کتاب جامع نهم EQ گاج

کتاب جامع نهم EQ گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: سعید ابراهیمی, سعید قدردان, علی اکبر طالبی, فاطمه...
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: نهم
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
680,000
544,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

کتاب جامع نهم EQ گاج

  


کتاب پرسمان EQ جامع نهم که شامل دروس اصلی این پایه، یعنی ریاضی، عربی،  علوم، زبان انگلیسی و فارسی است با هدف آماده سازی دانش آموزان پایه نهم  جهت شرکت در آزمون نهایی تألیف شده است. هر درس شامل درس نامه، نکات و  نمونه سوالات امتحانی است تا دانش آموزان به منبعی استاندارد دسترسی داشته  باشد.

درس نامه های این کتاب مکمل کتاب درسی هستند و وجود سوالات متنوع در  کنار سوالات کتاب درسی مخاطب را به آنچه نیاز دارد، می رساند. لحن کتاب  کاملاً رسمی است و در قسمت فهرست شماره صفحات شروع هر فصل ذکر شده است. در  ادامه به بررسی کتاب پرسمان جامع نهم گاج اثر سعید ابراهیمی، سعید قدردان،  علی اکبر طالبی، فاطمه حسینی رباطی و لیلا علی نژاد می پردازیم.

روی جلد کتاب مشخصات آن ذکر شده است و طرح روی جلد متناسب با اسم کتاب  است. رنگ سبز-آبی جذابیتی خاص به کتاب بخشیده. جنس ورق کاغذ کتاب از تفاله  نیشکر است، هر چند تیرگی آن انعکاس نور را کمتر می کند و در مصرف چوب و  کاغذ صرفه جویی می شود اما ضخامت آن کم است که در بسیاری موارد باعث مشخص  شدن مطالب پشت صفحه می شود. ترکیب رنگ های متفاوت برای حاشیه هر کتاب مرزی  میان آن ها تعریف می کند. فونت نوشته ها متناسب است.

پاسخ نامه ها نیز هر چند دو ستونه هستند، اما فاصله مناسب بین خطوط،  شلوغی آن را کمتر می کند. کتاب EQ جامع نهم حجم زیادی دارد که البته با  توجه به تعداد کتاب های موجود در آن، این حجم منطقی و معقول است. کتاب  دارای 2342 تست و سوال تشریحی و حجم 506 صفحه می باشد.

محتویات کتاب به خوبی توانسته اند آنچه را مخاطب نیاز دارد در اختیار او  قرار دهند و کتاب را به هدف خود نزدیک تر کنند. دقت علمی کتاب بالاست.  توصیه می شود مخاطب هم زمان با هر درس کتاب درسی خود، از این کتاب استفاده  کند. قبل از خرید اینترنتی کتاب پرسمان جامع 9 ام گاج ادامه مطلب را  بخوانید.

محصولات مرتبط: کتاب های آمادگی دفاعی نهم

آموزش (درسنامه)

در درس علوم، درس نامه ها به صورت فصل به فصل نوشته شده به این صورت که  هر فصل کتاب به صورت پیوسته بررسی شده است. مباحث با مباحث کتاب درسی  مطابقت دارد و عناوین نیز همان عناوین اصلی هستند. توضیحات درس نامه ها، هم  سطح کتاب درسی و مکمل توضیحات دبیر در کلاس درس است. این توضیحات نه عمیق و  نه به صورت نکته ای هستند و بین این دو حالت پیش رفته اند. عناوین با رنگی  متفاوت نوشته شده اند تا مرز میان هر قسمت باشد. استفاده از” تذکر” و  “توجه” مطالب مهم تر را گوشزد می کند.

در درس عربی، ابتدا به ترجمه متن درس و سپس حل سوالات کتاب درسی پرداخته  شده، به طوریکه تمارین هر درس نیز حل شده اند. قواعد هر درس نیز پس از  ترجمه درس آورده شده تا مخاطب با مرور آن، مطالب را به یاد بیاورد و بتواند  به راحتی به سوالات پاسخ دهد.

در درس زبان، ابتدا متون کتاب درسی ترجمه شده اند، کلمات در یک بخش  جداگانه قرار دارند تا مخاطب تاکید بیشتری روی آن ها داشته باشد. گرامر هر  درس نیز به طور کامل به همراه مثال گفته شده تا مخاطب با سرعت بیشتری  فرآیند یادگیری را پشت سر بگذارد.

در درس ریاضی نهم کمی کار متفاوت است، هر فصل به چند بخش تقسیم شده است که هر بخش تحت عنوان  “درس نامه” توضیح داده شده است. درس نامه های این قسمت نیز همانند درس  علوم هستند و بین تدریس عمیق و نکته ای قرار دارند. میان درس نامه ها، ”  تعریف”، ” قرار داد”، “نکته” و “تذکر” هایی آورده شده تا مخاطب اهمیت آن ها  را بیشتر درک کند و هنگام مطالعه تمرکز بیشتری روی آن ها داشته باشد. در  این بخش نیز وجود مثال های آموزشی کمک فراوانی می کند تا مخاطب تسلط بیشتری  روی مباحث پیدا کند.

 

 

آخرین کتاب بررسی شده کتاب فارسی است که بررسی این کتاب به صورت درس به  درس انجام شده است. هر درس کتاب فارسی نهم، به صورت یک درس جداگانه در  اینجا بررسی شده، اما طبقه بندی کمی متفاوت است، به طوریکه در ابتدای هر  درس، ابتدا تاریخ ادبیات درس و سپس واژگان آورده شده است تا مخاطب به  جزئیات نیز دسترسی داشته باشد. معنی و مفهوم اشعار به طور کامل گفته شده  است. دستور زبان نیز تحت عنوان ” دانش های زبانی و ادبیاتی” گفته شده اند  تا مخاطب بتواند به تمامی قسمت های هر درس به طور جداگانه دسترسی داشته  باشد.

در هر پنج کتاب، مباحث در درس نامه ها کاملاً هم سطح کتاب درسی و در جهت  پوشش تمارین هر کتاب هستند. مباحث پیشرفته و فراتر از سطح کتاب در اینجا  جایی ندارند. مخاطب درسنامه های کتاب تمامی دانش آموزان هستند. حتی دانش  آموزان ضعیف تر نیز می توانند از این کتاب استفاده کنند. ذکر این نکته حائز  اهمیت است که این کتاب در کنار توضیحات دبیر و کتاب درسی می تواند مفید  واقع شود، پس مخاطب بهتر است ابتدا درس را کامل یاد بگیرد و سپس به این  کتاب رجوع کند.

محصولات پیشنهادی: کتاب سمپادیوم نهم

تست (تمرین)

سوالات در هر پنج کتاب، پس از هر درس یا فصل آورده شده اند تا مخاطب با  مرور آن ها میزان تسلط خود را روی کتاب بسنجد. سوالات عمدتاً تشریحی هستند.  وجود انواع تیپ سوال مانند کامل کردنی، صحیح و غلط، تعریف کنید، پاسخ  کوتاه، وصل کردنی و پاسخ تشریحی بلند این فرصت را به مخاطب می دهد تا با  تمامی جوانب مباحث آشنا شود و هر مبحث را از زوایای مختلفی بررسی کند.

کتاب شامل تست نیز می باشد، اما این تست ها در ادامه سوالات تشریحی هر  فصل قرار دارند و شماره آن ها ادامه سوالات قبلی است. در واقع کتاب مانور  زیادی روی تست نداده است ولی در درس زبان، آخرین مبحث هر درس یک آزمون تستی  است و مخاطب با آزمون تستی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در درس علوم، عربی، زبان و فارسی چون هر فصل و هر درس به صورت پیوسته  انجام شده است، وجود سوالات پس از آن به عنوان سوالات کل فصل به خوبی می  تواند به مخاطب کمک کند تا بدون دانستن عناوین هر مبحث به سوالات پاسخ دهد،  اما در درس ریاضی سوالات پس از هر مبحث قرار دارند، در واقع مخاطب مبحث هر  سوال را می داند و این کار ذهن مخاطب را به چالشی که دلخواه است نمی  کشاند. درس ریاضی سوالات فصل ندارد که بهتر است برای آنکه مخاطب تسلط کامل  تری پیدا کند، یک بخش دیگر تحت همین عنوان به آن اضافه شود.

تعداد سوالات در هر کتاب بسیار متناسب است، زیرا هم تمام فصل را شامل می  شوند و هم در برگیرنده تمام موضوعات هستند. همچنین سوالات همگی در راستای  هدف اصلی کتاب آورده شده اند. هر چند سوالات همگی تألیفی هستند، اما تشابه  بسیار بالایی با سوالات آزمون نهایی دارند که البته بهتر بود از سوالات  آزمون های نهایی نیز استفاده می شد. سوالات کتاب های درسی تا حد بالایی به  این کتاب جهت داده است به طوریکه نمونه هایی با تشابه بسیار بالا از آزمون  ها در این کتاب یافت می شود.

وجود پاسخ نامه های تشریحی با توضیحات کامل نیز می تواند به مخاطب کمک  کند. پاسخ نامه های هر فصل در انتهای آن قرار گرفته اند تا در صورت لزوم  بررسی شوند که توصیه می شود مخاطب حتماً، حتی با رسیدن به پاسخ درست نیز،  آن ها را چک کند.

 

 

 

تعداد تست ها و سوالات

ردیفدرسسوالات تشریحی و تستی

1علوم تجربی851
2عربی420
3زبان انگلیسی137
4ریاضی474
5فارسی460
مجموع2342
موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
سعید ابراهیمی, سعید قدردان, علی اکبر طالبی, فاطمه حسینی رباطی, لیلا علی نژاد
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
نهم
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
506
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786003594104
وزن
1.106 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...