سیرتاپیاز هندسه یازدهم گاج

سیرتاپیاز هندسه یازدهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: محمد طاهر شعاعی
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: یازدهم ریاضی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
385,000
308,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز هندسه یازدهم گاج

  


مقدمه

کتاب سیر تا پیاز هندسه یازدهم گاج از سه بخش آموزش، سوالات تستی و  سوالات تشریحی تشکیل شده است؛ بنابراین برای هر دوی امتحانات تشریحی و تستی  قابل استفاده است. چیدمان فصل ها مطابق کتاب درسی پایه یازدهم ریاضی است و  مطالب با ترتیب مناسبی بیان شده اند. فهرست کتاب سیر تا پیاز هندسه یازدهم  گاج شامل تیتر بخش ها و فصل ها و تصاویری برای آن هاست و اطلاعات بیشتری  ندارد. لحن به کاررفته در کتاب نیز رسمی است.

 

آموزش (درسنامه)

قسمت اول کتاب سیر تا پیاز هندسه یازدهم گاج (که در خود کتاب نام جلد  اول برای آن در نظر گرفته شده است) آموزش مباحث می باشد. مطابق کتاب درسی،  هر فصل به زیربخش هایی تقسیم شده است. به دنبال توضیحات هر موضوعی در  درسنامه، دو قسمت مثال و تست به عنوان سوالات آموزشی آورده شده است که مثال  ها سوالات تشریحی هستند که نسبت به تست ها ساده ترند و دانش آموزانی که  فقط می خواهند در سطح کتاب درسی و امتحانات مدرسه هندسه را یاد بگیرند یا  با محدودیت زمانی مواجه اند، می توانند به بخش مثال ها اکتفا کنند. بسته به  اهمیت و سطح دشواری مبحث آموزش داده شده تعداد این سوالات تغییر می کند.

حجم درسنامه معقول است و در کنار توضیحات مطالب، بسیاری از فعالیت‎ها و  تمارین کتاب درسی نیز پوشش داده شده اند و باقی فعالیت ها و تمارین در قسمت  های دوم و سوم کتاب، که سوالات هستند، تکمیل شده‎اند. قسمت هایی تحت عنوان  «برای علاقه مندان» آورده شده است که برای دست یابی به مهارت لازم برای حل  سوالات کنکور کمک کننده خواهند بود. البته تعداد این بخش ها در مجموعه ی  کتاب کم است. برای مثال مبحث زاویه ی دید و کمان حاوی، در این بخش قرار می  گیرند.

محتوای درسنامه خیلی از کتاب درسی فاصله نمی گیرد و در چهارچوب کلی آن  حرکت می کند؛ بنابراین در راستای سوالات کنکور و تمارین کتاب درسی است. از  آن جایی که بعضی از روابط مطرح شده، اثبات نیز شده اند یا مراحل رسیدن به  آن ها بررسی شده است یا مثلا در بحثی مانند مماس مشترک های دو دایره مراحل  مختلف کامل توضیح داده شده اند، کتاب از اکتفا به بیان مطالب به صورت کاملا  نکته وار، اجتناب کرده است. در کل، درسنامه برای پاسخگویی به سوالات پیش  رو تا حدود خوبی کفایت می کند.

کتاب سیر تا پیاز هندسه یازدهم گاج برای مخاطبانی با هر سطح مناسب است  اما برای دانش آموزان قوی و علاقه مند شاید انتخاب اول نباشد؛ زیرا مباحث  را خیلی بسط نمی دهد. دانش آموزان با پایه ی ضعیف تر می توانند برای آشنایی  بهتر با مباحث از این کتاب استفاده کنند. روابط مهمتر یا کاربردی تر، نکات  و مطالب با اهمیت بیشتر، از سایر متن به خوبی جدا نشده اند و تفاوت خاصی  با سایر جملات یا روابط به کاررفته در متن ندارند. بنابراین اصلاح این مورد  می تواند برای قسمت درسنامه بهبود دهنده باشد.

 

تست (تمرین)

قسمت دوم و سوم کتاب سیر تا پیاز هندسه یازدهم گاج به ترتیب سوالات تستی  و تشریحی هستند. سوالات این قسمت ها به همان ترتیب مطالب در بخش درسنامه  هستند. در قسمت سوالات تستی (بانک تست)، کلیه ی سوالات کنکور سراسری مرتبط  با آن موضوع، سوالات تألیفی و تعدادی از تمارین و فعالیت های کتاب درسی  آورده شده اند. با توجه به این موضوع، عمده ی تیپ سوالات را پوشش می دهد و  دانش آموز با حل این تست ها به تسلط خوبی بر روی مدل های مختلف سوالات  کنکور دست خواهد یافت.

تست ها به صورت میکروطبقه بندی نیستند و از ساده به دشوار و موضوعی مرتب  شده اند. یکی از ویژگی های مثبت این کتاب، مشخص کردن سوالات «واجب» است که  هم برای جمع بندی بسیار مناسب است هم برای دانش آموزان با محدودیت زمانی.  سوالات دشوارتر هم با علامت ستاره ی توپر مشخص شده اند. قسمت هایی نیز با  عنوان «برای علاقه مندان» آورده شده که کمی از سطح کتاب درسی بالاتر است.

تعداد تست های هر موضوع کافی است و در بعضی موارد می توانست بیشتر هم  باشد اما به صورت کلی تعداد سوالات مناسب است. سوالات چالش برانگیز و دارای  ایده های نو کمتر در آن دیده می شود. بنابراین دانش آموزان قوی و علاقه  مند شاید با چالش های مدنظرشان مواجه نشوند. در کل، با توجه به سطح بندی که  برای سوالات مشخص شده است این بخش از کتاب هم می تواند مورد استفاده ی  مخاطبان سال یازدهم یا دانش آموزان کنکوری با سطوح مختلف قرار گیرد.

پاسخ نامه ی تشریحی نیز بعد از سوالات آن فصل آورده شده که به صورت کامل  حل سوال و در صورت لزوم گزینه ها، در آن بررسی شده است و قسمت هایی تحت  عنوان نکته و تذکر هم در آن وجود دارد.

قسمت سوم کتاب بانک سوالات تشریحی است که سوالات امتحانات نهایی، برخی  تمارین کتاب درسی و سوالات تألیفی به صورت تشریحی در آن وجود دارند که شامل  سوالات اثباتی، محاسباتی، صحیح و غلط و جای خالی است. در انتهای هر فصل  پاسخ تشریحی این سوالات بررسی شده اند؛ به این صورت که روش های مختلفی برای  حل سوالات ارائه شده و در بعضی موارد روش کتاب درسی و روش دیگر را از هم  به صورت جداگانه نیز مشخص کرده است. اثبات‎ها نیز به صورت کامل هستند و  کتاب منبع مناسبی برای امتحانات نهایی و تشریحی است. اما سوالات ایده دار  یا چالش برانگیز را شامل نمی شود.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانتعداد تست

1دایره186
2تبدیل های هندسی و کاربردها83
3روابط طولی در مثلث146
مجموع415

 

ظاهر کتاب

در کتاب سیر تا پیاز هندسه یازدهم گاج از ترکیب رنگی آبی برای بخش  آموزش، صورتی برای بخش سوالات تستی و سبز برای سوالات تشریحی استفاده شده  است. سایز و فونت نوشته ها مناسب، خوانا و استاندارد هستند اما تغییر فونت  یا رنگ متن برای نکات یا روابط مهم می توانست بهتر باشد. نمودار و جزئیات  آن ها به خوبی رسم شده اند و اشتباه خاصی در کتاب دیده نمی شود. کاغذ به  کار رفته مرغوب و طرح روی جلد کاریکاتور Rene Descartes است که  می تواند  برای مخاطب جالب باشد. در کل از لحاظ ظاهری کتاب مقبول است.

 

جمع بندی

با توجه به این که کتاب سیر تا پیاز هندسه یازدهم گاج سه بخش مجزا دارد،  حجم آن معقول و مناسب است. کتاب می تواند برای دانش آموزانی که می خواهند  همزمان مهارت حل سوالات تستی و تشریحی را در کنار هم کسب کنند و از چهارچوب  کتاب درسی نیز خیلی فراتر نروند مناسب باشد.

سری کتاب های سیر تا پیاز آموزش، تست و سوالات امتحانی را در کنار هم  قرار می‎دهد که این ویژگی تا حدودی با سایر کتب متفاوت است. بهترین زمان  استفاده از این کتاب سال یازدهم است. برای دانش آموزان قوی تر یا کنکوری می  تواند در کنار یک کتاب دیگر هم استفاده شود.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
محمد طاهر شعاعی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
یازدهم ریاضی
قطع کتاب
رحلی
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786003596276
وزن
560

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...