کارپوچینو ریاضی نهم گاج

کارپوچینو ریاضی نهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: داریوش دارابی, رضا طاری, نرجس تیمناک
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: نهم
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
350,000
280,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

کارپوچینو ریاضی نهم گاج

  


کتاب کار ریاضی نهم کارپوچینو از مجموعه انتشارات گاج با توجه به روند  تغییرات کتاب‌های درسی و نحوه آموزش جدید به‌خوبی توانسته است، جایگاه خود  را بین دانش آموزان و حتی معلمان عزیز پیدا کند. هدف اصلی کتاب آموزش  گام‌به‌گام مطالب درسی کتاب ریاضی پایه نهم است، بطوریکه هر دانش‌آموز با  هر سطح آموزشی می‌تواند به‌خوبی از این کتاب استفاده کند و بهره لازم را از  این کتاب ببرد. کتاب با لحنی کاملاً رسمی، زبانی شیوا و گویا نوشته‌ شده  است.

درس‌نامه، سؤالات تشریحی و تستی متفاوت و آزمون‌های پایان فصل بخش‌های  اصلی تشکیل‌ دهنده هر فصل این کتاب هستند. فهرست کتاب کمی ناقص است و تنها  صفحات شروع هر فصل را مشخص کرده است. در ادامه به بررسی کتاب کارپوچینو  ریاضی نهم گاج اثر داریوش دارابی، رضا آقا علی طاری و نرجس تیمناک می  پردازیم.

طرح روی جلد کتاب کار ریاضی نهم گاج زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد و  از بسیاری نمادهای ریاضی استفاده ‌شده است. رنگ قرمز روی جلد کتاب ریاضی نهم کارپوچینو چشم بیننده را به خود خیره می‌کند. صفحه‌آرایی کتاب بسیار عالی  صورت گرفته است و ترکیب رنگ‌های مختلف برای شکل‌ها، عناوین مبحث‌ها، شماره  سؤالات و … زیبایی منحصر به ‌فردی به کتاب داده است.

فونت کتاب به‌جز در قسمت پاسخنامه که بسیار ریز است، متناسب در نظر  گرفته ‌شده است، به‌طوری‌که چشم را اذیت نمی‌کند. اشکال با کیفیت و وضوح  ‌بالا ترسیم ‌شده‌اند و جای هیچ ابهامی برای مخاطب باقی نمی‌گذارند. کاغذ  کتاب سفید است و کیفیت بالایی دارد.

حجم کتاب ریاضی 9 ام کارپوچینو گاج با توجه به محتویات آن بسیار معقول  است. این کتاب در مجموع دارای 120 تست، 765 سوال تشریحی است و 220 صفحه  است. در نگارش املایی و علمی کتاب دقت بسیار بالایی صورت گرفته است  به‌طوری‌که غلط املایی و علمی خاصی در بررسی اولیه کتاب دیده نمی‌شود. از  تمارین کتاب بهتر است همگام با کلاس درس استفاده کرد، هم‌چنین سؤالات پایان  فصل، محک بسیار خوبی در شب‌های امتحان هستند.

کتاب به‌تنهایی جوابگوی نیاز یک دانش‌آموز پایه نهم برای شرکت در آزمون  نهایی است، اما برای شرکت در آزمون‌های تیزهوشان، ورودی مدارس برتر و … در  کنار این کتاب به منبع دیگری نیاز است.قبل از خرید اینترنتی کتاب ریاضی نهم  کارپوچینو گاج ادامه این مطلب را بخوانید.

محصولات مرتبط: کتاب های آمادگی دفاعی نهم

آموزش (درسنامه)

کتاب کار ریاضی 9 ام کارپوچینو همانند کتاب درسی شامل 8 فصل می‌باشد.  درس‌نامه‌ها در کادری آبی‌رنگ بسیار ساده، خلاصه و قابل‌ فهم هستند و درک  آن‌ها کار دشواری نخواهد بود. همچنین از ذکر توضیحات اضافه و بدون محتوا  خودداری شده است به‌طوری‌که دانش‌آموز را خسته نکنند. در واقع این کتاب  به‌جای آموزش تستی و نکته وار هدف خود را روی عمق دادن به مطالب متمرکز  کرده است.

مباحث و سرفصل‌های درس‌نامه مطابق با کتاب درسی می‌باشند و عنوانی در  کتاب درسی دیده نمی‌شود که در این کتاب به آن پرداخته نشده باشد.  درس‌نامه‌ها و مطالب آن به‌گونه‌ای انتخاب ‌شده‌اند که پاسخ‌گوی دانش  آموزان برای حل سؤالات و تست ها باشند.

هرچند آموزش‌ها پله به پله و مرحله‌ای است اما همانند سایر کتاب‌های کار  که عمدتاً هدفشان یادگیری بیشتر با استفاده از تمرینات متنوع است، نویسنده  کتاب کارپوچینو ریاضی نهم فرض کرده است دانش آموزان مطالب را کاملاً یاد  گرفته اند و از این ‌رو درس‌نامه‌ها را صرفاً جهت یادآوری آورده است.

همچنین تعداد مثال‌های این کتاب بسیار کم در نظر گرفته‌ شده است و در  برخی مباحث تنها به استفاده از یک مثال بسنده شده است. بنابراین لازمه  استفاده از این کتاب تسلط کافی و کامل بر مطالب کتاب درسی در کلاس درس توسط  دبیر محترم است. پرسش‌های تشریحی هر قسمت بعد از هر درس‌نامه آورده  شده‌اند که جهت تمرین و مرور هستند.

در کتاب کار ریاضی 9 گاج از گفتن مباحث پیشرفته‌تر از مباحث کتاب و  هم‌چنین مباحث مربوط به تیزهوشان خودداری شده است و مطلبی بالاتر از سطح  کتاب آورده نشده است. به‌ عنوان‌ مثال باز و بسته بودن مجموعه‌ها، تفاضل  متقارن، احتمال پیوسته، کسرهای مسلسلی، معادلات توانی، تعداد ارقام و رقم  یکان اعداد توان دار بزرگ، اتحاد مکعب دوجمله‌ای و فاصله دونقطه از یکدیگر  در صفحه مختصات نمونه‌هایی از این موارد هستند. این مطالب که بیشتر  موردتوجه دانش آموزان تیزهوش قرار دارد و در بسیاری از آزمون‌های پایه نهم  سوالاتی از آن‌ها دیده می‌شود بهتر بود در بخش‌های مجزا  به کتاب اضافه  شود.

 

تست (تمرین)

سؤالات کتاب ریاضی 9 ام کارپوچینو در چند بخش به‌صورت مجزا آورده  شده‌اند. بخش اول سؤالات که پرسش‌ها و تمرینات تشریحی هستند بلافاصله بعد  از هر درس‌نامه قرار دادند که این امر به مخاطب کمک می‌کند پس از مرور  درس‌نامه به‌راحتی بتواند با این سؤالات خود را محک بزند. سؤالات اولیه  معمولاً ساده‌تر هستند تا مخاطب به‌راحتی بتواند از نکته‌های درس‌نامه برای  حل آن استفاده کند. حل این سؤالات با توجه به محتویات درس‌نامه‌ها به نظر  کار ساده‌ای خواهد بود که این سادگی اولیه، جهت پایه‌گذاری مطلب در ذهن و  تثبیت آن است، به‌طوری‌که مخاطب مفهوم اولیه را به‌خوبی فرا گیرد.

تعداد این سؤالات بسیار متناسب با موضوع درس‌نامه است. تنوع آن‌ها باعث  تسلط روی مطلب خواهد شد به‌طوری‌که حتی سؤالات کتاب درسی را نیز پوشش  می‌دهند و به‌گونه‌ای انتخاب ‌شده‌اند که در صورت نیاز مخاطب، نمونه مشابه  برای تمرین مجدد را در اختیار داشته باشد. انواع  سؤال در بین این سؤالات  تشریحی دیده می‌شود از سؤالات تستی و صحیح و غلط گرفته تا سؤالات کامل  کردنی و جای خالی.

از ویژگی خوب کتاب کار ریاضی نهم می‌توان به این موضوع اشاره کرد که  فضای کافی برای حل تمرینات داخل کتاب برای دانش‌آموز در نظر گرفته‌ شده است  که این کار قدرت تمرکز دانش‌آموز هنگام حل سؤال را بالا می‌برد. مخاطب این  تمرینات تمامی دانش آموزان هستند. در واقع هر دانش‌آموز با هر سطح آموزشی  به‌راحتی می‌تواند از سؤالات این بخش کتاب استفاده کند. اما این سؤالات  همگی تألیفی هستند که با توجه به اینکه دانش آموزان سال نهم باید در آزمون  نهایی شرکت کنند بهتر است سؤالات آزمون نهایی سال‌های قبل با ذکر سال آزمون  و استان آن به سؤالات تشریحی اضافه شود. این سؤالات پاسخ‌نامه تشریحی  ندارند که بهتر بود این مورد نیز به کتاب اضافه می شد.

بخش دوم سؤالات، سؤالات تستی یا چهارگزینه‌ای هستند که برخلاف قسمت قبل،  تعداد این سؤالات برای هر فصل بسیار کم در نظر گرفته‌ شده است که بهتر است  با توجه به اینکه بسیاری مخاطبین قصد شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس برتر  برای پایه دهم را دارند، تعداد تست ها افزایش یابند. در بین این تست ها،  تست هایی از آزمون‌های نمونه دولتی دیده می‌شود، هرچند تعداد آن‌ها محدود  است اما باعث آشنایی جزئی دانش‌آموز با سطح این آزمون‌ها می شود.

بخش سوم سؤالات از کتاب کارپوچینو ریاضی نهم گاج که پایان هر فصل قرار  دارد، آزمون پایانی فصل است که دانش‌آموز به‌راحتی می‌تواند خود را برای  آزمون آماده کند و بیشتر مناسب ایام امتحانات و شب امتحان هستند. هم‌چنین  آزمون‌هایی برای نوبت اول و نوبت دوم در کتاب آورده شده است.

در انتهای کتاب به‌صورت بسیار فشرده پاسخ‌نامه سؤالات چهارگزینه‌ای و  آزمون‌های پایانی فصل‌ها آورده شده است. توضیحات این بخش کامل است اما  فشردگی این قسمت ممکن است برای برخی مخاطبین خوشایند نباشد.

 

تعداد تست ها و سوالات

درسعنوانسوالات تشریحیتستآزمون تشریحی پایان فصل

1مجموعه ها901522
2عددهای حقیقی521525
3استدلال و اثبات در هندسه911522
4توان و ریشه581524
5عبارت های جبری551526
6خط و معادله های خطی661524
7عبارت های گویا461520
8حجم و محاسبات611524
آزمون نوبت اول و دوم27 + 32
مجموع519120246
موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
داریوش دارابی, رضا طاری, نرجس تیمناک
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
نهم
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
220
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
ندارد
شابک
9786003595330
وزن
472

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...