گسسته و آمار و احتمال کنکور IQ گاج

گسسته و آمار و احتمال کنکور IQ گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: آرش عمید
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دوازدهم ریاضی, یازدهم ریاضی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
620,000
496,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

گسسته و آمار و احتمال کنکور IQ گاج

  


چکیده

مشابه سایر کتب سری آی کیو از انتشارات گاج، کتاب گسسته و آمار و احتمال  کنکور با هدف افزایش مهارت تست زنی داوطلبان کنکور و بالا بردن آمادگی آن  ها با استفاده از نمونه سوالات و نمونه تست های کنکور سراسری تألیف شده  است. عمده مطالب کتاب، سوالات آمار و احتمال یازدهم و گسسته دوازدهم است و  بخش کوتاهی در حد یک فصل کتاب به موضوع اصول شمارش ریاضی دهم پرداخته است.  این کتاب فاقد درسنامه است.

مخاطب اصلی کتاب تمامی داوطلبان شرکت در آزمون سراسری هستند و مطالب آن  جوابگوی نیاز مخاطبین برای شرکت در آزمون نهایی و پایان ترم نیست. فصل های  کتاب به عناوین مختلفی تقسیم شده است و هر عنوان شامل تعدادی تست می باشد.  در قسمت فهرست کتاب تنها صفحات شروع هر فصل مشخص شده است. پاسخ نامه تشریحی  نیز در بخش دوم کتاب قرار گرفته است.

در ادامه به بررسی کتاب گسسته و آمار و احتمال IQ گاج اثر حامد حسین خانی، مرتضی فهیم علوی و علیرضا شریف خطیبی می پردازیم.

همانند سایر کتب سری IQ گاج، طرح روی جلد کتاب لوگوی IQ و زمینه رنگ آن  بنفش است. جنس کاغذ کتاب کاهی است که از مزایای آن می توان انعکاس کمتر نور  و از معایب آن می توان به مشخص بودن مطالب پشت صفحه اشاره کرد. فونت نوشته  ها مناسب است اما فاصله بین خطوط کم است که ممکن است در برخی موارد چشم را  به خطا وا دارد.

صفحه آرایی و رنگ بندی کتاب بسیار ساده است بطوریکه بالای هر صفحه یک  کادر طوسی رنگ وجود دارد و علامت گذاری سوالات با رنگ آبی است. اَشکال با  کیفیت بالایی ترسیم شده اند. مرز هر قسمت به خوبی مشخص شده است و مخاطب را  گیج نمی کند.

در نهایت می توان گفت وجود نمونه سوالات کنکور و سوالاتی که با درصد  بالایی متشابه با سوالات کنکور هستند، این کتاب را به یکی از بهترین و غنی  ترین منابع کنکور تبدیل کرده است به طوریکه مخاطب در درس گسسته و آمار و  احتمال احساس نیاز به کتابی دیگر نمی کند. حجم کتاب متناسب است و دقت علمی  کتاب بسیار بالاست. این کتاب دارای 413 صفحه و 1543 تست می باشد. علامت  گذاری سوالات و پاسخ نامه کامل از ویژگی های بسیار خوب این کتاب است.

توصیه می شود مخاطب با برنامه ریزی دقیق از تمامی مطالب این کتاب بهره ببرد و در صورت محدودیت زمانی تنها به تست های ضروری بپردازد.

پیش از خرید اینترنتی کتاب گسسته و آمار و احتمال IQ گاج ادامه مطلب را بخوانید.

 

تست (تمرین)

به دلیل عدم وجود درس نامه، شرط استفاده از سوالات کتاب گسسته و آمار و  احتمال آی کیو، تسلط کامل و کافی بر مطالب پایه ای و کتاب درسی است. جامعیت  مطالب و مرتبط بودن آن ها به یک دیگر و همچنین همراه بودن سوالات درس آمار  و احتمال و گسسته در آزمون سراسری همواره دغدغه ذهن بسیاری از داوطلبان  کنکور بوده است تا منبعی در دسترس باشد که بتوانند با استفاده از آن به  آمادگی کافی برای شرکت در آزمون برسند.

تمامی سوالات کتاب چهار گزینه ای هستند و سوالات تشریحی در این کتاب  وجود ندارد، از این رو اگر به دنبال قبولی در آزمون پایان ترم نهایی هستید،  این کتاب کمکی به شما نمی کند.

فصل های کتاب گسسته و آمار و احتمال IQ به این صورت مرتب شده اند که در  فصل اول، اصول شمارش پایه دهم و در فصل های بعدی آمار یازدهم و در نهایت به  گسسته دوازدهم پرداخته شده است. تست ها به صورت موضوعی طبقه بندی شده اند و  هر فصل به چند عنوان مختلف تقسیم شده است، تا مخاطب با توجه به نیاز خود،  در صورت محدودیت زمانی در قسمتی که ممکن است ایراد و مشکلی داشته باشد به  آن بپردازد.

عناوین به خوبی مشخص شده است. این عناوین منطبق بر سر فصل های کنکور  سراسری است به طوریکه هر مبحث و مطلبی که در کنکور سراسری مورد سوال واقع  می شود در این کتاب به آن پرداخته شده است.

تعداد سوالات هر فصل بسیار متناسب است. همچنین وجود نمونه سوالات کنکور  سراسری در هر قسمت، باعث آشنایی مخاطب با سوالات کنکور خواهد شد. سوالات  همگی در مسیر کنکور نوشته شده اند و سوالات خارج از عرف و بالاتر از کنکور  در آن دیده نمی شود.

از ویژگی های خوب کتاب گسسته و آمار و احتمال گاج علامت گذاری تست ها می  باشد. یعنی تست های ضروری، تست هایی با ضرورت کمتر و تست هایی که فقط برای  کسانی است که به درصدهای بالا فکر می کنند به صورت جداگانه مشخص شده اند  تا مخاطب با سطح آموزشی خود به حل آن ها بپردازد.

پاسخ نامه کتاب فوق العاده است. توضیحات پاسخ نامه چیزی از درسنامه کم  ندارند، به طوریکه در حل سوال، پس از ذکر گزینه یک درس نامه‌ی مفصل با  توضیحات کامل به همراه مثال قرار داده شده است تا مخاطب در صورت نیاز با  رجوع به آن، به نکته حل سوال پی ببرد و سوالات مشابه را با دقت و سرعت  بالاتری حل کند.

در صفحات پایانی کتاب گسسته و آمار و احتمال IQ گاج، سوالات کنکور  سراسری 98 و 99 آورده شده اند تا مخاطب پس از مرور سوالات کتاب، در روزهای  قبل از کنکور بتواند آمادگی خود را بالاتر ببرد. این قسمت تنها پاسخ نامه  کلیدی دارد. البته بهتر است سایر سوالات نیز پاسخ نامه کلیدی داشته باشند  تا مخاطب بدون دیدن راه حل جواب خود را چک کند.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
آرش عمید
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دوازدهم ریاضی, یازدهم ریاضی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
536
سال چاپ
1403
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
ندارد
تست
دارد
شابک
9786220308003
وزن
1.112 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...