاده است. تست‌های این کتاب اکثر تیپ تست‌های رایج مرتبط با درس هندسه 3  را در بر گرفته، اما بهتر می‌بود تا تست‌های کنکور رشته تجربی نیز در بین  تست‌ها آورده می‌شد.

چون این کتاب کاملاً تستی و کاملاً تشریحی نیست، در حل تست‌ها با  دوگانگی زیادی مواجه هستیم. در بعضی موارد با نکات تستی در پاسخنامه تحت  عنوان «نکته» مواجه هستیم و در بسیاری از موارد نظیر  «محاسبه خروج از مرکز بیضی»، سوال 303 کتاب و یا «وضعیت خط و دایره» از  بیان نکته‌های تستی رایجی که در بسیاری از کتاب‌ها موجود است، صرف نظر شده و  حل به روش عادی و منطبق با مطالب و راه حل‌های موجود در قسمت درسنامه صورت  گرفته است.

از ایرادات پاسخنامه این کتاب، عدم بیان لفظی راه حل است و در بسیاری از  موارد تنها به ارائه راه حل، بدون هیچ توضیح و شرحی برای سوال آمده است.  در قسمت پاسخنامه، چندی از سوالات با روش‌های متعددی حل شده‌اند تا سایر روش‌های حل نیز به دانش‌آموزان آموخته شود، ولی بررسی علت غلط بودن گزینه‌های نادرست را در بین پاسخ‌ها نمی‌بینیم.

 

تعداد تست ها و سوالات سیر تا پیاز هندسه دوازدهم

فصلتستسوالات تشریحی

اول:ماتریس و کاربردها13471
دوم: آشنایی با مقاطع مخروطی21876
سوم:بردارها19350
مجموع545197

 

موضوع
کتاب کمک آموزشی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دوازدهم ریاضی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
246
سطح
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786003599338
وزن
532

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...