فرمول بیست جغرافیای ایران دهم گاج

فرمول بیست جغرافیای ایران دهم گاج

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • موضوع: کتاب کمک آموزشی
  • مولف: فرهاد بهرامیان
  • ناشر: گاج
  • پایه و رشته تحصیلی: دهم ریاضی, دهم تجربی, دهم انسانی
فروشنده فروشنده: Cofezaban
آماده ارسال ناموجود
170,000
136,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

نقد و بررسی     

فرمول بیست جغرافیای ایران دهم گاج

  


یکی از خبرهای مهم اخیر آموزش و پرورش، که باعث نگرانی دانش‌آموزان شده، نهایی‌شدن امتحانات پایه دهم از سال 1403 است. با مطالعه کتاب‌هایی مثل فرمول بیست جغرافیای ایران دهم (مشترک همه  رشته‌ها) می‌توانید آمادگی بیشتری برای امتحانات نهایی ترم دوم یا حتی ترم  اول و میان‌ترم داشته باشید.

لحن کتاب مثل تمام کتاب‌های مجموعه فرمول  بیست رسمی است و هیچ نکته اضافه یا مشاوره‌ای در مطالب کتاب وجود ندارد.  فهرست کتاب شامل ده درس اصلی است اما تقسیم‌بندی فصل‌های کتاب درسی را مشخص  نکرده است. فهرست کتاب فقط بارم‌بندی دروس برای امتحان ترم دوم را مشخص  کرده و برای امتحان ترم اول بارم‌بندی‌ای وجود ندارد.

در این کتاب، مطالب درسی در قسمتی به نام درسنامه قرار گرفته،  پس از آن سوالات هر فصل قرار دارد و در پایان کتاب یک پاسخنامه جامع و  نمونه آزمون برای امتحانات ترم اول (2 آزمون) و ترم دوم (3 آزمون) به همراه  پاسخنامه تشریحی هر آزمون قرار گرفته است.

جلد کتاب فرمول بیست جغرافیای ایران دهم،  جذابیت بصری خاصی ندارد. رنگ قهوه‌ای جلد این کتاب با جلد کتاب اصلی  هماهنگی نداشته و باعث افزایش جذابیت آن نمی‌شود. می‌توان گفت که کیفیت  بالای چاپ، نوع و اندازه فونت و صفحه‌آرایی زیبای این کتاب، تا حد زیادی  می‌تواند عدم جذابیت ظاهر و جلد آن را جبران کند.

نمودارهای این کتاب وضوح بالایی دارند و  کیفیت عکس‌ها نیز قابل قبول است. با این وجود سایز بعضی عکس‌ها بیش از حد  کوچک بوده و نوشته‌های ریز درون عکس‌ها به سختی خوانده می‌شود. از  ویژگی‌های جذاب این کتاب می‌توان به نمودارهای جمع‌بندی مربوط به هر درس که در پایان درس قرار گرفته اشاره کرد.

به طور کلی می‌توان گفت با توجه به کامل‌ و  جامع بودن درسنامه‌ها و پوشش مطالب مهم کتاب درسی، این کتاب می‌تواند بعد  از کتاب درسی به عنوان منبع اول برای آمادگی برای امتحانات به حساب بیاید.  مطالعه این کتاب، بعد از خواندن کتاب اصلی و برای آمادگی بیشتر برای امتحانات مهم مثل امتحان نهایی ترم دوم پیشنهاد می‌شود.

درسنامه کتاب فرمول 20 جغرافیا 10

از جذاب‌ترین ویژگی‌های این کتاب از مجموعه فرمول بیست گاج می‌توان به پاسخ دادن به تمامی سوالات و فعالیت‌های کتاب اشاره کرد. جواب فعالیت‌های کتاب در بخشی با نام فعالیت (که البته برخلاف  فعالیت‌های کتاب شماره‌بندی ندارد.) قرار گرفته و به تمامی سوالات این قسمت  پاسخ تشریحی داده شده است.

بدیهی است که بعضی از سوالات فعالیت‌های  کتاب که جواب‌های اختصاصی دارند؛ یعنی جواب آن‌ها برای هر شخص تفاوت دارد  (برای مثال سوال مربوط به مختصات مدرسه در گوگل ارث) در این کتاب قرار  گرفته نشده است. بعضی سوالات کتاب هم در قسمت ایستگاه سوال جواب داده شده است.

به طور کلی کتاب فرمول بیست جغرافیای 10 گاج عملکرد خوبی در پوشش‌دادن تمام سوالات متن کتاب دارد. با ورود به درسنامه می‌توانید متن کتاب را به صورت نکته‌بندی‌شده و با تیترهای اضافه‌تر بخوانید. البته باید گفت که درسنامه در بعضی قسمت‌ها ترتیب خاصی ندارد.

برای مثال در صفحه 21 این کتاب، اول تعریف  موقعیت نسبی نوشته شده، بعد مثال‌های مربوط به آن ذکرشده و بعد هم به نکات  مهم آن اشاره شده است. اما در صفحه 20، ابتدا نکات مهم، بعد مثال و بعد  تعریف موقعیت ریاضی یا مطلق قرار گرفته‌است.

بهتر است در متن درسنامه یک نظم کلی رعایت  شود تا ذهن دانش‌آموز در زمان یادگیری مرتب‌تر باشد. البته باید گفت که در  مطالب درسنامه از نمودارها هم برای ترتیب بخشیدن به نکات مهم و عکس‌ها استفاده شده است. از دیگر نکات مثبت درسنامه اضافه کردن بخشی برای یادآوری و آماده کردن ذهن دانش‌آموز و یادگیری بهتر مطالب است.

موضوع
کتاب کمک آموزشی
مولف
فرهاد بهرامیان
ناشر
گاج
پایه و رشته تحصیلی
دهم ریاضی, دهم تجربی, دهم انسانی
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
144
سال چاپ
1403
شابک
9786220308478
وزن
324

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...