سیرتاپیاز عربی دهم گاج

سیرتاپیاز عربی دهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: علی رستگار
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دهم ریاضی, دهم تجربی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
295,000
236,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز عربی دهم گاج

  


مقدمه

همان طور که در مقدمه ی کتاب نیز اشاره شده است کتاب سیر تا پیاز عربی  دهم گاج به سه بخش تقسیم شده است و به گونه ای مطالب 3 کتاب در 1 کتاب  آورده شده است که در ادامه به آن می پردازیم. هدف از تالیف کتاب سیر تا  پیاز عربی دهم گاج ایجاد آمادگی دانش آموزان پایه دهم ریاضی و دهم تجربی در  امتحانات تشریحی و هم چنین آشنایی با سوالات تستی عربی دهم می باشد.  چیدمان دروس مطابق با کتاب درسی است. لحن کتاب نیز رسمی است و با زبانی  ساده نوشته شده است.

 

آموزش (درسنامه)

همان طور که در قسمت مقدمه بیان شد کتاب سیر تا پیاز عربی دهم گاج پیش  رو دارای سه بخش آموزش، تست و سوالات تشریحی است. در بخش اول به صورت درس  به درس به یک سری موارد پرداخته شده است. ابتدا ترجمه متن درس به صورت کلمه  به کلمه و روان نوشته شده است و بعد از آن جدول واژگان به همراه مترادف،  متضاد و جمع مکسر از متن درس و تمارین آورده شده است. سپس به قواعد درس به  همراه مثال پرداخته شده است.

قواعد هر درس با زبانی ساده بر اساس چارچوب کتاب درسی جدید در برگیرنده ی  همه مطالب می باشد. قواعد تکمیلی که شامل مطالبی است که کتاب درسی به آنها  نپرداخته است با عنوان «ویژه علاقه مندان» نوشته شده است و مطالعه آنها  برای امتحانات تشریحی ضرورتی ندارد. در درس اول این کتاب نیز قواعد سه سال  دوره ی اول متوسطه جهت یادآوری بیان شده است.

درسنامه شامل مثال های ساده و مفید برای هر مطلب می باشد. درسنامه ی  کتاب سیر تا پیاز عربی دهم گاج به گونه ای نوشته شده است که همه ی دانش  آموزان در تمامی سطوح می توانند از آن بهره گیرند. در آخر نیز ترجمه بخش  «حوار» و پاسخ و ترجمه ی تمامی تمارین آن درس قرار داده شده است.

به طور کلی قابل ذکر است که درسنامه ی کتاب سیر تا پیاز عربی دهم گاج به  تمامی مطالبی که دانش آموز پایه دهم برای شرکت در امتحانات تشریحی به آن  نیازمند است اعم از ترجمه دروس، ترجمه بخش حوار، پاسخ تمارین و انوار قرآن  به خوبی پرداخته است. درسنامه فاقد تست می باشد.

نکات مربوط به ترجمه متن هر درس در صورت نیاز در قسمت پاورقی ترجمه متن  آن درس نوشته شده است و به طور کلی در رابطه با تمارین درسی و هم چنین  قواعد نیز توضیحاتی برای یک مطلب که برای فهم بهتر دانش آموز نیاز است، در  قسمت پاورقی توضیح داده شده است. برخی نکات مربوط به هر تست در قسمت پاسخ  نامه آمده است. دانش آموزان برای فهم بهتر باید به پاسخ نامه مراجعه کنند.

 

تست (تمرین)

این بخش از کتاب سیر تا پیاز عربی دهم گاج که بعد از بخش آموزش قرار  داده شده است، شامل پرسش های چهار گزینه ای از چهار بخش واژگان، ترجمه و  مفهوم، درک مطلب و قواعد به صورت درس به درس می باشد. در انتهای پرسش های  چهار گزینه  ای هر بخش نیز پاسخ نامه تشریحی آن آورده شده است. تست ها برای  هر قسمت در تعدادی مناسب جهت یادگیری هر مطلب آورده شده است و دانش آموزان  می توانند به طور موازی با تدریس هر درس در طول سال تحصیلی به آنها  بپردازند.

سطح تست های قواعد همانند مطالب گفته شده در درسنامه است و مخاطب آنها  دانش آموزان متوسط پایه دهم است. در مجموع می توان گفت تعداد و سطح تست ها  برای فراگیری مطالب کتاب مفید می باشد. پاسخ نامه تشریحی نیز کامل می باشد و  بررسی همه ی گزینه ها در آن صورت گرفته است. برای پاسخ گویی به سوالات بخش  واژگان باید جدول مربوط به واژگان و کلمات مترادف و متضاد و قسمت حوار هر  درس مطالعه شود. تست های ترجمه هر درس در برگیرنده ی مطالب مرتبط با آن درس  و نکات قواعد مربوط به آن درس می باشد.

در آخر بعد از تست های ترجمه نیز تست مفهوم آورده شده است، اما تعداد  آنها کم است. برای هر درس نیز یک متن در قسمت درک مطلب قرار داده شده است.  از نکات مثبت کتاب می توان به آوردن تست های کنکور سراسری در پایان سوالات  تالیفی اشاره کرد.

در بخش آخر کتاب نیز سوالات امتحانی در تیپ های مختلف برای هر درس به  همراه دو نمونه امتحان نوبت اول و  نوبت دوم منطبق بر استاندارد آموزش و  پرورش همراه با پاسخ نامه تشریحی آورده شده است و از نکات قابل توجه این  کتاب  جهت جمع بندی برای امتحانات می باشد. در آخر قابل ذکر است که کتاب  پیش رو با داشتن سوالات تشریحی و تستی میتواند منبع مناسبی جهت ایجاد  آمادگی برای شرکت در امتحانات برای دانش آموزان پایه دهم باشد.

 

تعداد تست ها و سوالات

درسعنوانتعداد تست

1ذاک هوالله66
2المواعظ العددیه62
3مطر السمک65
4التعایش السلمی59
5هذا خلق الله62
6ذوالقرنین62
7یامن فی البحار عجائبه63
8صناعه التلمیع فی الادب الفارسی64
تست های کنکور سراسری82
مجموع585

 

ظاهر کتاب

در کتاب فونت نوشتار متوسط است. صفحه آرایی، کیفیت چاپ و کاغذ همگی  مناسب می باشد. طراحی جلد نیز معمولی است. در هر بخش از رنگ های متفاوت  برای نوشتار استفاده شده است و استفاده از جداول نیز به خوبی صورت گرفته  است. مطالب با نظم خوبی نوشته شده اند و جداسازی مطالب در همه ی بخش های  کتاب به خوبی مشاهده می شود.

 

جمع بندی

حجم کتاب سیر تا پیاز عربی دهم گاج با توجه به مطالب بیان شده معقول می  باشد. کتاب سیر تا پیاز عربی دهم گاج بر خلاف کتاب های میکرو این انتشارات  که به صورت تخصصی به آموزش نکات تستی و تست زنی جهت شرکت در کنکور می  پردازند، با داشتن درسنامه های کامل در آموزش مفاهیم کتاب درسی جهت بهره  گیری در امتحانات مفید می باشد. استفاده از این کتاب به دانش آموزان پایه  دهم توصیه میشود اما برای دانش آموزان کنکوری کارآمد نمی باشد.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
علی رستگار
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دهم ریاضی, دهم تجربی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
140
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786220308133
وزن
330

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...