سیرتاپیاز زبان انگلیسی دهم گاج

سیرتاپیاز زبان انگلیسی دهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • متعلقات: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: سعید ابراهیمی
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دهم ریاضی, دهم تجربی, دهم انسانی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
340,000
272,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز زبان انگلیسی دهم گاج

  


مقدمه

هدف از تالیف کتاب سیر تا پیاز انگلیسی دهم گاج بی نیاز کردن دانش  آموزان پایه دهم از استفاده از هر کتاب دیگری بوده است؛ به این خاطر که سه  جلد کتاب آموزش، تست و آزمون در آن آورده شده است. کتاب سیر تا پیاز  انگلیسی دهم گاج هم برای آمادگی در کنکور و هم برای آمادگی در امتحانات  تشریحی مدارس و امتحانات نهایی تالیف گردیده است و چیدمان علمی کتاب بر  استاندارد خود کتاب درسی مطابق است. لحن کتاب نیز رسمی است.

 

آموزش (درسنامه)

درسنامه ی کتاب سیر تا پیاز زبان انگلیسی دهم گاج متن قابل فهم و روانی  دارد و با به کارگیری کادرها و عناوین با رنگهای مختلف به خواننده کمک  میکند متن را راحت تر بخواند. درسنامه تمامی بخشهای مختلف موجود در کتاب را  دربر میگیرد و حتی قسمتی جدید مانند ترجمه کل متن های کتاب درون آن آورده  شده است. این بخش علیرغم اینکه ممکن است به دانش آموزان با سطوح پایین تر  کمک قابل توجهی بکند به حجم درسنامه افزوده است. در کل چون کتاب تقریبا  تمامی این قسمتها را پوشش داده است و واژگان را هم به طور کامل با مثال در  انتهای هر درس آورده است حجمی بیشتر از حد متعارف دارد ولی دانش آموز را از  مراجعه به چندین کتاب و مرجع بی نیاز میسازد.

همانطور که مؤلف در ابتدا اشاره کرده است، کتاب درسی و محتوای آن به طور  کامل مدنظر نویسندگان بوده است و از این رو تمارین و تستهای کتاب با بهره  گیری از تمارین کتاب درسی نوشته شده است. در لابه لای متن درسنامه، تست  هایی وجود دارد که با استفاده از مفاهیم گفته شده در همان بخش تألیف شده  اند و این موضوع به دانش آموز کمک میکند تا نحوه استفاده از مفاهیمی که  مدنظر طراحان تست است را ببیند و متوجه شود.

به نظر میرسد درسنامه سعی داشته است تا تمامی سطوح دانش آموزان را دربر  بگیرد (همانطور که ترجمه کلیه متون کتاب درسی در آن آورده شده است) اما این  جامعیت ممکن است برای برخی دانش آموزان با سطح بسیار بالا غیر ضروری باشد،  ولی در این نکته که برای طیف وسیعی از دانش آموزان مفید و قابل استفاده  است، شکی نیست.

چون کتاب سیر تا پیاز زبان انگلیسی دهم گاج هم به مسائل تشریحی و هم به  تست پرداخته است، میتوان گفت در حد وسط بازه قرار میگیرد. درسنامه شامل  تمامی نکات موجود در کتاب درسی است و از بخش بخش آن تمرین و سوال طراحی شده  است که به دانش آموز با سطح پایین کمک شایانی در برقراری ارتباط با مفاهیم  هر درس میکند. پرداختن به خود کتاب درسی موجب شده است تا کتاب در سطح کتاب  درسی باقی بماند و مؤلف سمت طرح مفاهیم و سوالات غیر متعارف و سخت نرفته  است.

 

تست (تمرین)

در کتاب سیر تا پیاز انگلیسی دهم گاج برای هر تست کنکور ۵ تست برای هر  فصل درنظر گرفته شده که به نظر تعداد مناسبی می آید. تستها در دو بخش آورده  شده اند که بخش اول تستهای گرامر و واژگان به همراه یک Cloze Test و Reading  را شامل میشود و در بخش دوم به طور خاص روی سوالات متنی تمرکز شده است.

تستها به ترتیب مفاهیم آموزش داده شده در درسنامه آورده شده اند ولی سطح  سوالات شیب سختی خاصی ندارد و بر اساس نوع سوال تنظیم شده است. تستها به  شکل میکرو طبقه بندی آورده نشده اند اما تیپ های مختلف سوال از جمله تیپ  های اصلی گرامر، واژگان، Cloze و Reading را دربر میگیرد و همچنین در خود بخشهای گرامر و واژگان تیپ های مختلف سوالات متعارف را شامل میشود.

در بخش آزمونها بیشتر مسائل و آزمون های تشریحی طرح شده اند که مناسب  امتحانات تشریحی مدارس و آزمون های نهایی هستند. آزمون های آزمایشی و تستی  در همان جلد دوم در خلال سوالات تستی به کار رفته اند و بخش جداگانه ای  برای آزمون تستی دادن وجود ندارد. تستهای کتاب در سطح کتاب درسی و کنکور  است و بالاتر از آن نیست. تستها به طورکلی مسیر کتاب درسی را پیش گرفته اند  و طبیعتا بدین ترتیب از مسیر کنکور خارج نشده اند.

پاسخ های تشریحی تمامی قسمتها جامع، به همراه ترجمه کل بخش انگلیسی و  طرح نکته موجود در تست آورده شده است. پاسخ تشریحی کتاب از جمله کاملترین  پاسخ های کتاب هایی مانند خودش است. دانش آموزان با سطوح متوسط و پایین  استفاده بسیار خوبی از تست های کتاب خواهند کرد و به تسلط نسبی در آن  خواهند رسید.

به طور کلی، دانش آموزانی که نیاز به یک مرجع خوب با سطح کتاب درسی  هستند، کتاب سیر تا پیاز انگلیسی دهم گاج مناسب و مفید خواهد بود و مخصوصا  در آزمونهای تشریحی نقش بسزایی خواهد داشت.

 

تعداد تست ها و سوالات

درسعنوانتعداد تست

1Saving Nature125
2Wonders of creation125
3Value of Knowledge125
4Traveling the world125
مجموع500

 

ظاهر کتاب

در کتاب سیر تا پیاز زبان انگلیسی دهم گاج سایز و فونت نوشته ها مناسب و  خواناست و دانش آموز در خواندن متن دچار مشکل نخواهد شد. استفاده از  کادرها با رنگهای مختلف و جداسازی بخشهای کتاب به خوبی صورت گرفته است که  منجر به تفکیک پذیری بخشهای مختلف کتاب میشود. تنوع رنگی به کار رفته در  کتاب مناسب است و تندی رنگ آن چشم را اذیت نمی کند. همچنین طرح روی جلد آن  مانند بقیه کتاب های سیرتا پیاز گاج، سبز تیره است و کیفیت جلد و کاغذ آن  هم مناسب است.

 

جمع بندی

حجم کتاب سیر تا پیاز انگلیسی دهم گاج با توجه به محتوای اضافه به کار  رفته در آن (مانند ترجمه تمامی متون کتاب درسی و واژگان کامل هر درس) مناسب  است و ویراستاری آن به خوبی صورت گرفته است. ایده جدید کتاب های سیرتا  پیاز همان وجود سه جلد کتاب در یک جلد است و همچنین آوردن ترجمه متون کتاب  درسی نیز فکر تازه ای بوده است.

کتاب سیر تا پیاز انگلیسی دهم گاج میتواند به عنوان منبع اول برای بیشتر  دانش آموزان استفاده شود و دانش آموز را به تسلط نسبی در تست زنی و همچنین  تسلط خوبی بر مفاهیم تشریحی برساند. بهترین زمان استفاده همگام با تدریس  معلم و مطالعه ی آن به صورت درس به درس خواهد بود.

متعلقات
کتاب کمک آموزشی
مولف
سعید ابراهیمی
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دهم ریاضی, دهم تجربی, دهم انسانی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
171
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786003598041
وزن
398

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...