کتاب جامع هشتم EQ گاج

کتاب جامع هشتم EQ گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: رضا نصرت زاد, سعید ابراهیمی, سعید قدردان, لیلا علی...
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: هشتم
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
680,000
544,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

کتاب جامع هشتم EQ گاج

  


مقدمه

کتاب مجموعه سؤالات خوب (Excellent Questions) ای کیو جامع هشتم از مجموعه انتشارات گاج باهدف آماده‌سازی هر چه بیشتر دانش آموزان پایه 8 ام جهت شرکت در آزمون‌های داخلی و همچنین آموزش عمقی مطالب درسی و  به‌عنوان یک منبع قوی در کنار کتاب درسی که هم شامل درس‌نامه‌های مفصل و  روان و هم شامل نمونه سؤالات مختلف باشد، تألیف شده است. در ادامه به بررسی  کتاب جامع ای کیو هشتم گاج می پردازیم. این کتاب در مجموع دارای 2315  تمرین تشریحی و تستی است و 496 صفحه است.

کتاب پرسمان جامع هشتم EQ تجمیع یافته 5 کتاب  ریاضی، علوم، فارسی، عربی و انگلیسی می‌باشد. لحن کتاب رسمی و ادبی اما با  زبانی شیوا است بطوریکه مفهوم به‌خوبی منتقل می‌شود. فهرست کتاب تنها شامل  صفحات شروع هر درس (فصل) می‌باشد. قبل از خرید اینترنتی کتاب پرسمان ای کیو  هشتم ادامه این مطلب را بخوانید.

 

آموزش (درسنامه)

اولین مبحث هر درس کتاب ای کیو جامع هشتم گاج، درس‌نامه است.  درس‌نامه‌ها مفصل و با توضیحات کامل همراه هستند، بطوریکه خواننده با آن‌ها  احساس غریبی و ناآشنایی نمی‌کند. مفهوم کلی را واضح و بدون هیچ‌گونه حاشیه  و توضیح اضافه بیان می‌کنند. عناوین درس‌نامه‌ها، مطابق با عناوین کتاب  درسی هستند بنابراین مکملی برای کتاب درسی خواهند بود. عناوین هر مبحث کتاب  با تیتری مشخص و بارنگی متفاوت بیان‌ شده است. نکات مهم‌تر نیز در کادری  مجزا آورده شده‌اند تا در صورت مرور دوباره به‌راحتی در دسترس باشند.  تذکرهایی در کنار درس‌نامه‌ها و نکات آورده شده است و وجه تمایز نکات را  گوشزد می‌کند تا از اشتباهات احتمالی مخاطب خودداری کند.

نگاه درس‌نامه‌ها، نگاهی آموزشی است و درس‌نامه‌ها باهدف آموزشی نوشته‌  شده‌اند. خیلی کم پیش‌آمده که درس‌نامه یا مبحثی فقط در قالب نکته بیان‌  شده باشد. توضیحات درس‌نامه‌ها، جدای از توضیحات کتاب درسی نیستند و با آن  منافاتی ندارند، بنابراین توصیه می‌شود ابتدا کتاب درسی مطالعه شود، سپس  برای یادگیری بهتر و بیشتر به این کتاب مراجعه شود. در درس‌هایی که فهم و  درک درس‌نامه با مثال به‌سادگی انجام می‌پذیرد، از آوردن آن دریغ نشده است و  مثال‌های متعدد و متنوع که نکته درس‌نامه را به‌خوبی منتقل می‌کند به‌وفور  آورده شده است.

در کتاب پرسمان هشتم EQ هر درس در چند بخش و از  چند نظر مورد بررسی قرار گرفته است، تاریخ ادبیات، واژگان، معنی و مفهوم  درس، دانش‌های زبانی و ادبی ملاک‌هایی هستند که توسط آن‌ها هر درس تجزیه و  تحلیل می‌شود. مخاطب اصلی درس‌نامه‌های کتاب تمامی دانش آموزان پایه هشتم  هستند و همه دانش آموزان می‌توانند از این کتاب به‌عنوان یک منبع آموزشی و  در کنار کلاس و درس و توضیحات دبیر معلومات مخاطب را افزایش دهند.

البته نمی‌توان از کتاب پرسمان جامع هشتم EQ گاج  به‌عنوان یک منبع قوی در آزمون‌های تستی تیزهوشان یا آزمون‌های ورودی  مدارس برتر استفاده کرد و می‌توان گفت دانش آموزان تیزهوش نمی‌توانند  ارتباط قوی با کتاب برقرار کنند که با توجه به هدف تألیف کتاب این امر  بدیهی است.

درس‌نامه‌های کتاب جوابگوی نیاز دانش آموزان برای حل سؤالات کتاب هستند  بطوریکه نویسنده بسیار سعی کرده است از آوردن نکات و مسائل پیشرفته‌تر از  سطح کتاب درسی خودداری کند که این امر به‌وضوح در تمامی درس‌ها و مخصوصاً  درس ریاضی هشتم دیده می‌شود حتی در سؤالات تستی نیز تمامی سؤالات در حد کتاب هستند.

 

تست (تمرین)

در کتاب پس از درس‌نامه‌ها، سؤالات آورده شده‌اند که بخش بزرگی از کتاب جامع eq هشتم گاج را شامل می‌شوند، با توجه به اینکه کتاب بیشتر به‌عنوان یک منبع  کمک‌آموزشی استفاده می‌شود، می‌توان گفت سؤالات کتاب از اهمیت ویژه‌ای  برخوردار هستند.

در هر درس در بین سؤالات، هر نوع سؤالی آورده شده است تا دانش‌آموز  بتواند با انواع سؤال، اطلاعات و دانسته‌های خود را آزمایش کند. سؤالات  کامل کردنی که بیشتر جنبه افزایش مهارت تست‌زنی دارند، سؤالات صحیح و غلط  که باعث می‌شود مخاطب به‌صورت نکته‌ای مطالب را مرور کند، در برخی درس‌ها  مانند علوم، سؤالات” تعریف کنید” که باعث می‌شود مفهوم کلی یک اصطلاح در  ذهن تثبیت شود، “پاسخ دهید” ها که بیشتر جنبه آمادگی برای آزمون را دارند و  عمدتاً به‌صورت تشریحی هستند و بخش آخر سؤالات، سؤالات تستی و  چهارگزینه‌ای که مناسب آزمون‌های ورودی هستند. در درس عربی پاسخ تمارین  کتاب درسی نیز آورده شده است، همچنین در درس زبان انگلیسی سؤالات امتحانی  هم قرار دارد.

حجم و تعداد سؤالات بسیار متناسب با موضوع فصل هستند، البته برای  دانش‌آموزانی که بخواهند به‌صورت ویژه تست کار کنند کتاب ای کیو هشتم گاج  منبع قوی‌ای نیست، هرچند با توجه به هدف کتاب که بیشتر درس‌نامه‌های آموزشی  و بانک سؤالی امتحانی است این امر بدیهی است.

سؤالات و تست‌ها طبقه‌بندی شده نیستند و سطح آن‌ها مشخص نشده است، اما  معمولاً حل کردن آن‌ها با توجه به توضیحات درس‌نامه‌ها کار دشواری نخواهد  بود، بنابراین می‌توان مخاطب سؤالات را تمامی دانش آموزان نام برد  به‌طوری‌که هر سطح آموزش می‌تواند از مطالب کتاب استفاده کند.

تنوع تست‌ها و فراوانی سؤالات به‌گونه‌ای است که علاوه بر اینکه فرآیند  یادگیری را تثبیت می‌کند، سؤالات کتاب درسی را نیز شامل می‌شود بطوریکه حل  سؤالات تسلط بر موضوع را تضمین می‌کند. سؤالات همگی تألیفی هستند و منبع  سؤالات مشخص نشده است، اما خیلی بهتر است تست‌های آزمون‌های سرشناس و معتبر  نیز به کتاب اضافه شود. سؤالات همگی در سطح کتاب هستند و سؤالات فراتر از  سطح کتاب در آن دیده نمی‌شود و می‌توان گفت درس‌نامه کتاب جوابگوی حل  سؤالات می‌باشد.

پاسخ‌نامه سؤالات در انتها هر درس آورده شده است، جواب‌ها عمدتاً خلاصه  هستند. هر جا لازم باشد و برای حل سؤال نکته خاصی باید گفته شود، در پاسخ  تشریحی سؤال به نکته آن اشاره‌شده است البته برای اینکه حجم کتاب پرسمان  جامع هشتم EQ گاج بیشتر نشود، پاسخ‌نامه‌ها به‌صورت دو ستونه هستند که در برخی موارد ممکن است باعث خستگی چشم شوند.

 

تعداد تست ها و سوالات

عنوانتمارین تشریحی و تست

علوم هشتم731
عربی هشتم416
انگلیسی هشتم143
ریاضی هشتم575
فارسی هشتم450
مجموع2315

 

ظاهر کتاب

رنگارنگ بودن جلد کتاب پرسمان جامع هشتم ایکیو گاج در نگاه اول مخاطب را  به خود خیره می‌کند، اما یکی از ایراداتی که به کتاب گرفته می‌شود، طرح  روی جلد کتاب است که عبارت EQ با فونت درشت نوشته  شده است که ممکن است در نگاه اول همه این کتاب را با کتاب‌های هوش هیجانی  اشتباه بگیرند. صفحه‌آرایی کتاب زیبایی خاص خود را دارد، بطوریکه زمینه  تیره کاغذ را از نظر و چشم دور می‌کند اما فونت کتاب کمی ریز است که در  برخی موارد چشم را اذیت می‌کند. اشکال با کیفیت بالایی ترسیم شده‌اند.

 

جمع بندی

حجم کتاب پرسمان جامع هشتم EQ گاج هرچند زیاد  است اما با توجه به محتویات آن متناسب با موضوع و تعداد کتاب‌های گنجانده‌  شده در آن می‌باشد. از ویژگی‌های خوب این کتاب می‌توان به فرآیند تولید  کاغذ در آن کرد که بیشتر مورد توجه دوستداران طبیعت قرار می‌گیرد، زیرا از  تفاله نیشکر استفاده‌ شده است و برای کاغذ آن هیچ درختی قطع نشده است.

با توجه به حجم بالای کتاب دقت نگارشی و علمی آن بالا بوده و ایراد  املایی و علمی در آن دیده نمی‌شود. به دانش آموزان و مخاطبین آن توصیه  می‌شود هم‌زمان با کتاب درسی و کلاس درس از کتاب استفاده کنند تا بتوانند  بهره کافی را از تمام این کتاب ببرند.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
رضا نصرت زاد, سعید ابراهیمی, سعید قدردان, لیلا علی نژاد
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
هشتم
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
494
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
تست
دارد
شابک
9786003594098
وزن
1.066 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...