سیرتاپیاز فیزیک یازدهم ریاضی گاج

سیرتاپیاز فیزیک یازدهم ریاضی گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: امیر حسین محمدپور, هادی حمزه پور
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: یازدهم ریاضی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
540,000
433,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز فیزیک یازدهم ریاضی گاج

  


مقدمه

هدف از تالیف کتاب سیر تا پیاز فیزیک یازدهم رشته ریاضی گاج طبق گفته ی  مولف آمادگی دانش آموزان پایه یازدهم ریاضی برای امتحانات نهایی و کنکور  سراسری بوده است، که شامل سه قسمت آموزش، بانک تست و بانک سوال می باشد و  طبق توصیه ی مولف دانش آموزان در ابتدا باید به مطالعه ی جلد آموزش  بپردازند و سپس به حل سوالات تشریحی و در آخر به حل سوالات تستی بپردازند.

از این منظر طبق گفته ی مولف، چیدمان قسمت های کلی مناسب نمیباشد، زیرا  سوالات تشریحی بعداز سوالات تستی آورده شده اند. چیدمان فصل ها و بخش های  این کتاب کمک آموزشی دقیقا منطبق بر فصل های کتاب درسی می باشد. لحن کتاب  نیز رسمی است.

 

آموزش (درسنامه)

صفحه ی 10 تا صفحه ی 184 کتاب سیر تا پیاز فیزیک یازدهم رشته ریاضی گاج  به آموزش اخصاص دارد و در مقایسه با حجم کتاب درسی تقریبا معقول است. با  وجود نقدهایی که به طرز چینش زیر مباحث درسنامه وارد است (مثلا بهتر بود  برای توضیح روش باردار کردن اجسام با مالش، بعد از توضیح کلیت این روش سری  الکتریسیته مالشی را بیان میشد و سپس با کمک سری به بیان مثال پرداخته  میشد) اما درسنامه ساده و قابل فهم است و تمامی بخش های کتاب درسی را در بر  میگیرد.

بخاطر داشتن تعداد تست و مثال مناسب دانش آموز مطالب را به خوبی فرا  میگیرد و همچنین سعی شده است که تمارین کتاب درسی در قالب مثال در متن  درسنامه گنجانده شود. مثلا برای بحث پایستگی و کوانتیده بودن بار سه مثال و  یک تست آورده شده که طبق گفته ی مولف دوتا از مثال ها برگرفته از متن کتاب  درسی می باشد و همچنین سعی شده است که از سوالات کنکور های سراسری و آزمون  های نهایی سال های اخیر استفاده شود. اما غالبا تست ها و مثال ها تالیفی  می باشند.

مولف در روند آموزشی خود سعی کرده است با مخاطب قرار دادن تمامی دانش  آموزان درسنامه ای جامع بنویسد به همین خاطر از پایه ای ترین قسمت ها شروع  کرده است و به صورت عمیق به آموزش آن قسمت پرداخته است. مثلا برای توضیح  قانون کولن ابتدا تاریخچه ی این دانشمند را بیان کرده و رفته رفته به بررسی  مثال های نکته دار پرداخته و نکات کنکوری را نیز بیان کرده است.

مطالعه ی درسنامه ی کتاب سیر تا پیاز فیزیک یازدهم رشته ریاضی گاج برای  پاسخگویی به سوالات مطرح شده در متن کافی است و از آنجایی که مثال ها و تست  ها از آسان به سخت چیده شده اند، دانش آموز میتواند بعد از حل مثال ها و  حفظ نکات بیان شده با مطالعه ی قسمت ویژه ی علاقه مندان سطح علمی خود را  ارتقا دهد. در کل درسنامه از هر جهت بسیار خوب میباشد و دانش آموزان با  اختصاص دادن وقت کافی برای مطالعه ی درسنامه ی این کتاب میتوانند در این  درس پیشرفت کنند.

 

تست (تمرین)

سوالات تستی کتاب سیر تا پیاز فیزیک یازدهم رشته ریاضی گاج در صفحات 185  تا 411 و سوالات تشریحی در صفحات 417 تا 511 چیده شده اند که مخاطب سوالات  کلیه ی دانش آموزان سال یازدهم در تمامی سطوح علمی میباشد. تعداد سوالات  تستی مطرح شده در هر فصل مناسب است و دانش آموزان میتوانند با بررسی تمامی  سوالات و یا حتی حل بخشی از سوالات به تسلط کافی برسند و همانگونه که مولف  در مقدمه ی کتاب بیان کرده به دلیل کنار هم قرار گرفتن سوالات تستی و  تشریحی در این کتاب دانش آموز از هر کتاب دیگری بی نیاز خواهد بود.

تست های این بخش به صورت میکروطبقه بندی هستند و بعد از بیان عنوان هر  بخش سوالات از آسان به سخت چیده شده اند و همچنین بخش هایی نیز برای دانش  آموزان علاقه مند در نظر گرفته شده است. این بخش ها شامل مطالب و مفاهیمی  هستند که از کتاب درسی حذف شده اند و یادگیری این بخش ها که بالاتر از سطح  کنکور است میتواند برای دانش آموزان مفید باشد و از آنجایی که معلوم نیست  در کنکور سراسری امسال چگونه سوال مطرح خواهد شد، نمیتوان بیان اینگونه  سوالات را جزو نقاط ضعف کتاب به حساب آورد.

همچنین به دلیل بالا بودن حجم سوالات بیان شده، در هر بخش سوالات  شناسنامه دار کنکور سراسری  کمتر به چشم میخورد و اکثر سوالات تالیفی  هستند. همچنین بعضی از سوالات از آزمون های آزمایشی گاج انتخاب شده اند.

پاسخ تست ها نیز کاملا تشریحی است اما پاسخ برخی از تست ها می بایست  تشریحی تر می بود. مثلا بهتر بود مولف سوال 154 را که مربوط به رابطه ی  کولن می باشد، تشریحی تر حل میکرد و توضیحات بیشتری می داد. یا تست 40 را  که مربوط به قانون کولن میباشد از دو راه حل میکرد و فقط به بیان راه حل  سریعتر اکتفا نمیکرد.

اما در کل پاسخ های تشریحی کتاب سیر تا پیاز فیزیک یازدهم رشته ریاضی  گاج ساده و قابل فهم میباشند. در عین حال میشد پاسخ های تشریحی بهتر از این  نوشته شوند. در سوالات تعریفی و مفهومی تک تک گزینه ها به صورت مشخص بررسی  نشده است و مولف با بیان تعریف کلی گزینه ی درست را انتخاب کرده و گزینه  های غلط را حذف میکند.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانتعداد تست

1الکتریسیته ساکن341
2جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم340
3مغناطیس204
4القای الکترومغناطیسی و جریان متناوب201
مجموع1086

 

ظاهر کتاب

در کتاب سیر تا پیاز فیزیک یازدهم رشته ریاضی گاج سایز و فونت نوشته ها  مناسب است. همچنین نمودارها و اشکال نیز مرتب و تمیز رسم شده اند. اما تنوع  رنگ های به کار رفته کم است و باعث یکنواختی و کسلی میشود. طرح روی جلد  کتاب کاریکاتور آقای فاراده است که تداعی گر فصل پنجم این کتاب یعنی القای  الکترومغناطیس می باشد که جلب توجه میکند. کیفیت کاغذ و صفحه آرایی نیز  مناسب است. جذابیت های ظاهری این کتاب زیاد نیستند و جز تصاویر محدودی  موضوع قابل ذکری ندارد.

 

جمع بندی

حجم کتاب سیر تا پیاز فیزیک یازدهم رشته ریاضی گاج در مقایسه با محتوای  آن معقول است. زیرا کتاب سیر تا پیاز در برگیرنده ی سه کتاب مجزا در یک جلد  می باشد و دانش آموزان میتوانند در تمام طول سال به عنوان منبع اول برای  یادگیری، تفهیم و تسلط از آن استفاده کنند و به همین خاطر نمیتوان مطالعه  کتاب را به زمان خاصی محدود کرد. باید کتاب موازی با تدریس معلم مطالعه  شود. همچنین از لحاظ غلط های املایی و علمی میتوان گفت تقریبا ایرادی وجود  ندارد.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
امیر حسین محمدپور, هادی حمزه پور
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
یازدهم ریاضی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
500
سال چاپ
1403
تست
دارد
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
شابک
9786003596047
وزن
1.06 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...