سیرتاپیاز فیزیک یازدهم تجربی گاج

سیرتاپیاز فیزیک یازدهم تجربی گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: امیر حسین محمدپور, هادی حمزه پور
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: یازدهم تجربی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
520,000
416,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

سیرتاپیاز فیزیک یازدهم تجربی گاج

  


مقدمه

هدف از تالیف کتاب سیر تا پیاز فیزیک یازدهم تجربی گاج طبق گفته ی مولف،  آمادگی دانش آموزان پایه یازدهم تجربی برای امتحانات نهایی و کنکور سراسری  بوده است، که شامل سه قسمت آموزش، بانک تست و بانک سوال می باشد و طبق  توصیه ی مولف دانش آموزان در ابتدا باید به مطالعه ی جلد آموزش بپردازند و  سپس به حل سوالات تشریحی و در آخر به حل سوالات تستی بپردازند. از این منظر  طبق گفته ی مولف چیدمان قسمت های کلی مناسب نمیباشد، زیرا سوالات تشریحی  بعد از سوالات تستی آورده شده اند. چیدمان فصل ها و بخش های این کتاب کمک  آموزشی دقیقا منطبق بر فصل های کتاب درسی می باشد. لحن کتاب رسمی نیز است.

 

آموزش (درسنامه)

صفحه ی 10 تا صفحه ی 176 کتاب سیر تا پیاز فیزیک یازدهم تجربی گاج به  آموزش اخصاص دارد و در مقایسه با حجم کتاب درسی تقریبا معقول است. با وجود  نقدهایی که به طرز چینش زیر مباحث درسنامه وارد است (مثلا بهتر بود برای  توضیح خطوط میدان مغناطیسی ابتدا به بیان آزمایش جهت گیری براده های آهنی  در مجاورت آهنربا بپردازد و سپس عقربه ی مغناطیسی و خطوط میدان مغناطیسی را  بیان کند) ولی در کل درسنامه ساده و قابل فهم است و تمامی بخش های کتاب  درسی را در بر میگیرد و همچنین بررسی تعداد مناسبی تست و مثال به دانش آموز  کمک میکند مطالب را به خوبی فرا گیرد.

در گزینش سوالات طرح شده در قسمت آموزش سعی شده است که از سوالات کنکور  های سراسری و آزمون های نهایی سال های اخیر استفاده شود. اما غالب تست ها و  مثال ها تالیفی می باشند که این ویژگی باعث میشود دانش آموز با تیپ های  جدید سوال و سلیقه های متفاوت طراحان تست آشنا شود. همچنین مولف در روند  آموزشی خود سعی کرده است با مخاطب قرار دادن تمامی دانش آموزان درسنامه ای  جامع بنویسد، به همین خاطر از پایه ای ترین قسمت ها شروع کرده است و به  صورت عمیق به آموزش آن قسمت پرداخته است. مثلا برای توضیح فصل مغناطیس  ابتدا به بیان تاریخچه آهنربا و مغناطیس پرداخته  و سپس رفته رفته با بررسی  مثال های نکته دار و کنکوری تمامی نکات مورد نیاز دانش آموز را بیان کرده  است.

مطالعه ی درسنامه ی کتاب سیر تا پیاز فیزیک یازدهم تجربی گاج برای  پاسخگویی به سوالات مطرح شده در متن کافی است و از آنجایی که مثال ها و تست  ها از آسان به سخت چیده شده اند، دانش آموز میتواند بعد از حل مثال ها و  حفظ نکات بیان شده رفته رفته در این درس خود را قوی کرده و با مطالعه ی  قسمت ویژه ی علاقه مندان سطح علمی خود را ارتقا دهد. در کل درسنامه از هر  جهت خوب میباشد و دانش آموزان با اختصاص دادن وقت کافی برای مطالعه ی  درسنامه ی این کتاب میتوانند در این درس پیشرفت کنند .

 

تست (تمرین)

سوالات تستی کتاب سیر تا پیاز فیزیک یازدهم تجربی گاج در صفحات  177 تا  384 و سوالات تشریحی در صفحات 385 تا 460 چیده شده اند که مخاطب سوالات  کلیه ی دانش آموزان سال یازدهم در تمامی سطوح علمی میباشند. تعداد سوالات  تستی مطرح شده در هر فصل مناسب است و دانش آموزان میتوانند با بررسی تمامی  سوالات و یا اگر فرصت کافی ندارند با حل بخشی از سوالات (با حل مضربی تست  ها) به تسلط کافی برسند و همانگونه که مولف در مقدمه ی کتاب بیان کرده به  دلیل کنار هم قرار گرفتن سوالات تستی و تشریحی در این کتاب دانش آموز از هر  کتاب دیگری بی نیاز خواهد بود. زیرا هر آن چیزی که دانش آموز برای یادگیری  یک درس نیاز دارد (درسنامه ، سوالات تشریحی و سوالات تستی) در این کتاب به  صورت عالی آمده است.

تست های این بخش به صورت میکروطبقه بندی هستند و بعد از بیان عنوان  هربخش سوالات از آسان به سخت چیده شده اند و همچنین بخش هایی نیز برای دانش  آموزان علاقه مند در نظر گرفته شده است. این بخش ها شامل مطالب و مفاهیمی  هستند که از کتاب درسی حذف شده اند، اما یادگیری این بخش ها که بالاتر از  سطح کنکور است میتواند برای دانش آموزان مفید باشد و از آنجایی که معلوم  نیست در کنکور سراسری امسال چگونه سوال مطرح خواهد شد نمیتوان بیان اینگونه  سوالات را جزو نقاط ضعف کتاب به حساب آورد.

همچنین به دلیل بالا بودن حجم سوالات بیان شده برای هر بخش، سوالات  شناسنامه دار کنکور سراسری کمتر به چشم میخورد و اکثر سوالات تالیفی یا از  آزمون های آزمایشی گاج انتخاب شده اند. پاسخ تست ها نیز کاملا تشریحی است و  برای دانش آموز ساده و قابل فهم میباشند. هرچند که میشد بهتراز این نوشته  شوند. در سوالات تعریفی و مفهومی تک تک گزینه ها به صورت مشخص بررسی نشده  است و مولف با بیان تعریف کلی گزینه ی درست را انتخاب کرده و گزینه های غلط  را حذف میکند.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصلعنوانتعداد تست

1الکتریسیته ساکن323
2جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم315
3مغناطیس و القای الکترومغناطیسی361
مجموع999

 

ظاهر کتاب

در کتاب سیر تا پیاز فیزیک یازدهم تجربی گاج سایز و فونت نوشته ها مناسب  است. همچنین نمودارها و اشکال نیز مرتب و تمیز رسم شده اند، اما تنوع رنگ  های به کار رفته شده کم است و باعث یکنواختی و کسلی میشود. طرح روی جلد  کتاب کاریکاتور آقای فاراده است که تداعی گر فصل سوم این کتاب یعنی القای  الکترومغناطیس می باشد که جلب توجه میکند.

ویژگی خاصی که در چاپ کتاب سیر تا پیاز فیزیک یازدهم تجربی گاج به کار  رفته  این است که با دست کشیدن روی قسمت پشت جلد، دست بوی شکلات میگیرد که  نباید در انتخاب کتاب تاثیر بسزایی بگذارد. کیفیت کاغذ و صفحه آرایی نیز  مناسب است. همچنین جذابیت های ظاهری این کتاب زیاد نیستند و جز تصاویر  محدودی موضوع قابل ذکری ندارد.

 

جمع بندی

حجم کتاب سیر تا پیاز فیزیک یازدهم تجربی گاج در مقایسه با محتوای آن  معقول است، از آنجایی که کتاب سیر تا پیاز در برگیرنده ی سه کتاب مجزا در  یک جلد می باشد، دانش آموزان میتوانند در تمام طول سال به عنوان منبع اول  برای یادگیری، تفهیم و تسلط از آن استفاده کنند. به همین خاطر نمیتوان  استفاده از کتاب را به زمان خاصی محدود کرد و باید در طول سال و موازی با  تدریس معلم مطالعه شود. از لحاظ غلط های املایی و علمی میتوان گفت تقریبا  ایرادی وجود ندارد.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
امیر حسین محمدپور, هادی حمزه پور
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
یازدهم تجربی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
484
سال چاپ
1403
تست
دارد
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
شابک
دارد
وزن
1.004 کیلوگرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...