سیرتاپیاز ریاضی هشتم گاج

سیرتاپیاز ریاضی هشتم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: عبدالرضا دراج, محمد جواد حیدری
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: هشتم
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
663,000
530,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز ریاضی هشتم گاج

  


چکیده

کتاب سیر تا پیاز ریاضی هشتم از انتشارات گاج یکی از کامل ترین کتب  موجود در بازار است که با توجه به نوع نوشتار و ساختار آن به تنهایی  توانسته هر آنچه مخاطب نیاز دارد را در اختیار او قرار دهد. این کتاب که به  سه کتاب در یک کتاب معروف است، شامل 3 بخش مجزا است که درس نامه های بخش  اول و سوالات تشریحی بخش دوم آن با هدف آماده سازی مخاطب جهت موفقیت در  آزمون های داخلی و سوالات تستی بخش سوم آن برای آمادگی شرکت در آزمون های  تیزهوشان و ورودی مدارس برتر تألیف شده اند.

درس نامه های موجود در بخش اول آن بسیار کامل و خود آموز هستند که این  فرصت را به مخاطب می دهد تا هر آنچه نیاز دارد بداند. لحن کتاب کاملاً رسمی  است و در فهرست کتاب تنها صفحات شروع هر فصل مشخص شده است. در ادامه به  بررسی کتاب سیر تا پیاز ریاضی 8 ام گاج اثر داریوش دارابی و رضا نصرت زاده  می پردازیم.

طرح جلد کتاب سیر تا پیاز ریاضی هشتم بسیار مرتبط و متناسب با اسم کتاب و  محتویات آن است. رنگ زمینه جلد کتاب، سبز است. استفاده از سه رنگ آبی، سبز  و صورتی برای سه بخش کتاب، آن ها را از یک دیگر مجزا می کند. از ترکیب رنگ  های زیادی برای صفحات کتاب استفاده شده است.

جنس کاغذ کتاب سیر تا پیاز ریاضی هشتم کاهی و رنگ آن تیره است که کاهی بودن ممکن است در برخی موارد باعث مشخص  شدن نوشته های پشت صفحه شود. فونت نوشته ها و فاصله بین خطوط متناسب است.  مرز هر قسمت به خوبی مشخص شده است و مخاطب را گیج نمی کند، اما برای برخی  سوالات فضای کافی برای پاسخ دهی وجود ندارد. اشکال نیز با کیفیت بالایی  ترسیم شده اند.

بخش اول و دوم کتاب سیرتاپیاز ریاضی هشتم گاج هر آنچه مخاطب نیاز دارد  تا در آزمون های ترم موفق شود را در اختیار وی قرار می دهد و سوالات تستی  بخش سوم مخاطب را برای شرکت در آزمون های تیزهوشان آماده می کند. البته  برای موفقیت در آزمون های تیزهوشان درس نامه های کتاب جوابگو نیستند و  مخاطب به یک منبع کمک آموزشی دیگر در کنار این کتاب نیاز دارد. کتاب حجم  زیادی دارد، البته با توجه به محتوای آن این حجم معقول است. این کتاب دارای  حجم 508 صفحه، 1080 سوال تشریحی و 1079 تست می باشد.

عدم هماهنگی بین سوالات تستی و درس نامه های کتاب ممکن است مخاطب را  دلزده کند. توصیه می شود از بخش اول و دوم همزمان با پیشرفت تحصیلی و کلاس  درس و از بخش سوم پس از پایان هر فصل و مرور درس نامه هایی قوی تر، استفاده  شود. قبل از خرید اینترنتی کتاب سیر تا پیاز ریاضی هشتم ادامه مطلب را  بخوانید.

 

آموزش (درسنامه)

درس نامه های کتاب سیر تا پیاز ریاضی هشتم در بخش اول قرار دارند و  همانند کتاب درسی در 9 فصل تنظیم شده اند. این درس نامه ها بی نظیرند و با  توجه به اسم کتاب که «سیر تا پیاز» است، واقعاً این اتفاق افتاده است و از  سیر تا پیازِ ماجرا را بیان می کنند. از ابتدایی ترین موضوع شروع به توضیح  می کند و با حل مثال موضوع را انتقال می دهد و گام به گام و مرحله به مرحله  مخاطب را به انتهای موضوع می رساند.

لحن روان و زبان شیوا درس نامه ها، مخاطب را خسته نمی کند و درک درس  نامه ها را کاری آسان می کند به طوریکه مخاطب به راحتی به عمق مطلب پی می  برد. نگاه عمیق آموزشی کتاب فرصت را به مخاطبین ضعیف و همچنین دانش آموزانی  که فرصت حضور در کلاس درس را ندارند می دهد تا به صورت خود آموز از درس  نامه های کتاب استفاده کنند. بنابراین می توان گفت دانش آموزان با هر سطح  آموزشی می توانند از این کتاب استفاده کنند.

عمده درس نامه کتاب سیر تا پیاز ریاضی هشتم گاج شامل مباحث کتاب درسی  هستند، یعنی این کتاب پوششی برای کتاب ریاضی هشتم است و کم پیش آمده مبحثی  فراتر از سطح کتاب، در میان درس نامه ها آورده شود. عناوین و سر فصل ها،  همان عناوین کتاب ریاضی هشتم می باشند. البته عمده توجه کتاب به مباحث اصلی  پایه هشتم است و بسیار سعی شده است توضیحات آن حول این محور باشد، به  طوریکه جای خالی برخی مباحث مانند کسرهای پلکانی، مسلسلی، کسرهای تلسکوپی،  فرمول تعداد شمارنده های اول مرکب و طبیعی، قرینه نقطه در دستگاه مختصات  نسبت به انواع خط، رقم یکان اعداد توان دار و … که لازم است تا مخاطب برای  شرکت در آزمون های تیزهوشان بداند، به چشم می خورد.

نکات و مسائل مهم تر درون کادرهای رنگی آورده شده اند تا هم مخاطب اهمیت  آن ها را بهتر درک کند و هم در استفاده مجدد، به راحتی در دسترس باشند.  توضیحات خسته کننده نیستند و سعی شده است با کلمات سبک، مطلب انتقال پیدا  کند که این عامل برای بسیاری مخاطبین مهم است که خوشبختانه در این کتاب  رعایت شده است.

یکی از بزرگ ترین ایراداتی که به کتاب سیر تا پیاز ریاضی 8 ام گاج وارد  است، عدم هماهنگی بین درس نامه ها و سوالات به خصوص در بخش سوالات تستی  است. به عنوان مثال در فصل اول تست هایی وجود دارد که درس نامه ای برای آن  ها در نظر گرفته نشده است. تست های مربوط به کسر های تلسکوپی نامتناهی، تست  های تبدیل عدد اعشاری با دوره گردش به کسر، تست های مولد اعداد اعشاری و …  نمونه هایی از این موارد هستند که بهتر است برای جذب بهتر مخاطب درس نامه  هایی مرتبط با این تست ها به کتاب اضافه شود.

 

تست (تمرین)

سوالات کتاب سیر تا پیاز ریاضی 8 ام در بخش دوم و سوم قرار دارند که  سوالات تشریحی در بخش دوم و سوالات تستی در بخش سوم آورده شده اند. طبقه  بندی سوالات تشریحی بر اساس درس نامه های هر فصل کتاب است به طوریکه مخاطب  می تواند پس از هر موضوع، سوالات تشریحی مربوط به آن را حل کند. ترتیب  سوالات به نظر درست نیست، زیرا معمولاً استاندارد به این صورت است که  سوالات صحیح و غلط و جای خالی در ابتدای هر بخش و سوالات تشریحی در انتهای  بخش آورده شوند که در این کتاب این موضوع رعایت نشده است.

سوالات این قسمت همگی استاندارد و در سطح کتاب درسی هستند، به طوریکه  درس نامه های کتاب سیر تا پیاز ریاضی هشتم جواب گوی پاسخ دهی به آن ها می  باشند و سوال غیر متعارف و سنگین و همچنین سوالاتی که فاقد درس نامه باشد  در کتاب وجود ندارد. تعداد سوالات نیز متناسب با موضوع است و دانش آموزان  به راحتی می توانند با حل آن ها تسلط خود را روی مطالب اصلی تضمین کنند.  همچنین در انتهای هر فصل نیز یک آزمون استاندارد آورده شده است تا مخاطب  بتواند خود را محک بزند.

از ویژگی های خوب کتاب می توان به این نکته اشاره کرد که در ابتدای  سوالات هر قسمت، صفحه ای که پاسخ نامه در آن قرار دارد مشخص شده است تا  مخاطب به راحتی به آن دسترسی داشته باشد. همگی سوالات این بخش تألیفی  هستند. پاسخ نامه سوالات در انتهای همین بخش قرار دارند. هر چند پاسخ نامه  دو ستونه است، اما توضیحات آن بسیار کامل است و مخاطب با مراجعه به آن می  تواند ابهام خود را رفع نماید.

مخاطب این سوالات تمامی دانش آموزان هستند و مرور آن ها مخاطب را برای  شرکت در آزمون های داخلی مدرسه آماده می سازد. اما در آخرین بخش کتاب که  سوالات تستی در آن قرار دارند، ذکر این نکته حائز اهمیت است که تمامی  سوالات این قسمت از آزمون هایی مانند تیزهوشان، مسابقات ریاضی، ورودی مدارس  برتر، پیشرفت تحصیلی، انرژی اتمی، کانگورو و… جمع آوری شده اند. پس مخاطب  به راحتی می تواند به تست های کتاب اعتماد کند و برای شرکت در این آزمون ها  از آن ها استفاده کند. همچنین تعداد زیاد سوالات هر قسمت نیز از دیگر  ویژگی های خوب این کتاب می باشد.

در کتاب سیر تا پیاز ریاضی هشتم گاج، طبقه بندی سوالات نیز بر طبق درس  نامه ها است و مخاطب می تواند پس از هر درس نامه و حل سوالات تشریحی آن به  سراغ سوالات تستی برود. سطح بسیاری از تست ها از سطح کتاب درسی بالاتر است و  عمدتاً می توان گفت تست های ساده و آسان به ندرت در میان آن ها دیده می  شود. حتی برای حل برخی از آن ها تمرکز و تسلط کامل و کافی نیاز است.

همانطور که در بخش درس نامه گفته شد برای بسیاری تست ها درس نامه ای در  نظر گرفته نشده است که این امر موجب نارضایتی بسیاری مخاطبین است. هر چند  توضیحات پاسخ نامه کامل است، اما وجود درس نامه برای تست های بالاتر از سطح  کتاب درسی، می تواند مخاطبین بیشتری را جذب خود کند.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانسوال تشریحیآزمون تشریحیتست

1عدد های صحیح و گویا9923169
2عددهای اول472476
3چند ضلعی ها11224148
4جبر و معادله10524144
5بردار و مختصات832388
6مثلث9323108
7توان و جذر10823148
8آمار و احتمال8421104
9دایره722394
آزمون نوبت اول
41
آزمون نوبت دوم
28
مجموع8032771079
موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
عبدالرضا دراج, محمد جواد حیدری
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
هشتم
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
518
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786220306092
وزن
1.098 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...